2015 yılında 70 restoranda 7.5 milyon porsiyon baklava satan Faruk Güllüoğlu, 2016’da yüzde 20 büyüme hedefliyor. Tatlı sektöründe markalı restoranların sayısının arttığını anlatan Faruk Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güllü, “İki farklı konseptte hizmet veriyoruz. Anahtar teslim bir restoranın minimum maliyeti 500 bin lirayı buluyor. Bu tutarı üç yıl içerisinde geri döndürmek mümkün” diyor. Faruk Güllü, markaya yatırım yapacak girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu:
MARKA NASIL BÜYÜDÜ
- 1993 yılında Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de ilk imalat ve satış yerimizle birlikte Faruk Güllüoğlu markası altında faaliyet göstermeye başladık.
- 1994 yılında İstanbul’da ilk tesisimizi Bakırköy’de açtık.
- 2010 yılında yeni bir mağazacılık konsepti geliştirerek ‘Faruk Güllüoğlu İstanbul’ ile müşterilerimize hizmet vermeye başladık.
- Böylece Faruk Güllüoğlu Mağazacılık çatısı altında iki farklı konseptte iki farklı markaya sahip olduk.
- Cafe&Restoran konseptini de bünyesinde bulunduran ‘Faruk Güllüoğlu İstanbul’da tatlı ve kahvaltı çeşitlerinin yanı sıra, yüzlerce çeşit çikolata, pasta ve sütlü tatlı çeşitleri ile Osmanlı ve dünya mutfaklarından seçmeler var.
- ‘Faruk Güllüoğlu Geleneksel’ olarak adlandırdığımız tatlıcı konseptimizde ise tüm baklava çeşitlerimiz, lokum, helva, börek, poğaça çeşitlerimiz ile tüketicilerin karşısına çıkıyoruz.
- 2012 yılının son dönemlerinde ise franchise ile büyüme kararı aldık ve şimdi de franchise mağazalarımız birbirini takip ediyor.
- 2015 yılında bir önceki yıla göre yüzde 25’lik büyümeyle toplam 132 milyon TL’yi aşkın ciroya ulaştık
- 2016 yılında ise ciromuzun 150 milyon TL’yi aşmasını bekliyoruz.
- 2016 yılı için şu an 70 mağaza büyüklüğüne eriştik. Bu sene sonunda 10 yeni franchise şube daha açmayı amaçlıyoruz. Böylece 80 mağaza ile 2016 kapatma niyetindeyiz.
YATIRIM TUTARI
- Mağazalara eğitimler veriyoruz. Servis personeli mağaza açılmadan önce sistem eğitimlerine giriyor.
- Satış odaklı yönetim modeli sergileyerek sürekli kendini yenileyen ve sektörde ilkleri yaparak kendi pazarını oluşturan bir yapımız var.
- Bunun yanı sıra açacağımız mağazayı iyi bir lokasyonda açmak da ilk önceliğimiz.
- Franchise isim hakkı bedelimiz 50 bin dolar, buna inşaat maliyetini de ekleyince anahtar teslim bir restoran 500 bin TL’yi buluyor.
- Ancak bu konseptlere göre değişmekte olup yapılacak mağaza büyüklüğü ve konsepte göre bütçe daha yukarı çıkmakta.
- Aylık olarak yüzde 5 franchise bedeli alıyoruz, bunun dışında herhangi bir bedel talep etmiyoruz.
- Genelde 3-4 yıl içerisinde yapılan yatırımın geri dönüşü olmasını ideal olarak kabul ediyoruz.
GİDER TABLOSU NASIL
- Restoran kirası cironun yüzde 10-15 tutarında.
- Personel giderleri ise yüzde 10 seviyelerinde.
- Enerji ve benzeri giderlerin ise cirodaki payı yüzde 8 dolayında.
Sektörün Cirosu 4.3 milyar TL
SEKTÖR hakkında bilgi veren Faruk Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güllü, “Baklava ve tatlıcılık yıllar içinde küçük atölyelerde üretilen bir ürünken yüzlerce insanın çalıştığı dev bir sektör haline geldi. 30 bin imalatçı Türkiye’de günlük ortalama 600 ton baklava üretiyor. Sektörün yıllık cirosu 4 milyar 300 milyon TL” diye konuştu.