Yaşlılık aylığı başvurularıyla ilgili detaylar merak ediliyor. Başvurular ilgili kurumdan yapılabileceği gibi e-Devlet üzerinden de gerçekleştiriliyor. İşte e-Devlet üzerinden yaşlılık maaşı başvuru detayları...
E-DEVLET YAŞLILIK AYLIĞI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
İlk olarak e-Devlet'e giriş sağlayarak arama kısmında 'Sosyal Güvenlik Kurumu'na gidin.
Daha sonra 'Gelir Aylık, Ödenek Talep Belgesinin Verilmesi' seçeneğine tıklayıp, 'Yeni Başvuru'yu seçin.
Ardından sırayla Taler türü olarak 'Yaşlılık Aylığı' denir. Daha sonra da SSK kapsamında aylık talep edilecekse 4/A SSK, BAĞ-KUR kapsamında aylık talep edilecekse 4/B Bağ-Kur seçilere 'BAŞVUR' butonuna tıklayın.
Gelen ekranda T.C. kimlik numarası, isim ve soyisim otomatik olarak gelir. Maaş ödemesinin yapılacağı şube bölümünden banka, açıklama kısmına 'bankanın hangi şubesinden' almak isteniyorsa şube adını seçin.
Daha sonra başında sıfır olmadan cep telefonu numarası, tercihe göre mail adresi yazılır. Adres bölümünden de ikametgah adres bilgisi otomatik gelecektir. Farklı bir adres vermek isterseniz, farklı adres kısmına yeni adres yazılması gerekiyor. Farkı adres yazıldığında il ve ilçe kısmı doldurulmalı.
Ayrıca Bağ-Kur, Emekli Sandığı, Banka Sandığı ve yurt dışından aylık alınması durumunda 'Aylık alıyor mu? seçeneği Evet ya da Hayır olarak işaretlenir. Son olarak 'Başvur' butonuna tıklanır.