Ankara Kızılcahamam ve Nallıhan bayram namazı vakti, bayramın birinci günü aynı safta bayram namazını eda edecek Müslümanlar tarafından araştırılmaya başlandı. Kurban Bayramı namazı Diyanet tarafından il il açıklanan vakitlere göre kılınacak. Kurban ibadeti öncesinde camilerin yolunu tutacak vatandaşlar, bulundukları ilin ve ilçenin bayram namazı saatine göre hareket edecek. Ankara’da bayram namazı saat 05.57, İstanbul'da 06:10, Adana’da ise 05.54’de kılınacak. Diyanet bayram namazı saatlerini il il paylaştı. Peki Ankara Kızılcahamam ve Nallıhan bayram namazı ne zaman, saat kaçta? İşte Kızılcahamam ve Nallıhan bayram namazı saati...
ANKARA KIZILCAHAMAM VE NALLIHAN KURBAN BAYRAMI NAMAZI SAAT KAÇTA?
Kurban Bayramının birinci günü bayram namazı kılınacak. Diyanet’in duyurduğu takvime göre bayramın 1. gün 28 Haziran Çarşamba gününe denk geliyor. Bayram namazı saati de;
Kızılcahamam'da 05:56,
Nallıhan'da ise 06:02 olarak açıklandı. Bazı büyük illerin bayram namazı vakitleri şu şekilde;
İstanbul Bayram Namazı Saati 06:10
Ankara Bayram Namazı Saati 05:57
Bursa Bayram Namazı Saati 06:12
Adana Bayram Namazı Saati 05:54
Kocaeli Bayram Namazı Saati 06:07
Sakarya Bayram Namazı Saati 06:05
Samsun Bayram Namazı Saati 05:40
Trabzon Bayram Namazı Saati 05:27
Eskişehir Bayram Namazı Saati 06:07
Gaziantep Bayram Namazı Saati 05:46
Giresun Bayram Namazı Saati 05:32
Hatay Bayram Namazı Saati 05:53
İL İL BAYRAM NAMAZI İÇİN TIKLAYINIZ
KURBAN İBADETİNİN MAHİYETİ VE HÜKMÜ NEDİR?
Sözlükte yaklaşmak, Allah’a yakınlaşmaya vesile olan şey anlamlarına gelen kurban dinî bir terim olarak, Allah’a yaklaşmak ve O’nun rızasına ermek için ibadet maksadıyla, belirli şartları taşıyan hayvanı usûlüne uygun olarak kesmeyi ve bu amaçla kesilen hayvanı ifade eder (İbn bidîn, Reddü’l-muhtâr, IX, 452). Kurban bayramında kesilen kurbana udhiyye, hacda kesilen kurbana ise hedy denir.
Akıl sağlığı yerinde, hür, mukim ve dinî ölçülere göre zengin sayılan mümin, ilâhî rızayı kazanmak gayesiyle kurbanını kesmekle hem Cenab-ı Hakk’a yaklaşmakta, hem de maddi durumlarının yetersiz olması sebebiyle kurban kesemeyenlere yardımda bulunmaktadır (Serahsî, el-Mebsût, XII, 8; İbn Nüceym, el-Bahr, VIII, 197). Bu ibadetin ruhunda Hakk’a yakınlık ve halka fedakârlıkta bulunma anlayışı vardır. Kurban, bir müslümanın bütün varlığını, gerektiğinde Allah yolunda feda etmeye hazır olduğunun bir nişanesidir.
Mezheplerin çoğuna göre udhiyye kurbanı kesmek sünnettir (İbn Rüşd, Bidâye, I, 429). Hanefî mezhebinde ise tercih edilen görüş, kurbanın vacip olduğudur (Merğînânî, el-Hidâye, VII, 146). Kurban, -fıkhî hükmü ne olursa olsun- müslüman toplumların belirli simgesi ve şiarı sayılan ibadetlerden biri olarak asırlardan beri özellikle milletimizin dinî hayatında önemli bir yer tutmaktadır.