BrandFace nasıl ortaya çıktı, amacı nedir?
BrandFace ilk olarak bundan 5 yıl önce bir TV formatı olarak şekillendi. Amacımız gençlere her gün kullandıkları ve onların kişiliklerini belirleyen markaları veya sosyal sorumluluk projelerini, yine onların anlatmasını sağlayacak bir yarışma formatı kurgulayarak yaratıcılığı özgürleştirmekti. Yıllar içinde hem dijital çağın gelişimi hem de sosyal medyanın hayatımızdaki rolünün belirleyiciliği ile birlikte bir dijital projeye evrildi.
Sosyal ağ deyince insanların kafasında ''Facebook, Twitter'' gibi bir algı oluşuyor. Brandface'i bunlardan ayıran özellikleri nedir?
BrandFace tıpkı Facebook ve Twitter gibi bir sosyal ağ. Daha doğrusu dikey bir sosyal ağ! Facebook ve Twitter’a nazaran hedef kitlesi yaratıcılar olan, her yaştan yaratıcı zihinlere açık bir sosyal ağ. Bir çok farkı var BrandFace’in. Bunlardan en belirleyici olanıysa, her hafta kullanıcılarını ödüllendiren bir sisteme sahip olması. Kısaca BrandFace sizi kullanmayan tek sosyal ağ. :)
''Para kazandıran sosyal ağ'' mottolarınızdan biri. Nasıl para kazanılıyor?
BrandFace’de kullanıcılarını ödüllendiren çok basit bir sistem kuruldu. Sizi siz yapan markaların hayatınızdaki etkisini, marka ile aranızdaki ilişikiyi anlatan 29.sn’lik videolar çekiyor ve yüklüyorsunuz. En çok izlenme ve like sayısına göre sistemin kurucusu Mr.OK en beğendiği 8 videoyu o haftanın vitrinine çıkarıyor. Biz buna OK olmak diyoruz. Ve yarış başlıyor. En çok beğeni alan video ise sistem tarafından ödüllendiriyor. İlk 2 ay için haftalık ödülümüz 1000 TL!
Video ile dereyece giren bir öğrenci, aylık bursundan fazla gelir elde edebilir mi?
Kesinlikle! Ne kadar çok video çeker, arkadaşlarını Intro videon ile sisteme davet eder, izlenme sayını arttırısan kazanma şansın bir o kadar artar. Bir öğrenci için hem yaratıcılığını göstermek hem de para kazanmak artık çok kolay.
Brandface'i öğrencilerin hayatında olmazsa olmaz 3 ev eşyasına benzetebilir misiniz?
Güzel bir benzetme. Öğrencilik yaratıcılığın en fazla geliştiği dönemlerden biri. Google’da öğrenci evi sihirli kelimeleri ile küçük bir tura çıkmak ne demek istediğimi özetler, öyle değil mi? BrandFace ile öğrenciler sadece anlık olarak maddi yarar sağlamayacaklar. BrandFace’i aynı zamanda kariyerlerinin de ilk basamağı olarak görebilirler. Uluslararası şirketlerin iş mülakatları sorularına sosyal medya ve sosyal sorumluluk maddelerini aldığı bir iş dünyasında BrandFace olmazsa olmaz.
Seçilen videolar, markalar tarafından reklam olarak televizyonlarda vs. paylaşılabilir mi?
BrandFace’in üç ayağı var: kullanıcılar, markalar ve vakıflar. Markaların ilgisini çeken videolar marka tarafından da ödüllendirilerek telif işlemleri ile birlikte çeşitli mecralarda kullanılabilinir.
Çok yaratıcı öğrenciler var ancak kendilerini gösteremiyorlar. Onlara nasıl tavsiyeler verirsiniz?
Yaratıcılıklarını özgür bırakmaları yeter. Günümüz koşullarında iyi bir video çekecek ekipmanlara ulaşmak çok kolay. Markalarını ve kendilerini iyi anlayıp bunu en yaratıcı nasıl kotarabilirim diye düşünmeleri kafi.
Bir markanın kusurunu yaratıcı bir dille anlatan video yayınlanabilir mi sitenizde?
Videolarda önemli olan, yaratıcılık bizim için. Nefret suçu ihtiva etmeyen bütün videolar sistemde onaylanır ve yayınlanır.
İnternet sansürleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
İnternet sansürlerinin bir demokrasi sorunu olduğunu düşünüyorum elbette. Ancak yaşadığımız dijital çağda sansürün uygulanabilir olduğunu düşünmüyorum. Yaratıcılık her koşulda yolunu bulur.