Döviz ile kiralamaların TL’ye dönmesi gıda sektörüne yatırım yapacak girişimcilerin iştahını kabarttı. 2018’in son çeyreğine girilirken franchise sektöründe en çok talep yeme-içme sektöründe. Biz de 100 bin lira ve altı yatırım gerektiren markaları biraraya getirdik.
Haberin Devamı
FRANCHISE sektörü son 10 yılda hızlı bir büyüme yakalarken, bu alanda gıda adeta lokomatif sektör oldu. Kahveden çaya, tatlıdan çiğ köfteye, tantuniden pideye kadar birçok alanda hizmet veren kurumsal markalar, franchise sistemi ile şube sayısını arttırıyor. 2018’in son çeyreğinde ise gıdaya olan talep patladı. 50 milyar dolarlık franchise pazarında zincir işletmelerin yüzde 80’inin yeme-içme alanında faaliyet gösterdiği belirtiliyor. 1000’den fazla markanın bulunduğu yeme-içme sektörüne ilginin artmasının en önemli nedenlerinden biri de dövizle kiralamanın son bulması, franchise bedellerinin dövizden TL’ye dönmesi. Gıda sektörüne olan ilginin artmasıyla biz de 100 bin TL’nin altında yatırım bedeli gerektiren kafe, restoran ve fast-food markalarını biraraya getirdik.
ÖNE ÇIKAN MARKALAR · Faaliyete 2014 yılında Kocaeli’nde başlayan Göçmen Börekçisi, bugün Sakarya’dan İstanbul’a, Bursa’dan Ankara’ya, Bolu’dan İzmir’e kadar birçok ilde 70’ten fazla bayiye sahip. Markanın orta ölçekli bir şubesi için gereken toplam yatırım tutarı ise 70 bin TL ile 100 bin TL arasında değişiyor.
· 2013 yılında kuralan ve 60 farklı çayı tüketicilerle buluşturan marka, kiosk olarak başladığı çay yolculuğuna pizza, makarna, salata gibi ürünleri de ekledi. 20 bin TL ile 60 bin TL arasında yatırım bütçesi gerektiren Demlik, bugün AVM’ler, caddeler, üniversiteler ve hastanelerde de boy göstermeye hazırlanıyor.
· 10 yılda 18 ile yayılan Osmanlı Tulumbacısı da 85 bin liralık yatırım bütçesi ile dikkat çekiyor. 70 farklı tatlı seçeneği bulunan marka, 2019 yılında yurtdışında da büyümeyi hedefliyor.
· Fast-food alanına 2013 yılında balık ile giren Hamsi Finger da son dönemlerde öne çıkan markalar arasında. Bugün Türkiye’de 24 şubesiyle hizmet veren marka, yurtdışında ilk şubeyi de Ukrayna’da açtı. Bir şubenin yatırım bedeli ise 20 bin TL ile 100 bin TL arasında değişiyor.
· Çiğköfte alanında hızlı bir bayileşme modeli sergileyen Komagene, bugün 1000’den fazla şubesiyle hizmet veriyor. Türkiye’de 78 ilde bulunan marka, şube sayısını da hızla arttırmanın peşinde. 2011 yılında Almanya’da ilk yurtdışı şubesini açan Komagene, 8 farklı ülkede 26 şube ile büyümeye devam ediyor. Markanın hedefi ise 2020 yılında 1600 şubeye ulaşmak.
· Tatlı denilince son dönemlerde ilk akla gelen alanlardan biri de künefe. Uzun yıllar Hatay’da bulunan künefe üretimini 2007 yılından bu yana İstanbul’da sürdüren Sam Künefe 2013 içinde kurumsal yapısını değiştirdi. Marka 50 şubeye ulaşmayı hedeflerken 20 bin liralık yatırım bütçesi ile de dikkat çekiyor.