Türklere global kariyer fırsatı doğdu

1dk okuma

Yıldız Holding geçtiğimiz ay esas işi olan çikolata ve bisküviye odaklanmak için Ülker, United Biscuits, DeMet’s ve Godiva’yi tek bir çatı altında topladı adına da Pladis dedi. Toplam 26.500 çalışana sahip pladis, çalışanlarına pek çok global kariyer ve terfi fırsatı sunacak, özellikle de Türklere. Yıldız Holding İK Genel Müdürü Ege Karapınar, “Tüm dünyaya biz bu işleri biliyoruz deme fırsatı oldu” diyor.

Haberin Devamı

Her şey 2014 Kasım’ın da Yıldız Holding’in United Biscuts’i satın almasıyla başladı. Yıldız Holding bir anda global bir şirket haline geldi. United Biscuits’in satın alınmasıyla ciddi anlamda global dünyaya adım atılmış oldu ve Yıldız Holding, bisküvi kategorisinde dünyada 3. sıraya yükseldi. Yıldız Holding 16 Ocak’ta esas işine odaklanmak, bir araya gelip sinerjiden yararlanmak, daha hızlı kararlar alıp uygulayabilmek için tüm bisküvi, çikolata, şekerleme ve sakız şirketlerini yani United Biscuits, Ülker, Godiva ve DeMet’s’i tek bir çatı altında topladı, bu çatı şirketin adına da pladis dedi. pladis, yedi yıldızdan oluşan Pleiades takım yıldızını ifade ediyor. Yani Türkçesi Ülker.

73 MİLLETTEN ÇALIŞAN VAR
Pladis’in lansmanı geçen ay yapıldı. İlk etapta tüm dünyadan 126 üst düzey yöneticiyi topladılar. CEO’ların coğrafi sorumlulukları yeniden belirlendi.Bugün Yıldız Holding’in toplam 50 bin olan çalışan sayısının yarıdan fazlası, 26.500’ü pladis çatısı altında çalışıyor. Toplam 73 milletten çalışan var.  Şu anda Londra’da görev yapan Yıldız Holding İK Genel Müdürü Ege Karapınar ile global kariyer fırsatlarını konuştuk.

ÇEŞİTLİLİK EĞİTİMİ MURAT ÜLKER’DEN BAŞLADI
İK bu süreçte nasıl çalıştı?
Başından beri İK işin göbeğindeydi. Geçtiğimiz yılın başında Murat Bey (Ülker) ben bu şirketi kurmak istiyorum ve bu şirketin hedeflerini, vizyonunu ortaya koyalım dediği andan itibaren biz muazzam bir çalışma içindeyiz. Biz bunu bir şemsiye şirket ve bu şirketlerin birlikte çalışması diye düşünürsek o zaman tüm çalışanlar için de aynı birleşme, aynı entegrasyondan, aynı fırsatlardan bahsediyor olmamız lazım. Biz bir ekibiz, zaten bu 15 Ocak’daki toplantının hemen akabinde 126 yöneticiye bir diversity (çeşitlilik) eğitimi verdik. İlk Murat Bey aldı eğitimi. Bugün 73 milletten, pasaporttan insan var. Biz aslında bir gecede diverse olduk (çeşitlendik) ama esas önemli olan bu farklı ekipler nasıl beraber çalışır. 

Şimdi sırada ne var?
Yetenek yönetimi sürecimiz var. Bölgelerde yer alan tüm kilit pozisyonların 5 yıllık planlarını ortaya koyacağız. Tüm bunların yedek planları yapılacak, oyun planı diyoruz buna. Bir çok kişiye terfi fırsatları doğacak. Önümüzdeki 5 sene içinde 400’den fazla kişi ‘promotable’ (terfi ettirebilir) ve ‘geleceğin lideri’ olarak değerlendirilecek. Açık pozisyonları global boyuta taşıyacağız, pladis’in intranetini hazırlıyoruz. pladis eşittir fırsatlar.

BİZ BU İŞİ BİLİYORUZ
Türklerle çalışmayı gördüler bu dönemde, çalışma stilleri farklılık gösteriyor mu çok?
Türkleri tanıtmak için güzel fırsat. Bizlerin deli gibi çalıştığını gördüler. Her şeyi planlamayı seviyorlar, bizde spontanelik, kıvraklık, hemen yön değiştirebilme var. Bir keresinde Murat Bey, ‘haftaya geliyorum’ dediğinde panik yaşadılar, ‘planlamadık ki’ diyorlar. Herkes başarılı olmak için çok çalışıyor. Dünyaya çok iyi olduğumuzu göstereceğiz. Tüm dünyaya biz bu işleri biliyoruz deme fırsatı oldu.

Çok ciddi bir hareketlilik olacak?
Biz mümkün olduğunca cesaretlendirmek istiyoruz. Çünkü birbirinden öğrenmesi gerekiyor organizasyonun. Türkler daha avantajlı tabii. Çünkü Türk şirketi burası. Biz gidip anlatmak ve anlamak durumundayız. Biz buyuz, böyle yönetiyoruz, başarı kriterlerimizi böyle oluşturduk, sizi de dinleyelim var mutlaka ama neticide bu şirketin sahibi bir Türk. Onun dünyası, beklentileri var, onu sağlayabilmek için daha aktif olmamız gerekiyor. 

Kaç ülkede fırsat var?
14 ülkede 36 fabrikamız var. ABD, İngiltere, Japonya, Çin, Hindistan, Pakistan, Suudi Arabistan’da fırsat var. 

Hedef 21
İnsan kaynakları departmanı bu birleşme döneminde Pladis’in hedefini de Goal21 olarak belirledi. Goal21 bir akrostiş:
G: Goya, ‘gez oturma yerinde artık’ anlamında. Sahada olmak demek. Tüm çalışanlar ve liderler sahada olmalı, herkesin bu işin dinamiklerini anlıyor olması lazım.
O (sıfır): Sıfır hata
A: Alignment (amaç birliği)
L: Leadership (liderlik)
21 ise, şirketin 2021 yılına kadar, faaliyet gösterdiği pazarlarda birinci ya da güçlü bir ikinci olma hedefini işaret ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası: