Bu pizzada fırsat var

1dk okuma

Son yıllarda yabancı markaların Türkiye pazarına girmesiyle 2 milyar liralık ciroyu yakalayan pizza sektörü, yeni girişimciler arıyor. Özellikle genç ve çalışan nüfusu hedefleyen pizza restoranları, bugün ortalama 500 bin liralık bir yatırımı 3 yılda geri döndürebiliyor.

Haberin Devamı

Dünyada 40 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan pizza sektörü Türkiye’de de hızla büyüyor. Özellikle yabancı markaların her yıl yüzlerce franchise verdiği sektörde, anahtar teslim markalı bir pizza restoranının ortalama maliyeti 500 bin lirayı buluyor. İş merkezleri ve genç nüfusun yoğun olduğu bölgelerde açılacak bir pizza restoranının geri dönüşü 2 yılı bulurken, bu rakam ortalama bir restoranda 3 yıla çıkabiliyor. Fiyat ve kampanyalarla rekabetin her geçen gün kızıştığı sektörde yerli markaların gücü de artıyor. Cirosu 2 milyar liraya yaklaşan pizza restoranlarıyla ilgili bilgi veren sektör temsilcileri girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu:

MARKALAR NE TALEP EDİYOR?
Yatırımcılar için ön hazırlık yapılıyor ve restoranın açılacağı bölgede keşif çalışmaları tamamlanıyor. Girişimcilere operasyon detayları konusunda pratik ve teorik eğitimler veriliyor.  Markalar yatırımcıdan franchise giriş bedelinin yanında belli bir sermayeye sahip olunmasını istiyor. Restoranların cirosundan değişen oranlarda pay alınıyor. Büyük markalar ayrıca reklam katkı payı da talep edebiliyor.

ACABA NERESİ TUTAR?
Pizza tüketiminin yoğun olduğu yaş grubu 15-30 yaş arası. Üniversite ve iş merkezlerinin olduğu bölgelerde pizza tüketiminin arttığı gözleniyor. İstanbul yatırımcılar için hâlâ cazip bir lokasyon olsa da 2016’da markalar Anadolu’ya yayılmaya başlıyor. Konut projelerinin yoğun olduğu ve şehir merkezinin dışında kalan bölgelerde paket servis gelirlerin önemli bir bölümünü oluşturuyor.

NE ZAMAN PARA KAZANIRIM
Markayla anlaşan bir yatırımcının faaliyete başlaması yaklaşık 6 ay sürebiliyor.  Yapılan yatırımın geri dönüşü için en önemli kriter mekan ve nüfus yoğunluğu olarak gösteriliyor. Kira ve yatırım miktarı da geri dönüş için önemli faktörlerin başında geliyor. Yatırımın geri dönüşü bazı restoranlarda 18 aya kadar inebiliyor. Ancak ortalama bir restoranın geri dönüşü 3 yılı bulabiliyor.

400 restorana ulaşacak
PİZZA Hut olarak önümüzdeki 5 yıl içerisinde Türkiye genelinde 64 ilde, toplamda 400 restorana ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Pizza Hut Pazarlama Direktörü Özge Zoralioğlu, “Öncelikli olarak İstanbul, Gaziantep ve Antalya’da açılışlarımız olacak. Franchise stratejimiz dahilinde Türkiye’nin bütün illerini kapsamayı hedefliyoruz. Başlangıç bedeli ise 24 bin 200 dolar” diyor.

Giriş bedeli 50 bin dolar
DOMİNO’s Pizza’nın 66 ilde 465 şubesiyle hizmet verdiğini anlatan Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, “Bunların yüzde 70’i franchise. 2016’da 30 tane daha franchise dükkan açmayı planlıyoruz. 2017 hedefi ise toplam 600 şubeye ulaşmak. Franchise giriş bedeli 50 bin dolar. Dükkanın açıldığı günden itibaren franchisee’lerimizle anlaşma süremiz 10+5 yıl oluyor” dedi.

Anadolu’ya yayılıyor
YURTİÇİNDE yeni yatırımcılarla 2018 sonunda 300 şubeye ulaşmayı planladıklarını anlatan Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Güney Arıduru, “Little Caesars Türkiye olarak, hâlihazırda Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Mersin, Eskişehir ve Tekirdağ’da toplam 81 şubeyle hizmet veriyoruz. Çok yakında Gaziantep, Kayseri ve Şanlıurfa’da şubeler açacağız. Giriş bedelimiz 40 bin dolar” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası: