Dışarıda yeme-içme sektörü büyürken, yatırımcılar da daha çok bütçesi düşük ama talebi yüksek projelere odaklanıyor. Bu alanda da başı “tantuni” şubeleri çekiyor.
Haberin Devamı
Son yıllarda hızla kurumsallaşan markalaşan bu restoranlar, 2018 yılında adeta rekor sayıda şubeye ulaşacak. Büyük şehirler başta olmak üzere Anadolu’nun dört bir yanına yayılan tantuni şubeleri, 2018’de 100’e yakın şube açmayı planlıyor. Franchise bedellerinin 5 bin TL ile 50 bin dolar aralığında değiştiği tantuni restoranları yatırımını da 12 ile 24 ay aralığında geri döndürebiliyor. Bu alanda yatırım yapmak isteyenler daha çok gençler oluyor. Markaların yeni hedefi ise yurtdışına açılmak ve bu alanda Türk markası yaratmak.
10 KURUMSAL MARKA VAR Bugün bir tantuni restoranı için ortalama 100 metrekarelik bir dükkana ihtiyaç olduğunu anlatan yetkililer şu bilgileri verdi: “Türkiye’de 10’a yakın kurumsal tantuni markası bulunuyor. Bu markalar eskiden daha çok ‘yerel’ pazarı dışında dışarıya açılmaya pek sıcak bakmıyorlardı. Ancak son dönemlerde bu markaların yaptığı çalışmalarda artık büyükşehirler de hedef pazarlar arasında. Markalar daha çok alışveriş merkezi içerisindeki küçük dükkanları tercih ediyorlar. Ancak burada rekabet çok büyük. Fark yaratanlar başarılı olabiliyor ancak başarısız olanlar da mevcut. Bunun yerine daha çok insan trafiğinin yoğun olduğu caddelere odaklanıyorlar. Hem düşük dükkan kiraları hem de talep görmeleri nedeniyle bu alanlar markalar için doğru lokasyon olarak algılanıyor. Franchise bedellerinin dışında ise yatırım tutarları da 100 bin liraya kadar çıkabiliyor.”
YURTDIŞI PAZARLAR Dışarıda yeme-içme sektörünün son yıllarda hızlı bir büyüme yakaladığını dile getiren yetkililer, “Biz de sektördeki bu gelişmeyi arz talep meselesi olarak ele alıyor, büyümemizi buna göre programlıyoruz. Gıda, 2000’li yılların stratejik olarak en avantajlı 7 sektörden biri arasında gösteriliyor. Bu önemli sektörün büyüklüğünün ise 50 milyar dolar düzeyinde olduğu tahmin ediliyor. Türkiye nüfusu ne kadar artıyorsa sektör de o kadar büyüyor. Tantuni de dışarıda yeme-içme sektöründe gözde alanlardan birisi. Mersin’in yemeği olarak bilinen tantuni aslında artık tüm Türkiye’nin yiyeceği haline geldi. Şimdi yeni hedefler arasında dış pazarlar var. Markalar bu konuda birçok talep alıyor. Önümüzdeki dönemde tantuni restoranı işletenlerin yurtdışında da yatırım yapabileceğine dikkat çekiliyor” diyor.