CDO dilimize yapıştı

1dk okuma

İK Danışmanlık şirketi My Executive, iş dünyasında giderek daha çok konuşulan CDO’lar konusunda bir araştırma yaptı. Sonuçlara göre Türkiye’nin önemli firmalarındaki patronlar ve üst düzey yöneticilerin neredeyse tamamı şirketlerin bir CDO’ya ihtiyaç duyduğu konusunda mutabık.

Haberin Devamı

TEKNOLOJİNİN gelişmesi ve dijitalleşmenin yaygınlaşması şirketlerin iş yapış şekillerini değiştiriyor. Bu durum organizasyon yapılarına da yansıyor ve yeni roller doğuruyor. Daha önce yine Hürriyet İK sayfalarında ele aldığımız CDO’lar (Dijital Dönüşüm Başkanı) da bu rollerden biri. Hem pazarlama hem teknoloji konusunda yetkin olmaları beklenen CDO’lar, iş dünyasında giderek daha çok konuşulmaya başlandı. Bu konuşmalara şahit olan kişilerden biri de insan kaynakları danışmanlık şirketi My Executive’in Kurucu Ortağı Müge Yalçın. CDO kelimesinin danışmanlık yaptığı yöneticiler tarafından giderek daha çok telaffuz edildiğini fark eden Yalçın, bu konuda Türkiye’deki üst düzey yöneticilerin ne düşündüğünü, Türkiye’deki şirketlerin dijitalleşmenin neresinde olduğunu görmek istemiş ve bir anket çalışması yapılmış. Türkiye’nin önde gelen firmalarından farklı sektörler ve farklı pozisyonlardaki 158 üst düzey yöneticiden alınan görüşler daha sonra ‘Dijital Dönüşüm Direktörleri’ adlı bir kitaba çevrilmiş.Katılımcılara dijitalleşme konusundaki fikirleri, şirketlerin dijital dönüşüm aşaması, yönetim kurulunda dijitalleşmenin önceliği ve hangi departman liderliğinde yürütüldüğüne dair sorular yöneltilmiş. 

ŞİRKETLER NET DEĞİL
Alınan yanıtlara bakıldığında, patronların ve üst düzey yöneticilerin neredeyse tamamı günümüzde şirketlerinde bir CDO’ya ihtiyaç olduğu konusunda mutabık. Şirketinde bir CDO’nun olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 33. Öte yandan, katılımcıların yüzde 56’sı “Ne zaman bir CDO atanacak” sorusuna henüz böyle bir planlarının olmadığı cevabını vermiş. Bu yıl atanacak diyenler yüzde 13, önümüzdeki yıl diyenler yüzde 12 ve 3 yıl içinde diyenler yüzde 16. Dijital dönüşümün hangi departmanın sorumluluğunda ilerlediği sorusu kritik soru olmuş. Çünkü, buna verilen yanıtlara bakıldığında yüzde 39 pazarlama, yüzde 33 bilişim teknolojileri yanıtını vermiş. Bu da dijitalleşmenin hangi departmanın sorumluluğunda olacağı konusunda şirketlerin henüz net olmadıklarını gösteriyor. Ayrıca, teknoloji altyapısına sahip olanların mı pazarlama öğreneceği yoksa pazarlamacıların mı teknoloji bilgilerini geliştireceği de farklı bir tartışma konusu.

“HEPİMİZ CDO’YUZ
”CDO pozisyonu için genellikle şirketlerin kendi bünyelerinden IT veya pazarlama konularında deneyimli kişiler tercih ediliyor. Bu tercihte şirketin bulunduğu sektörün de etkisi önemli. Örneğin, Finansbank/Enpara.com Direktörü Elsa Pekmez Atan, IT’cilerin çözmeye çalıştıkları probleme daha odaklı yaklaştıkları için IT yöneticilerinin CDO’luk için uygun olduğunu düşünüyor. Albright Stonebridge Group Türkiye’den Sorumlu Yönetici Ortağı Hakan Akbaş ise CDO’yu pazarlama ve müşteri tecrübesinden sorumlu liderin mevcut rolüne eklenmesi gereken bir görev olarak görüyor. ING Bank Genel Müdür Yardımcısı Görkem Köseoğlu ise başarı için şirketin tüm çalışanlarıyla bu vizyona sahip olması gerektiğini belirterek “Hepimiz CDO’yuz” diyor.Görev tanımında ise fikir birliği oluşmuş. CDO’nun, şirketin dijital dönüşümüne liderlik ve pazarlama yöneticileri ile bilişim yöneticileri arasında köprü oluşturan yeni bir rol olduğu kabul ediliyor.

DİJİTALLEŞMENİN ÖNEMİ ARTIYOR
İş dünyasının dijitalleşmeye inancı artıyor. Ankete katılanların yüzde 97’si dijital dönüşümün iş dünyası için çok önemli olduğu görüşünde. Yüzde 81 dijitalleşmenin rekabet avantajı sağladığını belirtiyor. Yüzde 72’si müşteri bağlılığı, yüzde 61’i de marka imajını güçlendirdiğini düşünüyor.

Haberle ilgili daha fazlası: