SWEATersApp ilk bakışta çokça karşılaştığımız spor uygulamalarından birisi olarak görülebilir ancak biraz yaklaşınca farklılıklar seziliyor. Sizin yola çıkarken aklınızda ne vardı ve fikrin doğduğu anla geldiği nokta arasındaki hikayesi nedir?
Beş yıl öncesine kadar dağınık bir insandım, yeterince odaklı çalışmıyordum. Bir arkadaşımın önerisi üzerine düzenli spor yapmaya başladım, triatlonlara katılacak noktaya kadar geldim ve hayatım değişti. Kendimdeki bu değişimi başkalarının da yaşamasın istedim. Bunu nasıl gerçekleştiririm, diğer insanları nasıl motive ederiz diye düşünürken SWEATers ortaya çıktı. Ve yolumuz Melis’le kesişti.
İlk etapta amaç kullanıcıların spor arkadaşı bulmasına yardımcı olmaktı. Spor arkadaşını bulduk ama peki nerede spor yapacağız? Yalnız spor arkadaşı bulmak olmaz, spor yapabilecekleri ve spordan sonra sağlıklı yemeklerini yiyebilecekleri noktaları da sunmalıyız diye yola çıktık. İlk 5.000 kullanıcımızın geri dönüşlerini topladık. Bu doğrultuda geliştirmeye devam ediyoruz.
Girişimcilik, maaşlı çalışan olup emeğini satarak yalnızca hayatta kalmayı sağlayan sistemden bir çıkış gibi algılanıyor. Hani kendi kendinin patronu olmak gibi. Peki senin girişimcilik kararının arkasındaki hikâye neydi? Nasıl girişimci oldun?
Aslında benim hikayem Elif’in SWEATers’ı ortaya çıkarma fikriyle aynı temele dayanıyor. Beş sene sağlık sektöründe yönetici olarak çalıştıktan sonra dönüp baktım ki mutlu değilim, “Ne yapmalıyım” diye düşünürken içimdeki sporcu kimliğimin daha öne çıktığını fark ettim. Sporla mutlu oluyorum ve spor beni güçlendiriyor, neden diğer insanlara da vesile olmayayım ki? Bu tutkudan ilhamla insanları harekete geçirip kendi potansiyellerini yaratmalarına yardımcı olmak amacıyla girişimcilik hayatına atıldım. Biz bir insanı güçlü, yeterli ve mutlu kılmanın en kuvvetli yolunun o insanı harekete geçirmek olduğuna inanıyoruz.
Girişim apayrı bir dünya, yeniliğe ve değişime açık olmanız gerekiyor. Bu dünyaya atılmadan önce nelerle karşılaşabileceklerini görmek isteyen, ilham arayan üniversitelilere SWEATers’ta her zaman staj imkanı sağlıyoruz.
Spor, diyet yapmak, sağlıklı bir hayat yaşamak da ayrı bütçe gerektiren bir işe dönüştü son yıllarda. Bu anlamda Sweatersapp bir imkân sunuyor mu? Mesela SWEATstoplar’ın uygulama kullanıcıları açısından işlevi nedir?
SWEATstop ekosistemimizde 650’den fazla üye marka mevcut. Hepsi özenle seçilmiş gözümüz arkada kalmadan önerebileceğimiz lokasyonlar. Bunlar spor merkezleri, spor mağazaları, sağlıklı yeme-içme lokasyonlarından oluşuyor. Uygulama üzerinden bu markalar ile ilgili bilgi alabildikleri gibi onlara özel fırsatlardan indirimlerden ya da kolaylıklardan da yararlanabiliyorlar. Nike, New Balance, Decathlon, Under Armour, MAC, Columbia, Supplementler.com ve Cafe Nero gibi markalar SWEATstop’larımızdan bazıları.
"Gel burada ilgilendiğin spor dalı ve seviyesine göre spor arkadaşı, spor etkinlikleri ve gruplarını bul!"
Bir de Sweaters başlığında işin sosyal paylaşım odaklı bir tarafı da var. Hatta uygulamanın dayandığı temel unsur gibi duruyor. Sweaters’ın nasıl bir işlevi var uygulamanın genel mantığı içinde?
Spor salonuna giden insanların %47 gibi büyük bir oranının daha sonra spora devam etmediği araştırmalar ile ortaya çıkmış. Bunun en büyük sebebi de motivasyon eksikliği ve spor arkadaşı bulamamak. Biz de “Gel burada ilgilendiğin spor dalı ve seviyesine göre spor arkadaşı, spor etkinlikleri ve gruplarını bul!” diyoruz. Hem sosyalleşiyor hem spor yapıyor. Kısacası SWEATers aslında spor üzerinden sosyalleşen, birbirini motive eden insanların yer aldığı bir platform.
En çok kimler kullanıyor uygulamayı ve yola çıkarken koyduğunuz hedefler açısında; hedef kitleye ulaşma, indirme sayısı, reklam gelirleri gibi kriterlerde beklentilerinizin neresindesiniz? Bağlantılı olarak uygulamanın geleceği hakkında plan ve öngörüleriniz neler?
Uygulamamızı spora nereden başlayacağını bilmeyen, motivasyona ihtiyaç duyan ve en çok da şehir dışından gelerek yeni bir yerde hayat kuran insanların sosyalleşmesi amacıyla kullanılıyor. Neredeyse hiç reklam üzerine bir çalışmamız olmadı şu ana kadar tamamen bütçesiz, gönüllü işler yapıyoruz. İnsanları harekete geçirmek isteyen ve bize güvenen insan düşündüğümüzden daha çok! Bu süreçte gerilla tarafında kendimizi çok geliştirdik, çok sağlam bir influencer ve üniversite kitlemiz var. Düzenli olarak üniversitelilere yönelik yarışmalarımız oluyor, bu yarışmalar onların ihtiyaçlarına ve bizim iletişim planımıza göre şekilleniyor. Lansmanın ardından altı haftalık bir süreçte 15.000 indirmeye ulaştık, şu anda 23.000 civarında indirme sayımız var. Birinci sene sonunda 100.000 indirmeye ulaşmayı hedefliyoruz. Şu anda uygulamamıza PT, diyetisyen vb. uzmanlar, gruplar eklenmesi için geliştirmeler yapılıyor, bu yeniliklerin mart ayından itibaren tamamlanmış olacağını öngörüyoruz. Bu geliştirmelerle beraber spor konusunda danışmak isteyenlerin ilk başvuracağı yer SWEATers olacak.
Röportaj: Erkmen Özbıçakçı