SOSYAL MEDYADA NELERE DİKKAT ETMELİ?
İnsan kaynakları uzmanları işe alacakları adayların kurum kültürüne uygunluğunu görmek için sosyal medya hesaplarından adayı inceliyorlar. Bu sebeple özellikle Facebook, Twitter, LinkedIn gibi hesaplardaki paylaşımlara dikkat etmek gerek. HumanGroup Genel Müdürü Gaye Özcan, sosyal medya kullanıcılarına şu tavsiyelerde bulunuyor:
- Özellikle LinkedIn gibi platformlar seçme amaçlı da kullanıldığı için burada profil oluşturmaları oldukça önemli. Buradaki profillerini bir özgeçmişin içerdiği bilgilerin tamamını yansıtacak şekilde düzenlemeliler.
- Profillerinde ilgilendikleri iş alanları, uzmanlık alanlarıyla ilişkili anahtar kelimelere yer vermeye dikkat etmeliler.
- Özgeçmişteki kurallar profil oluştururken de geçerli, dil bilgisi kurallarına uyulması, yazım yanlışlarının olmaması gibi.
- Profil fotoğrafları iş profesyonelliğine uygun olmalı. Fotoğraf mutlaka olmalı, fotoğraf olmayan hesaplar da sahte hesap olabileceği endişesiyle hiç değerlendirmeye alınmayabiliyor.
- Profil oluşturmak için üniversiteden mezun olmayı beklememeliler, iş deneyimi kısmında stajlarını ekleyebilirler, ağlarına öğretim üyelerini, çalışan arkadaşlarını dahil edebilirler.
- Dikkat çekmenin en etkin yöntemi sosyal medyada aktif olmak. Aktif olmanın yolu ise iş konularında olmak şartıyla sık paylaşımda bulunmak, ilgili oldukları gruplara katılmak, yapabiliyorsa makale gibi uzmanlık alanlarında yazılar yazmak, blog oluşturmak.
- İlgi duydukları iş ilanları ya da şirketler varsa, paylaşmak istedikleri fikirleri, projeleri varsa ilgili kişilerle ilişki kurmaktan çekinmesinler, kendi ağlarında olmasa bile ağlarındaki en yakın kişilerden destek isteyebilirler, bu mecralar bunun için var.
PROFESYONEL AĞLARDA TATİL FOTOĞRAFI PAYLAŞMAYIN
Bazı kullanıcıların LinkedIn, Zing gibi mecraları Facebook, Instagram gibi kullandığını görüyoruz, iş hayatıyla ilgisi olmayan komik karikatür paylaşımı, tatil fotoğrafları paylaşımı gibi. Bu tür paylaşımlar profesyonel imaja zarar verebilir.
Gaye Özcan, iş amaçlı network siteleri dışında kalan Facebook, Instagram gibi siteler özel hayata ilişkin olduğu için bu profillerin işe alım seçme – değerlendirme aşamasında adayı tanımak amaçlı kullanılmasını doğru bulmadıklarını söylüyor ve ekliyor: “Bu yüzden buradaki profilleri tamamen adayların inisiyatifindedir. Bununla birlikte iş hayatı ile özel hayat arasındaki ayrım giderek daha silikleşiyor, iş arkadaşlarımızı, iş dolayısıyla tanıştığımız kişileri Facebook’dan arkadaş ağımıza ekleyebiliyoruz. Ağınızdaki kişiler daha sonra sizi işe alacak, bir işe önerecek kişi de olabilirler. Bu açıdan da bakarak profillerinin kendilerini doğru bir şekilde temsil ettiğinden emin olmalılar.”
ŞİRKET MARKASINA KATKI SAĞLIYOR
Schneider Electric İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Özdemir: “Türkiye’de etkin olarak lokal işe alım sitelerini, kendi web sitemizi ve LinkedIn’i aktif olarak kullanıyoruz. 2016’daki odaklarımızdan biri de öncelikli olarak LinkedIn olmak üzere diğer sosyal medya hesaplarımızın kullanımını arttırmak. Buna ek olarak JobVite gibi yeni araçları da takip edip şirket hesapları yaratıyoruz. Geçen sene daha çok stajyer kadrolarımızı sosyal medyadan doldurduk ancak bu sene amacımız tecrübeli pozisyonlarda da sosyal medya kullanımını arttırmak.”
LINKEDIN’DE KARİYER SAYFASI AÇTILAR
Amerikan Hastanesi İnsan Kaynakları Müdürü Önder Birgül: “İşveren markası, Amerikan Hastanesi insan kaynakları ekibi olarak önemsediğimiz ve yatırım yaptığımız alanların başında geliyor. İşveren markasının sosyal medya bacağında LinkedIn ve Facebook ile çalışıyoruz. LinkedIn ile yaptığımız işbirliği, hastane ve sağlık sektöründe bir ilk oldu. LinkedIn’de bir kariyer sayfası olan, şirket haberlerini paylaşan ve işe alım ilanları yayınlayan ilk ve tek hastaneyiz. LinkedIn üzerinde şu ana kadar bilgi teknolojileri, hasta finansman, kurumsal iletişim gibi idari bölümlerin ilanlarıyla medikal tarafta hemşire ilanına yer verdik. LinkedIn kullanarak işe aldığımız ilk çalışma arkadaşımız Nükte Şençamlar oldu ve kurumsal iletişim bölümünde göreve başladı. Bu haberi de LinkedIn’de paylaşarak tüm takipçilerimize duyurduk.”