Reklam yazarlığı nedir?
Televizyon, sinema, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar, açık hava olarak adlandırılan sokakta - caddelerde gördüğümüz panolar, radyo, internet gibi dijital mecralar reklamlarla dolu değil mi? İşte, okuduğumuz, duyduğumuz kelimelerin sahipleridir reklam yazarları.
Her güzel şey yazan, reklam yazarı olabilir mi?
Çoğunlukla hayır çünkü reklam yazarları, güzel laflar etmenin yanı sıra kreatif yeteneklere, pazarlama boyutunda niteliklere ve pazar araştırma merakına sahiptirler. Reklam yazarları, kategorisi ürün veya hizmet olan tüm markaların hedef kitlelerine uygun pazarlama projelerinde önemli rol oynarlar.
Reklam yazarları, sadece lafta kalmaz
Bir reklam yazarı, eğer televizyonda yayınlanacak bir reklamın metnini yazacaksa sadece lafta kalmaz, görüntülü düşünür. Daha açıkçası reklamın hem metnini yazar hem de görüntüde neler olacağını belirtir. Bu durum, video dışında resim - fotoğraflı basılı çalışmalar için de geçerlidir.
Reklam yazarı olmak için ne yapmak gerekir?
Reklamcılıkla ilgili üniversitelerde ve çeşitli atölyelerde eğitim verilmekle birlikte bu mesleğin temel taşını usta çırak ilişkisi oluşturur. Bir ajansta reklam yazarı pozisyonunda işe yeni başlayan kişi, JR. olarak adlandırılırken; 3 yıllık bir deneyimin ardından Reklam Yazarı unvanına sahip olur. Reklam yazarları, yapmış olduğu işlere bağlı olarak, 5 yıl sonra SR. olarak kabul edilirler, daha sonraki aşamada ise kreatif direktör olabilirler.
Reklam yazarlığının kazancı iyi midir?
Reklam yazarı, yaptığı işlere ve başarılara oranla kendini geliştirmesiyle kazancını da dikey bir ivmede geliştirir. Reklam yazarları, çalıştıkları ajansların başarılarında önemli bir paya sahip olurlar. Bu anlamda iyi reklam yazarları, iyi kazanırlar.
Reklam yazarı, dünyanın bir başka yerinde de iş bulabilir mi?
Evet, bulabilir fakat ülkenin diline hâkim olmanın yanı sıra kültürel ve espritüel olarak da uyum sağlaması gereklidir. Bu da aslına bakarsanız orada uzun yıllar geçirmesi gerektiğini gösterir.
Reklam yazarı olmak için nereye başvurmak gerekir?
Reklam yazarlarının temel çalışma yeri, reklam ajanslarıdır. Türkiye’de yerel ve uluslararası 100’ün üzerinde reklam ajansı vardır ve çoğunluğu İstanbul’dadır. Reklam ajanslarında reklam yazarlarının yanı sıra müşteri ilişkileri yönetmenleri, grafik tasarımcılar, video kurgucular, web tasarımcıları ve yazılımcılar, ayrıca klasik şirket olgusunda yer alan pozisyonların benzerlerinde personel çalışır.