Özellikle girişimci ve KOBİ’lerin, işleriyle ilgili özel olarak soru sorup fikir alabilecekleri uzman kişileri kolayca bulamamaları, bulsalar da onlara soru sorarak fikir alacakları bir ortam olmaması sorunu yeni bir fikir ortaya çıkardı. Bu ihtiyaçtan hareketle yeni bir site hayat buldu. Eksperin adlı site, bilgi, fikir, tavsiye ve deneyime ihtiyacı olan kişilerle, uzmanlıklarını profesyonel olarak gelire çevirmek isteyen kişileri bire bir görüştüren bir köprü görevi üstleniyor. Sitenin en önemli özelliklerinden biri de uzmanlar için de bir ek gelir yaratıyor olması. Çünkü, Türkiye’de özellikle danışman ve avukatların en çok yakardığı konuların başında verdikleri bilginin ve sundukları hizmetin karşılığını alamamaları, hatta bazen de danışmanlık ücretlerini tahsil edememeleri geliyor. Eksperin platformu, uzmanların yeni müşterilere ulaşmalarına yardımcı oluyor ve sundukları hizmetin karşılığı olarak kendileri yapılacak ödemeleri garanti altına alıyor.
GÖRÜŞME TELEFONLA
Platformun kurucusu Ersin Mete Ertürk, platformu şöyle anlatıyor: “İnsanlar bazen hızlı karar alması gereken durumlarda yaşadıkları tereddütü ve ne yapması gerektiğini aynı deneyimleri yaşayıp başarılı olmuş ya da başarısızlık yaşamış kişilere sorarak, onlardan fikir alma ihtiyacı duyuyor. İşte biz de Eksperin.com’da bunu kolay yoldan sağlıyoruz. Çeşitli kategorilerdeki uzmanları, ihtiyacı olan kişilerle telefon yoluyla görüştürüyoruz. Örneğin, Anadolu’daki bir Kobi’nin yetkilisi, İstanbul’da yaşayan bir uzman ile istediği saatte özel olarak görüşerek işletmesiyle ilgili fikir ve tavsiye alabiliyor. Bunun karşılığında da platformdan onaylı uzman, gelir elde ediyor.
Nasıl çalışıyor?
Platformda uzman olarak yer almak isteyen kişiler başvuru yapıp kendileri için dakika ücreti belirliyorlar. Platform tarafından kabul edilen uzmana en geç 24 saat içinde dönüş yapılıyor ve müşterilerle görüşebilmesi için hesabı aktive ediliyor. Müşteri, platforma gelip hangi kategoriden uzmanla görüşmek istiyorsa, platform aracılığıyla ona istek gönderip randevulaşıyor ve 15, 30 veya 60 dakikalık görüşme seçeneklerinden birini seçiyor. Platform, her iki kişiye de sabit bir telefon numarası ve görüşme için özel şifre veriliyor. İki taraf da randevulaşılan saatte numarayı arayıp şifreyi girerek görüşmeye başlıyorlar. Görüşme bittiğinde, görüşme süresi ve uzmanın dakika ücretine göre hesaplanan tutar, müşterinin kredi kartından çekiliyor. Tutarın büyük bir yüzdesi uzman hesabına aktarılıyor, platform da sunduğu hizmet karşılığı kalan yüzdeyi komisyon olarak alıyor.