Üst düzey direktörleri işe alım ve kuruluşlara yönlendirme hizmeti veren Page Executive, Asya, Pasifik ve Avustralya, Avrupa ve Amerika kıtasında kırktan fazla lider ile görüştü. İş liderlerinin liderlik üzerine görüşlerinin yedi önemli noktada birleştiğini gözlemledi. Yedi sır şöyle sıralanıyor:
Vizyonunu sürdürür, uyar ve paylaşır: Liderler grupları için karmaşıklığı azaltmalı ve önemli oyuncuların tamamına iletecekleri ve anlamlı kılacakları bir ana plana sahip olmalıdır. Çünkü, gruplarına büyük bir planın parçası olduklarını hissettirmek, görevi başarmak ve ekibin istikrarlı olması için güçlü bir duygusal bağlılık, daha yüksek zihinsel odaklanmaya yol açar.
Büyük bir yetenek yöneticisidir: Liderler, motivasyon ve bağlılığın anahtarına sahiptir. İş hedeflerine ulaşabilmek için en iyi takımları kurarlar. Takımları için motive etmeyi, bağlılığı, desteklemeyi ve sorumluluk almayı sürdürmeleri gerekir. Farklı bireylerden oluşan grupları yönetebilme yeteneği, özellikle küresel bir işgücünü ve güçlü ekipleri yönetirken zaruri bir liderlik özelliği haline gelir. Hiçbir lider unutmamalıdır ki insanlar bir kuruma katılmaya ve yöneticilerini bırakmaya kendileri karar verirler.
Uluslararası ve çok kültürlü yeterliğe sahiptir: Bir liderin kişisel kültürel geçmişi artık dünyayı görebileceği tek lens değildir. Lider dünyanın gözlerinden görebilmeyi bilmelidir. Uluslararası bir bakış açısına sahip olmak, yabancı pazarlar ve kültürler konusunda geniş bir kavrayış getirir. Geleceğin lideri, kültürel olarak kabiliyetlidir ve pazarlık yaparken, etkilerken, ilham verirken ve diğerlerini dinlerken ortama nasıl uyum sağlayacağını bilir.
Performansın kilidini duygusal zeka ile açar: Liderlik performans yönetiminden tamamen uzaklaşmıyor, daha ziyade duygusal zeka liderlerin kendilerini gösterebilmeleri için daha gerekli bir yetenek haline geliyor. Başarı artık kritik iş kararları alırken insanı ilk sırada önemseyebilme becerisi ile ölçülüyor. Başarılı liderler başkalarını işe dahil etme, onları dinleme ve karşılıklı saygı oluşturma becerisi taşıyor. Eskiden büyük lider işgücü üzerine korku salan kişiyken, günümüzde bir liderin sevilmeyi istemesi veya insanların liderlerini sevmek istemesi başarıyı tetikliyor.
Çapraz-işlevsel bakar ve performansa odaklanır: Liderlerden artık sadece alanlarında uzman olmalarından ziyade şirketin global düzenini anlamak konusunda da uzman olmaları bekleniyor. Çapraz-işlevsel bir performans anlayışına sahip olmak üstün liderleri sıradan liderlerden giderek ayırıyor. Çok yönlü global liderler olmak sürecinde, şirketlerinin genel performansına katkıda bulunmak yöneticilerin konumlarını sağlama alma şansını artırıyor.
Dijital çağda yaşar: Günümüz lideri, şirket haberlerini sosyal medya platformlarında paylaşmaktan çekinmiyor. Liderlerin, hareketlerinin açıkça değerlendirildiği ve yargılandığı bir ortamda gerçek iletişim kurma yeteneğine sahip olmaları gerekiyor. Takımlarını motive etmek ve ortak bir hedefe yönlendirmek için takımlarına karşı daha şeffaf ve etkileşim içerisinde oluyorlar.
Etkileşim vasıtasıyla etkiler: Liderler başkalarını etkilemeye çalışırlar. Bunu başarabilmek için bir referans noktası gibi hareket etmek ve takımlara, büyük kuruluşlara ve dahası dünyaya liderlik etmek zorundadırlar. Liderin takımı birincil takipçilerden oluşmalıdır. Liderler insanlarına güç vererek ve onlarla yeni fikirler üzerinde yardımcı liderlik diye adlandırılabilecek bir işbirliği içerisinde bulunarak iyi takipçiliği teşvik edebilirler. Liderlerin içinde başka liderleri de barındırabilecek güçlü takipçi grupları oluşturmaları için ağlarını karşılıklı yaratmaları ve büyütmeleri gerekir. Sosyal medya platformları bu liderlik gruplarının oluşturulması için büyük potansiyel sunar.