Etkinlik için ciddi bir network oluşturmuş olmak gerekir sanki. Sen bu genç yaşında nasıl oldu da böyle bir işe girişmeye cesaret ettin? Fikrin doğuşu ve gelişimi aşamaları nasıl şekillendi?
etkinlikcim.com’un oluşumu aslında uzun bir zaman dilimine yayılıyor. Lisede Windsurf eğitmenliği yaptığım zamanlarda ilk şirketimin temelini atmış ve deneyim kazanmaya başlamıştım. Üniversiteye girdiğimde on dokuz yaşında ilk şirketim de bu alandaydı. Şirketlerin aldığı takım çalışması, liderlik, motivasyon gibi kurumsal eğitimleri; windsurf, dalış, yelken gibi doğa sporlarına entegre etmiştik. Burada birçok kuruma yönelik etkinlikler yaptıktan sonra ana şirketimiz KTH Event Agency’yi kurduk. KTH şirketlerin ihtiyacı olan her türlü etkinlik yönetimi, etkinlik pazarlaması ve proje tasarım hizmetlerini veren dijital bir etkinlik ajansıdır. KTH ile ilk önce networkümüzü oluşturmak ve daha fazla deneyim kazanmak için birçok kuruma ücretsiz hizmet verdik. Daha sonra gelişen alanlardan Girişimcilik ve Teknoloji sektörüne odaklandık ve bu alanda faaliyet gösteren markaların birçoğunun etkinliklerinin tamamını hayata geçirdik. Etohum, Galata Bussiness Angels, Girişim Fabrikası, Girişimcilik Vakfı, Webrazzi, Aslanoba Capital, 500 Startups gibi kurumlar ile bu sektörde uzmanlaştıktan sonra birçok farklı sektörde Boeing, Criteo, FENDİ, Sennheiser, TEB gibi çok değerli markalara hizmet verdik. Sadece Türkiye’de değil San Fransisco, Tel-Aviv, Londra gibi şehirlerde ve beş farklı ülkede etkinlik hayata geçirdik ve beş yüz elliden fazla projeyi tamamladık. Tüm bu deneyimler ile sektörün tüm eksik yönlerini de gördükten sonra tamamen offline olan bu sektörü online’a taşıyarak etkinliğini planlayan herkesin etkinlikte ihtiyaç duyabildiği her şeyi bulup, üç adımda etkinliğini planlayabildiği etkinlikcim.com’u kurduk.
Etkinlik, organizasyon hemen herkes için hayatlarının bir döneminde ihtiyaç duydukları bir şey. Bazen düğün bazen cenaze. Bu anlamda sizin hedef kitleniz kimler?
Hayatımızın her anında birçok etkinliğin ya içerisinde bulunuyor ya da planlıyoruz. Bu bazen çalıştığımız şirkette yöneticilerimiz ile yapacağımız bir toplantıda olabilirken, bazen doğum gününüz, düğününüz, çocuğunuzun babyshower’ı veya şirketinizin bir etkinliği olabiliyor. Aslında annelerimizle Anneler Günü’nde yediğimiz bir aile yemeği bile bir etkinliktir. Hatta en güzel etkinliklerin başında gelir. :) Bu anlamda etkinlikcim.com’un hedef kitlesini biz, kendi içimizde Kurumsal Kullanıcılar ve Bireysel Kullanıcılar olarak ikiye ayırıyoruz. Kurumsal kullanıcılarda şirketler, STK ve vakıflar, üniversiteler gibi kurumların; etkinlik departmanları, kurumsal iletişim departmanları, satın alma departmanları, insan kaynakları departmanı ve yönetici asistanları oluşturmakta. Bireysel kullanıcılarda ise doğum günü, babyshower, parti, kına, düğün gibi etkinlikleri bireysel olarak organize eden, anne-çocuk topluluğu, öğrenciler, doğum günü ve özel günlerini kutlamayı seven kullanıcılar olarak hedef kitlemizi belirtebiliriz.
Öğrencilerden etkinlik konusunda talep alıyor musunuz? Mesela doğum günü için sizden yardım isteyen oldu mu hiç? Aldığınız ilginç etkinlik talepleri oldu mu?
Öğrencilerden ve öğrenci kulüplerinden çok fazla talep alıyoruz. Bu yoğun talep esasında sınırlı bir bütçe ile güzel işler yapmaya çalışan toplulukların doğru firmaya kolaylıkla ulaşma ihtiyacından kaynaklanıyor.etkinlikcim.com sayesinde öğrenci toplulukları dahi ilgili şirketlerle doğrudan iletişime geçip, pazarlıklarını yapıp etkinliklerini kolaylıkla organize edebiliyorlar. Bu süreçte tabii ilginç birçok etkinlik talebi de oldu, farklı deneyimler yaşamak isteyen kullanıcılardan hem çok eğlenceli hem de sınırları zorlayan çok fazla talep aldık. etkinlikcim.com her kullanıcının siteden memnun ayrılabileceği ve hayalindeki etkinliği hayata geçirebileceği şekilde geliştirildiği için hiç sorun yaşamadık bugüne kadar.
Siteye giren, uygulamayı kullanan insanlar nelerden faydalanabiliyorlar? Sizin sunduğunuz mekân, etkinlik seçeneklerin dışında bir talep geliyor mu, gelirse nasıl bir hareket planı çiziyorsunuz?
Siteye gelen kullanıcı öncelikle tamamen ücretsiz bir şekilde sistemi kullanabiliyor, her türlü etkinliğindeki ihtiyacı olabilen tüm mekân ve destek firmalarına etkinlikcim.com ‘dan doğrudan ulaşabiliyorlar. Bunu yaparken arada hiçbir aracı olmadan doğrudan firma ile iletişime geçerek hem aracı komisyonlarını ödemezken aynı zamanda %20 oranında zaman kazanıyorlar. Kullanıcılar için önemli bir temel özellik de etkinlikcim.com’u bir CRM programı gibi kullanıp, tüm etkinliklerinin ve aldıkları tekliflerinin detaylarını kolaylıkla tek bir yerde görüp arşivleyebiliyorlar. Kullanıcı istediği zaman hangi firmadan nasıl teklif aldığını görüp, kaldığı yerden devam edebiliyor. Bir başka önemli özellik ise teklifi ilettikten sonra firma ile kullanıcı istediği an chat modülü sayesinde her an iletişimde kalabilmekteler.
Mekân ve tedarikçilerin her birine talep geliyor, bazıları farklı dönemlerde daha yoğun olmak ile beraber tekne kiralama gibi sezonluk taleplerde yoğun bir şekilde gelmeye devam ediyor. Bu taleplerin dışında ise etkinlikcim.com dan konsept ve farklı hazır etkinlik paketleri talepleri çok oluyor. Doğum günü veya özel bir günü güzel bir fikir ile hazır görmek istemelerinden dolayı yakın zamanda küçük etkinlik paketleri de ekleyerek kullanıcıların taleplerini kolaylaştırıp, firmalara daha çok müşteri göndermeye devam edeceğiz.