Güncelleme Tarihi:
Buna göre Turkcell Global Bilgi’nin robotları en çok back office süreçleri, operasyonel raporlama, takip-talep ve şikâyet yönetimi ile finans ve insan kaynakları departmanlarının iş süreçlerinde kullanıldı. Bunlarla birlikte robotlar regülatif uyum gerektiren süreçlerde de aktif olarak yer aldı. Tüm bu iş alanlarındaki tekrarlı işleri otomatize eden robotların 7/24 çalışma esasıyla hata payı sıfıra yaklaştı. RPA, finans-muhasebeden üretim ve perakendeye kadar birçok sektörde tercih edilirken, globalde ise; bunlara ek olarak sağlık ve müşteri hizmetleri sektörleri de robotları yoğun bir şekilde kullandı.
İNSANI İŞİNDEN EDECEK Mİ
RPA’yı dijitalleşmenin önemli bir zinciri olarak gördüklerini belirten Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Çağatay Aynur, “Biz bir RPA üreticisi olarak aynı zamanda ürünümüzün kullanıcısıyız. Şirketimizde RPA dönüşümünü başarıyla gerçekleştirmiş ve binlerce süreç otomatize etmiş durumdayız. Buradaki tecrübemizle rekabette pozitif olarak ayrıştığımızı düşünüyoruz. Başlangıçta robotların insanların işini elinden alacağı yönünde bir kaygıyla karşılaştık ancak yapay zekâ ve robotik süreçlerle şirketleri tanıştırıp faydalarını gösterdikten sonra bu kaygılar da ortadan kalktı. Bu yüzden müşterilerimize RPA ile tanışmayı teklif ediyoruz. İç eğitimlerle çalışanlarımızın kendi süreçlerini tasarlamaları için cesaret veriyoruz. Böylece daha önce manuel iş yüklerine sahip olan çalışanlar, kendi süreçlerini tasarlayıp robotik süreç dönüşümünde oyuncu rolünü üstlenebiliyorlar” dedi. Çağatay Aynur, Turkcell Global Bilgi’nin yurt dışına ilk RPA satışını Avustralya’ya gerçekleştirdiği açıkladı.