Sigortacı bağlanamıyor!

1dk okuma

Global yönetim danışmanlığı şirketi Hay Group, sigorta ve bireysel emeklilik sektörü çalışanlarının ‘bağlılık’ ve ‘olanak tanıma’ düzeylerinin etkileşimlerini inceledi.

Haberin Devamı

2 bin 700 çalışanın katıldığı araştırma sonuçlarına göre, sigorta ve emeklilik sektörü çalışanlarının yüzde 45’i kendini hem bağlılığı sağlanmış hem de olanak tanınmış hissediyor. Türkiye genelinde hem bağlılığı sağlanmış hem de olanak tanınmış hisseden çalışanların oranı ise yüzde 48.

Analizlere göre, çalışan bağlılığına en çok etki eden faktörlerin başında çalışanlara sunulan kariyer fırsatları, açık/dürüst iletişim ve adil ücretlendirme geliyor.

Neden bağlanamıyorlar?
Bağlılığın düşük çıkmasının sebeplerini sorduğumuz Hay Group Finansal Hizmetler Sektörü Lideri Serkan Şener, çalışanların hissiyatlarını şöyle özetliyor:

- Yeterince müşteri odaklı olunmadığını düşünüyorlar.
- Gelişim imkanlarını, kişisel kariyer hedeflerine ulaşmak için sahip olunan fırsatları yeterli görmüyorlar.
- Performans yönetimi ile ilgili sıkıntı/mutsuzlukları oldukça yüksek, ‘performansım ile ilgili net ve düzenli geri bildirim almıyorum, ne kadar performans o kadar ücret olduğunu düşünmüyorum’ diyorlar.
- Başka şirketlerde benzer işi yapan çalışanlara göre ücretlerinin adil olmadığını düşünüyorlar.
- Şirketlerin çalışanlarına açık ve dürüst olmadığını düşünüyorlar. 
Hızla değişen pazarda bir adım öne geçmek isteyen sigorta ve emeklilik şirketleri için çalışanlarını ‘kalben’ ve ‘beynen’ etkilemenin daha da önem kazandığını söyleyen Şener “İşgücünden en verimli şekilde faydalanabilmek için çalışanların bağlılığını sağlamak artık tek başına yeterli değil. Bağlılığı sağlanan ve olanak tanınan çalışanlar üstün performans göstererek şirketlerini ileri taşıyor” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası: