Dijital stratejilerin faydası ne?
Dijital teknolojilerin en önemli artılarından biri ölçülebilir olması. Bir firma, çalışanlarına kullanmaları için akıllı telefon verdiğinde bu telefonların ne zaman nerede, hangi amaçla kullanıldığını takip etmek isteyebilir. Ya da bir yayınevi, yayınladığı derginin içeriklerinden hangisinin ne kadar okunduğunu bilmek isteyebilir. Sıklıkla okunan içerikler, o yayının ilerleyen sayılarının şekillendirilmesinde rol oynayacaktır. Reklamverenler dijital reklam kampanyalarından elde ettikleri verilere göre bir sonraki konvansiyonel ve dijital reklam yatırımlarını şekillendiriyor.
İnsan kaynakları departmanı teknolojiyi nasıl kullanabilir?
İK ‘kağıtsız ofis’ kavramını uygulayabilirse bunu şirket geneline yaymak mümkün olabilir. Mesela bir pozisyon için yapılan başvurular sonrasında adaylar çağırıldığında kendilerine basılı form doldurtulur.
Sonra bir İK uzmanı formların bir özetini çıkararak CV’ler ile birlikte ilgili departman yöneticisine gönderir. Kağıt formu aradan çıkarıp yerine konulacak bir tablet bilgisayar üzerinde basit bir form uygulaması üzerinden aynı bilgiler adaydan alınabilir. Doldurulan formlar aracılığıyla alınan bilgiler raporlanabilir. Belirli bir pozisyona başvuran adayların yüzde kaçının lisansüstü eğitim yaptığı ya da kaçının uluslararası geçerli sertifikaları bulunduğu gibi veriler otomatik olarak elde edilebilir.
Çalışanların bu sürece ayak uydurmaları için neler gerekiyor?
Eğitim almalarını önerebiliriz. Mobil cihazlar çok popüler. Şirketlerin birçoğu da bu popüler platformlarda ürünlerini veya hizmetlerini içeren uygulamalar ile varolmak istiyor. Ayrıca şirketler saha ekipleri için kapalı devre uygulamalar hazırlayabilir ve sadece şirket içi kullanabilir. Saha personelinin kullandığı birçok özel teçhizatın yerini akıllı telefonlar veya tabletler olabilir.