Fiat'ın en büyük 3'üncü pazarı olduk, Bursalı modellerle her alanda yeni rekorlar kırdık
TOFAŞ tarafından Bursa'da üretilen modellerle 2010 yılını hem Türkiye'de hem de global arenada rekorlarla kapatan Fiat Türkiye, 2011 yılına ise temkinli iyimserlik ve yeni model atağıyla girdi. Tofaş'ın bünyesindeki Fiat Türkiye'nin Marka Direktörü Okan Baş, 2010 yılında Brezilya ve İtalya'nın ardından Fiat’ın en çok satış yaptığı 3'üncü ülke olduklarını belirterek, "2011'de de yeni modellerle yüzde 15'lik pazar payımızı koruyup, Fiat dünyasındaki yerimizi sağlamlaştıracağız" dedi.
TÜRKİYE'de Tofaş çatısı altında yer alan Fiat Türkiye'nin Marka Direktörü Okan Baş, 2010 yılının hem Türkiye'de hem de global arenada rekorlar kırdıkları bir yıl olduğunu belirterek, "2010 daha çok müşteriyi Fiat markasıyla tanıştırdık" dedi. Tüm dünya geneline bakıldığında Türkiye'nin Brezilya ve İtalya’nın ardından Fiat'ın en çok satış yaptığı 3'üncü ülke olduğunu belirten Baş, aynı zamanda Fransa ve Almanya gibi ülkeleri de geride bıraktıklarını söyledi. Baş, "Avrupa'da ise Fiat markasının en çok tercih edildiği 2'nci ülke Türkiye olmuştur" diye konuştu.
Yeni modellerle büyüdü
2010 yılında hem yeni Fiat Doblo’yu pazara sunduklarını bununla birlikte yenilenen Fiat Fiorino ve Fiat Bravo'nun da pazara girişinin güçlü sonuçlara imza atmalarına imkan verdiğini belirten Baş, 2009 yılı sonunda pazara sundukları Punto Evo'nun da aydan aya ivmelenen başarısının 2010 yıllında güçlerine güç kattığını söyledi. 2010 Ocak-Aralık döneminde 45 bin 220 adet otomobil ve 64 bin 718 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdiklerini hatırlatan Baş şöyle konuştu:
Ticari de birinci marka
"Fiat Türkiye, ulusal pazarda 110 bin adete yaklaşan binek+hafif ticari araç satışıyla başarısını kanıtladı. 2010'da binek segmentinde pazar payımızı yüzde 9'a yükselttik. Fiat, hafif ticari araç segmentinde ise yüzde 25.8'lik pazar payıyla en çok tercih edilen 1'nci marka olmayı başardı. Toplam pazarda ise yüzde 14.4'lük pazar payıyla ikinci marka olduk. 2006 yılından bu yana Fiat'ın satışları Türkiye'de aşama aşama artıyor. 2008 yılında 61 bin adet olan satışlarımız 2009 yılında 85 bine, 2010'da ise 110 bin adede ulaştı. Bu sonuçla Tofaş tarihinin gelmiş geçmiş rekor satış sonucuna da imza attık."
Yüzde 857i yerli araçBaş, 2010 yılında toplam satışlarının 94 bin 582 adedinin yani yüzde 85'inden fazlasınının Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında üretilen Fiorino, yeni Doblo, Doblo Classic, Linea ve Albea Sole/Palio Sole modellerinden oluştuğunu belirtti. Baş, "Fiat, Türkiye'de üretim yapan global markalar arasında da toplam satışta yerlilik oranıyla yine açık ara zirvede yer aldı" dedi.
2011'de temkinli bir iyimserlik içindeyiz2011 öngörüsünü yaparken farklı perspektifleri dikkate alarak analiz yapmak gerektiğine dikkat çeken Okan Baş, "2009 yılında herşey çok kötü beklentisi mevcuttu. 2010 yılında ise artık daha kötüsü olmaz bakış açısı vardı. 2011 yılı ise 2010 yılına göre hem pozitif hem negatif uçlara açık bir yıl. Bu noktada temkinli bir iyimserlik içindeyiz. 2011 yılında pazar, 2010 seviyesinin altında ya da üstünde yer alsa da öncelikli olarak hedefimiz istikrarlı biçimde yüzde 15 pazar payını korumak ve elbette Fiat dünyası içinde en başarılı ilk 5 pazardan biri olmaya devam etmek yer almaktadır" şeklinde konuştu.
Bravo'ya güçlü ve ekolojik 500'e ise en çevreci motor 2011 yılında Fiat'ın pazara sunacağı yeni modeller hakkında da değerlendirme yapan Baş, şunları söyledi: "2011 yılı aslında Fiat markasının hem mevcut hem de yeni gelecek ürünlerle birlikte harmanlayarak aksiyon alacağı bir dönemi simgeliyor. Zira Fiat Panda’dan Fiat Bravo’ya Fiat Doblo’dan Fiat Linea’ya kadar birçok modelimizde gerek yeniliklerle gerekse yeni pazarlama taktikleriyle etkili ve güçlü sonuçlar almayı hedefliyoruz. Mart ayında Fiat Bravo modelimizde daha güçlü ama aynı zamanda daha ekolojik ve ekonomik sonuçlara imza atan 140 HP’lik Multiair motor seçeneğini sunmaya başladık.
2 silindirli tek motor
Yılın ikinci çeyeğinde ise "Dünyanın en çevreci benzinli motoru" olarak tanıtılan 2 silindirli TwinAir motorla donatılmış Fiat 500 versiyonunu satışa sunacağız. Fiat'a Avrupa'nın 2 silindirli motor sunan tek otomotiv üreticisi unvanını da kazandıran TwinAir motor teknolojisi, 900 cc'lik silindir hacmine sahip 85 HP güç üreten turbo motor, 92 g/km'lik karbondioksit salınım değeriyle de çevreye duyarlı yönünü ortaya net biçimde koyuyor."
Panda, 19 bin 950 TL'ye Türkiye'ye geri döndüFIAT'ın ilk olarak 1980 yılında üretmeye başladığı ve ekonomik mini şehir otomobilleri alanında yepyeni bir sayfa açarak 30'ncu yaşını deviren Panda efsanesi, Türkiye'de yeniden yollara çıktı. Fiyat pozisyonlandırması ve hedef tüketici analizi yeniden yapılarak 19 bin 950 TL'den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla boy gösteren Fiat Panda, Türkiye'ye sadece 1.2 litre 69 beygirlik benzinli motorla ithal ediliyor. Mart ayından itibaren ilk müşterilerine teslim edilmeye başlanan, Active ve Dynamic adı verilen iki ayrı zengin donanım seviyesiyle satışa sunulan Fiat Panda, sınıfında yer alan tüm rakipleri karşısında daha cazip fiyat ve güçlü ekipman seviyesi özellikleriyle en iddialı modeli olarak dikkat çekiyor.
Yeni Doblo'ya otomatik dizel geldi, pick-up versiyonu ise yolda
TOFAŞ'ın Bursa'da üretip 2010 yılında 34 bin 965 adetle Türkiye'de en çok satılan araç ünvanının alan modeli yeni Doblo'nun pick-up karoserli versiyonu yılın son çeyreğinde satışa sunulacak. Fiat Türkiye Marka Direktörü Okan Baş, pick-up versiyonundan önce ilk olarak geçtiğimiz yıl ön tanıtımını yaptıkları dizel otomatik Doblo'yu satışa sunduklarını söyledi. Baş, yılın ticari aracı seçilerek başarısını ödülle taçlandıran yeni Doblo'nun dizel otomatik versiyonunun 38 bin 190 TL'lik kampanyalı anahtar teslim başlangıç fiyatıyla satın alınabileceini belirtti.
Fiat-Chrysler ortaklığının ilk ürünü yıl sonu geliyorFIAT Grubu’nun Amerikan Chrysler Grubu’yla yaptığı ortaklığın simgesi haline gelen yeni modellerin Fiat markası açısından ilk meyvesini temsil eden Freemont, 2011 yılının son çeyreğinde Türkiye'de satışa sunulacak. Dodge Journey modeli temel alınarak geliştirilen Fiat Freemont’un tanıtılmasıyla birlikte kısa sürede Avrupa’da yoğun bir talep ve ilgi patlaması yaşanırken, Türkiye’de Tofaş çatısı altında yer alan Fiat bayilerini de şimdiden Freemont heyecanı sarmış durumda.
Punto Evo'yla hayatının hızını yakalaKÜÇÜK sınıfta yer alan ve her geçen gün trend olma yolunda daha hızla ilerleyen Fiat Punto Evo modelinin reklam filminin büyük beğeni topladığını da kaydeden Baş, "Reklam filmi, dünyaca ünlü “Alors on Danse” şarkısı eşliğinde gençleri bu heyecanlı deneyime davet ediyor. Bu reklam filmimizde her Türk erkeğinin başına gelen "kız bekleme" gerçeğini esprili bir şekilde ekranlara taşıdık. Filmde, kız arkadaşını bekleyen gencin hayatının durmasına izin vermeyişi ve diğer tüm programlarını Fiat Punto Evo sayesinde gerçekleştirdiği, bu sayede hayatın hızını yakaladığı vurgulanıyor" açıklamasını yaptı.
Detaylı bilgi için www.fiat.com.tr