Eğlence, spor, sinema ve markalı içerik konusuna odaklanan Cannes Lions Entertainment Festivali kapsamında 21 Haziran 2017’de düzenlenen bir panelde Türk dizileri konuşuldu. Doğan TV Holding Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Tankut Karahan ve Global Agency CEO’su İzzet Pinto, 2023 yılında 1 milyar dolarlık bir hacme ulaşması hedeflenen dizi sektörümüzün gelişimi üzerinde durdular. Dokuz yıl önce Orta Doğu’da Gümüş dizisinin bir dönüm noktası olduğunu anlatan Pinto, dizinin final bölümünü 85 milyon kişinin izlediğini hatırlattı. Pinto konuşmasında şunları anlattı: “Bulgaristan’da yayınlanan 1001 Gece’nin başarısı Balkan ülkelerinin ilgisini çekince diğer ülkeler birbirini izledi. Dokuz yıl önce 100 bin dolar olan dizi ihracatımız 350 milyon dolara ulaştı. En önemlisi Türk dizilerinin yayınlandığı ülkelerden gelen turist sayısı yaklaşık dört katına çıktı.”
TÜRK DİZİLERİNİN GÜCÜ EVRENSEL DUYGULARDAN GEÇİYOR
Doğan TV Holding Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Tankut Karahan konuşmasında Türk dizi ve formatlarının gücünün evrensel gerçekler üzerinde yaratılmış olmalarından kaynaklandığını anlattı. “Aşk, mutluluk, acı gibi duygular sınır tanımıyor” diyen Karahan, Türkiye’deki ortamı şu cümlelerle dile getirdi: “Türk dizilerinin ortalama uzunluğu 120 dakika, yayın sezonu 39 hafta. Buna karşın Amerika’da dizilerin süresi 40 dakika, yayın dönemiyse 24 hafta civarında. Bir başka deyişle biz bir sezonda ABD’nin beş sezonuna eşit olacak bir içerik üretiyoruz.” Doğan Medya olarak dev bir ekosisteme sahip olduklarını anlatan Tankut Karahan, TV kanallarındaki yayınların haricinde milyonlarca sosyal medya izleyicisine, milyarlarca video izletebildiklerini vurguladı. Sunumu sırasında Vatanım Sensin, Adı Efsane ve Poyraz Karayel’le ürettikleri markalı içerikleri izleten Karahan, dinleyicileri ve markaları Türk dizilerinin potansiyelini keşfetmeye davet etti.
Hürriyet Dünyası Reklam Direktörü & İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan ise şunları söyledi: “Akmerkez ve Doğan Holding’in sponsorluğunda gerçekleştirdiğimiz Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması’nın kazananı 12 gencimiz ‘Young Lions Competition’da yerlerini aldılar. Festivale katılmak gençler için çok güzel bir fırsat ve deneyim oldu. Kolombiya devlet başkanının reklam kampanyası ile yakaladığı başarılardan, P&G gibi dev firmaların kadın eşitliğine yönelik yaptığı tüm girişimlere, reklam çalışmalarına kadar geniş yelpazede seminerlere, toplantılara, çalıştaylara ve eğlenceli aktivitelere yer veren, 41 binden fazla işin yarıştığı ödül törenlerinde, iyinin en iyisinin ödüllendirildiği ve Hürriyet olarak temsilcisi olmaktan gurur duyduğumuz Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali bu yıl da çok başarılı geçti.”
GENÇ YETENEKLERE YATIRIM YAPAN PROJE
Altı yıldır Akmerkez’in sponsorluğuyla pazarlama iletişimi sektöründe genç yeteneklere yönelik kapsamlı bir eğitim programı düzenleniyor. Cannes Lions Genç Aslanlar yarışmasında Türkiye’yi temsil edecek gençlerin seçim döneminde, reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, reklamverenler, medya kuruluşları ve yapım şirketleri Reklamcılık Vakfı’nın koordinasyonunda bir araya geliyorlar. Akmerkez’in gençler için özel olarak yarattığı “Young Lions Zone” bir eğitim platformuna dönüşüyor. Profesyonel yöneticiler gönüllü olarak gençlere mentorluk yapıyor ve onları yarışmaya hazırlıyorlar. Elemelerde birinci olan takımlar Akmerkez’in davetlisi olarak Cannes’daki uluslararası yarışmaya katılıyorlar. Bu yıl Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışmasında “Genç Pazarlamacılar, Medya, Film, Siber ve Basın” kategorilerinde birinci olan gençler Akmerkez, “PR” kategorisinde birinci olan gençler ise Doğan Holding’in davetlisi olarak Fransa’ya geldiler ve Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde yarıştılar.
YOUNG LIONS ZONE GENÇLERİ BEKLİYOR
Akmerkez Pazarlama Müdürü Aslı Ödiyet, “Akmerkez olarak, farklı alanlarda hayata geçirdiğimiz sürdürülebilir projelerimiz ile sanat ve tasarım alanında gençleri destekliyoruz. Geleceğe ve gençlere yönelik çalışmalara dâhil olmaktan büyük keyif duyuyoruz. Bu yüzden, dünyanın dört bir yanından gelen yaratıcı beyinleri buluşturan Cannes Lions’ın heyecanına ortak olmayı çok önemsiyoruz. Kariyerine iletişim ve reklam sektöründe devam edecek tüm genç profesyonellere önerimiz; iletişim dünyasının en önemli isimlerinin konuşmacı olarak katıldıkları seminer, workshop ve master class’ların yer aldığı ve dünyanın en yaratıcı işlerini inceleme fırsatını bulacakları Cannes Lions’ı yakından takip etmeleri. Gençlerimizi, ayrıca, senenin her günü kapısı kendilerine açık olan Akmerkez Young Lions Zone’da biraraya gelmeye ve deneyimlerini paylaşmaya davet ediyoruz” dedi.
YENİLİKÇİ ÜRÜNLER VE TEKNOLOJİ ÇEŞİTLİLİK YARATIYOR
Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Vicky Habif, Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ne katılımın giderek arttığını belirterek şöyle devam etti: “Bu yıl Festival’de, farklı iş kollarından katılımcılar, yepyeni çözüm önerileri, yenilikçi ürün ve teknolojinin sağladığı çeşitlilik ön plandaydı. Tüm iletişim platformunda tam bir iş birliği gerçekleşebildiğine tanık olduk. Festivalin ruhunu “Creativity Matters” olarak özetleyebiliriz. Yaratıcı insanların, yaratıcı fikirleri ve uygulamaları her zaman olduğu gibi bu yıl da ilk sıradaki yerini korudu. Grand Prix, altın, gümüş ve bronz aslan kazanan kampanyalar ve ödül sahipleri, iletişim dünyasının en önemli değeri. 100 ülkenin yarıştığı festivalde; gazetemiz Hürriyet temsilciliğinde Türkiye’den katılan ajanslarımız ve yöneticilerimizle bu global platformda var olmaktan gurur duyuyoruz. Her yıl olduğu gibi, bu yıl da Akmerkez’in sponsorluğunda 12 gencimiz 60 ülkeden gençlerin yarıştığı ‘Young Lions Competition’da yerini aldı.”