Dışarıda yeme-içme sektörünün gelişmesi birçok yerel lezzeti de Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırdı. Bu ürünlerin başında da tost geliyor. Marmaristen Susurluk’a kadar birçok bölgede öne çıkan tostçular franchise sektörüyle büyümeye başladı.
Haberin Devamı
SON yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan dışarıda yeme-içme sektöründe yerel lezzetleri sunan markalar artık kurumsallaşmaya başladı. Bu alanda franchise ile büyümeyi tercih eden markalar, türkiye’nin dört bir yanında yeni şubeler açıyor. Bu markalar arasında 2018’de öne çıkanlar ise tostçular oldu. Marmaris’ten Susurluk’a kadar birçok yerel tost markası yeni girişimciler arıyor. Bu alanda en çok franchise hedefleyen 4 marka ise Mr. Kumpir, Atom Tost, Marmaris Büfe 1964 ile Susurluk Tost ve Ayran Evi oluyor. Diğer markalarla birlikte 100’e yakın yeni şube açmayı planlayan tostçular hem düşük yatırım maliyeti hem de talep görmesi nedeniyle girişimcileri gözdesi konumunda.
18 AYDA GERİ DÖNÜYOR Daha çok işlek caddelerde yeni şubeler açmayı planlayan tost markalarına yatırım 10 bin Euro’dan başlıyor. İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi illerde yeni şubeler açmayı planlayan markalar, yol üstü şubeleri ve daha çok genç nüfusun bulunduğu noktaları tercih ediyorlar. Yatırımını 18 ay ile 36 ay arasında geri döndüren bu şubeler, yatırımcılara da büyük destek sağlıyor. Ürün ve personel desteğinin yanı sıra, pazarlama ve finans hizmetlerinde de girişimcilerin yanında olan markalar, farklı ürün çeşitleriyle yurtdışına da açılma fırsatı kolluyor.
GENÇ NÜFUS ÖNEMLİ Girişimciler için bu markalarda önemli bir fırsat bulunduğunu dile getiren sektör temsilcileri, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye yüzde 65’i 35 yaş altı olan genç nüfuslu bir potansiyele sahip. Ülkemizde yemek yeme alışkanlıkları yerelleşmekte ve giderek daha geniş bir kesim tarafından benimsenmekte. Özellikle yazlık bölgelerde, genç nüfusun yaygın olduğu şehirlerde, üniversite noktalarında, plazaların bulunduğu yerlerde açılan bir şubenin yatırımını geri döndürme süresi çok hızlı olabiliyor. Bu arada Türkiye’de başarılı olan bir şubenin yurtdışında da yeni şubeler açması için destek sağlanıyor. Gürcistan, Kazakistan ve Avrupa ülkeleri tost markaları için büyük fırsatlar barındırıyor.”