Ünlü sözlük yayıncısına göre birçok kişinin bu kelimeyi aramasının bir nedeni de "sahte ya da taklit olmayan" gibi anlamlara sahip olması. Merriam-Webster, ABD'de en çok aranan bu kelimenin popülaritesinin, bu yıl "'gerçek' ve 'sahte' arasındaki çizgi"nin giderek bulanıklaşmasından kaynaklı olduğunu sözlerine ekledi.
Şirket, yapay zeka patlamasının bu bulanıklığa yardımcı olduğunu ve metin, resim ve videoların gerçekliğine olan ilgiyi artırdığını söyledi.
İKİNCİ SIRADA DEEPFAKE VAR
Zirvenin ikincilerinden birisi ise yapay zeka ile dijital olarak değiştirilen video ve fotoğrafları tanımlamak için kullanılan "deepfake" oldu.
Markalar, sosyal medya fenomenleri ve ünlülerin sıklıkla kullanması da bu kelimeyi popüler hale getirdi. Bunlar arasında, insanların sosyal medyada daha "özgün" olmaları gerektiğini söyleyen, Twitter'ın sahibi Elon Musk da bulunuyor.
AUTHENTİC NE DEMEK?
"Authentic" kelimesi İngilizce kökenli olup "gerçek, hakiki, otantik" gibi anlamlara gelir. Bir şeyin veya bir kişinin "authentic" olarak nitelendirilmesi, onun gerçek, doğru ve orijinal olduğunu ifade eder. Bu terim, bir şeyin sahte veya taklit olmadığını vurgular.
"Authentic" aynı zamanda bir kişinin veya bir şeyin doğal, içten ve samimi olduğunu ifade eder. Örneğin, bir insanın davranışları, kişiliği veya ifadesi "authentic" olarak nitelendirilebilir, yani samimi ve yapmacıksızdır.
Bu terim genellikle kültürel ürünler, el sanatları, yemekler, moda, müzik veya deneyimler gibi alanlarda kullanılır. Örneğin, bir otantik yemek, belirli bir kültüre özgü ve o kültürün geleneksel tariflerine uygun olarak hazırlanan gerçek bir yemektir. Bir otantik müzik deneyimi, orijinal ve özgün müzikal ifadeleri yansıtan gerçek bir müzik performansını ifade eder.
Genel olarak, "authentic" terimi, bir şeyin gerçekliğini, doğruluğunu, orijinalliğini ve samimiyetini vurgulamak için kullanılır.