Dünyadaki 15 bin SPA, yoga, pilates ve wellness uzmanıyla anket yapan Amerikan web sitesi SPA Finder, bu yılın global SPA trendlerini belirledi. Yılbaşında New York’ta basın toplantısıyla açıklanan SPA Trendleri Raporu’nda 2012’de en çok konuşulacak 10 eğilim yer alıyor.
GEÇEN YILIN EN İYİLERİ
|
SAĞLIKLI AYAK TERAPİSİ
İnsan ayağı 33 eklem, 26 kemik, 126 kas, sinir ve bağdan oluşur. Bu hassas mekanizma günde ortalama dört saat vücudu hiçbir destek almadan taşır. Gün boyunca ayakkabı içinde baskı altında kalır. Özellikle yüksek topuklu tercih eden kadınlarda bir süre sonra sorunlar ortaya çıkar. Bu konudaki şikâyetler arttıkça SPA’larda ayak terapileri gelişiyor, çeşitleniyor. Sıfır yerçekimi iskemlelerinde ayak rahatlatıcı tedaviler uygulanıyor, duruşu düzelten bilgilendirici etkinlikler düzenleniyor. Hatta California’daki Stride Wellbeing gibi sadece ayaklara odaklanan SPA’lar ortaya çıktı.
SÜRPRİZ İKİLİ SAHNEDE
İddialı SPA otelleri, aynı zamanda iddialı restoranlara ev sahipliği yapıyor. Fakat ikisini cazip fiyatlarla tek pakette birleştirmek daha önce kimsenin aklına gelmemişti. Sağlıklı hedonizm rüzgârı bu iki unsuru yan yana getirdi, artık gurmelere yönelik yemek etkinlikleri, özel SPA programlarıyla destekleniyor. San Francisco’da “mutfak-SPA” programları “Napa Vadisi’nde şarap-yemek-SPA” alternatifleriyle çeşitlendirildi. Şarap turlarını içeren paketlerde SPA’daki terapilerde üzüm özü kullanılıyor. İtalya’da ise “Tabaklar ve Pilates” gibi esprili turlar yapılıyor.
VİBRASYON, SES, MÜZİK IŞIK RENK TERAPİLERİ
SPA terapilerinde uzun süredir ışık ve müzik yan unsur olarak kullanılıyor. Bilimsel araştırmalar organların farklı frekanslarda titreştiğini, bu titreşimler engellendiğinde sağlık sorunları oluştuğunu gösteriyor. Yeni verilerin ışığında artık ses, titreşim, renk gibi unsurlar da terapinin ana öğesine dönüştü. Çanaktan çıkan seslerle vücudu dengeleyen Tibet ses masajı, çakralardaki sorunları renklerle dengeleyen Ayurvedik terapiler gittikçe yaygınlık kazanıyor. “Sağlıklı titreşimler” yaklaşımı SPA gereçlerinin tasarımını da etkiledi. Tüm duyuları harekete geçirmeyi hedefleyen, ses, ışık, ses, müzik ve ritmi birlikte kullanılan sauna gereçleri, buhar kapsülleri, masaj koltukları üretiliyor. ABD’deki Miraval Resort bu amaçla Taiz Duyu Merkezi’ni kurdu, ödüllü Viyanalı endüstriyel tasarımcı Sha ise Wolke 7, Cloud 9 gibi özel cihazlar geliştirdi.
ŞAŞIRTAN SPA’LAR
Rekabet arttıkça SPA’lar dikkat çekici, hayret uyandırıcı tanıtım yöntemlerine yöneliyor. Özellikle markanın kalitesine yeni yıldız ekleyip seçkinliğini vurgulayacak kampanyalar birbirini izliyor. Tayland’daki Six Senses geçenlerde Virgin’in kurucusu, işadamı Richard Branson’la ismini haber bültenlerine geçirdi. Mariel Hemingway de zaman zaman sektörün ünlü firmalarına destek veriyor. Şaşırtarak dikkat çekenlerin başında Milano’daki Atomik SPA, Phuket Adası’ndaki ormanlarda, ağaç evlerden oluşan Cocoon SPA geliyor. New York’taki SPA Şatosu, beş katta farklı ulusların SPA konseptlerini bir araya getiriyor. Bunun dışında eğlence parkı şeklinde tasarlanmış SPA’lar da artıyor.
EKRAN BAŞINDA TERAPİ
Dünyada 500 milyon kişi her gün, en az bir saat internette online oyun oynuyor. Bu durum sağlıklı yaşam gurularını fena halde rahatsız ediyor. Toplumu sağlıklı yaşama, SPA’nın faydalarından yararlanmaya teşvik etmek isteyenler bu amaçla online sağlık oyunu geliştirdi. Guru Deepak Chopra’nın meditasyon oyunu Leela, Seatle’daki interaktif oyun şirketi MindBloom’un Life Game’i türünün en popüler örnekleri. Clarins ise Facebook üzerinden SPA Life oyununu devreye soktu. SPA endüstrisinin bundan sonraki adımı, online oyunlarla terapi sonrasında müşterilerine günlük egzersizler sunmak ve bu yolla sağlıklı yaşam alışkanlıklarını korumak olacak.
YAZININ TAMAMINI BURADAN OKUYABİLİRSİNİZ