Berkan Cesur ve Varlık Saraf iki ev arkadaşı. Berkan Cesur, Oyungezer dergisinde editör olarak çalışıp bir yandan da bilgisayar mühendisliği okuyor. Varlık Saraf ise halkla ilişkiler bitirmiş şimdilerde sinema sektöründe
prodüksiyoncu olarak çalışıyor. Günlük hayatlarında gezmeyi çok sevdikleri ve Saraf’ın da işi gereği sürekli yeni esnaflar tanıması sebebiyle esnafla iç içeler. Ne nerde iyidir bilmek gibi bir hobileri var.
İkisinin de sevdiği esnafları sosyal medya hesaplarından duyurma, orayı biraz daha popüler etme isteği olduğunu belirten Cesur, bir gün konuşurlarken Güzel Esnaf diye bir web sitesi (
http://www.guzelesnaf.com) açmaya karar verdiklerini söylüyor. O gün de şans eseri ikisi de güzel esnaflar ile karşılaşmış, malzemeleri de hazır olunca işe koyulmuşlar.
Siteyi açmalarının nedenini Cesur şöyle anlatıyor: “Aynı para karşılığında aynı hizmeti/giyeceği/yiyeceği alacağınız tonla yer varken bazıları ufak bir jestiyle, ekonomik ya da değil, kendinden kattığı farklı bir özelliğiyle bu hizmeti daha özel kılıyor. Ama kimisi ‘hayırlı işler’ deseniz cevap bile vermiyor. Eh biz de iki esnaf da aynı kefede olmasın istedik. Güzel Esnaf ilk olarak bu fikirle kuruldu ve sonrasında da ileride bir ‘güzel esnaf dizini’ olma mottosu güttü. Mesela Eskişehir’le ilgili hiçbir fikriniz yok ve Eskişehir’e gittiniz. Biz istiyoruz ki böyle bir durumda açın hemen Güzel Esnaf’ı, gelin Eskişehir kategorisine, bakın ne, nerde yenir, nerde kalınır, ne içilir.”
Sattığı ürün değil esnafın kendisi önemliŞimdilik yayınlanan 15 esnaf var. Saraf
, sitenin aktifliğini korumak adına her gelen güzel esnaf önerisini de anında yayınlamayıp zamana bölmek istediklerini ve henüz yayınlamadıkları bir bu kadar daha esnaf olduğunu söylüyor. Bildiği güzel esnafları tanıtmak isteyenlerin yapacakları şeyler de sitede Duygu Topçu’nun karikatürleriyle anlatılmış: “Bir yere mi gittiniz, güzel bir esnaf mı yakaladınız. Artık fotoğraf çekmek telefonunuzu cebinizden çıkarmakla eş değer. Çekin fotoğrafı, eve gelince de iki satır karalayın. Bize yetecektir. Bakarsınız sonra biri oraya sizin önerinizle gider, fena mı edersiniz?”
Sitede esnafın ürünlerinden çok kendisine odaklanıyorlar. “Döneri güzel” gibisinden gelen e-postaları yayınlamak istemiyorlar. Amaç farklı bir yönü, güler yüzü, özel yönü olanları tanıtmak. Fakat şimdilik istedikleri site tirajını yakalayamadıkları için gelen birçok tanıtım e-postasını kabul ediyorlar.
Siteye esnaf gönderen kullanıcılar hoşlarına giden detaylardan bahsediyor. Mesela biri kafesine gelen müşterilerin masalarını gezip hal hatır soruyor, sohbet ediyor. Bir başkası denk geldiği taksiciyi anlatıyor, taksici arabasında taze çiçek, şeker, ayna, el kremleri, çocuklar için envai çeşit oyuncak bulunduruyor, kolonya ve şeker ikramını da elleriyle yapıyor...