Autoshow2010

2dk okuma

Satışa değil imaja döndü, gerçek anlamda uluslarası bir fuar oldu.

Haberin Devamı

BUGÜN Türkiye'nin ve otomotiv sektörünün en büyük şovu kapılarını açıyor. 7 Kasım'a kadar devam edecek Autoshow fuarında birbirinden çarpıcı otomobiller, elektrikli araçlar ve geleceğe ışık tutan konsept modelleri yakından görme fırsatı bulacaksınız. Modeller kadar hemen hemen her firmanın standında ilginç şovlar ve tabiki fuarların olmazsa olmazı güzel mankenlerde size büyük bir görsel ziyafet sunmaya hazırlanıyor. Bizde bu doğrultuda sizin için Autoshow fuarına özel katolog gibi bir gazete hazırladık. İç sayfalarda, fuarın en pahalı otomobillerinden, tüm elektrikli ve hibrid araçlara, yarışcı modellerden dikkat çeken konseptlere kadar her türlü ayrıntıyı bulabilirsiniz. Bu yıl ayrıca bir ilke daha imza atarak 3 Kasım'da sizin için bu kez tamamı fuardan güncel görünteler ve haberlerden oluşan ikinci bir Autoshow özel gazetesi daha yayınlayacağız. Bizi takip etmeye devam edin.

50 milyon dolarlık şov

Haberin Devamı

120 bin metrekarede yapılacak büyük şov için firmalar iyi giden satışlarında etkisiyle kesenin ağzını açarak 25 milyon dolarlık bir harcama yaptı. 3'üncü kez uluslararası takvimde yer aldığı için tüm markalar stantlarını da bu doğrultuda görkemli bir şekilde hazırladı. Zaten yapılan 25 milyon dolarlık yatırımın da büyük kısmını bu yeni nesil standtlar oluşturdu. Bunun haricinde CNR'a ödenen metrekare kiraları, elektrik, catring, personel ve manken ücretleri de yatırımın geri kalan kısmını oluşturdu. Fuarda 500'e yakın modelin sergilendiğinden de yola çıkarsak, bunların da değerini ortaya koymak lazım. Kabaca bir hesapla firmalar  bu yıl fuarda 25 milyon doların üzerinde değere sahip araç sergiliyorlar. Yani toplamında 50 milyon dolarlık bir şovdan bahsediyoruz. Bu da kuşkusuz bu yıl beklentilerin yüzde 70 üstünde büyüyen bir sektöre yakışır bir düzeyde.

Cenevre'den farkımız olmamalı

Bu yıla kadar İstanbul'da düzenlenen Autoshow fuarları sektör adına hep bir kurtarıcı görev üstlenmişti. Çünkü satışların düşük olduğu veya krizde olduğumuz yıllarda, fuar sektöre satış anlamında hep bir doping etkisi yaratıp, önemli bir güç olmuştu. Bu yıl ise fuarın işlevi iyi giden pazar neticesinde biraz değişti. Çünkü satışlar beklentinin o kadar üstünde arttı ki fuar ilk kez satış için de değil imaj için yapılır duruma geldi. Tabi durum böyle olunca da bir çok firmadan, 'Keşke bu yıl fuar olmasaydı. Bu kadar masrafa gerek yoktu. Nasılsa araç satıyoruz' yorumları da yükselmeye başladı. Bence tam tersine böyle bir bir dönemde fuarın yapılması ve firmaların fuarda satış kaygısı olmaması bana göre ilk kez Autoshow'u uluslararası ölçekte bir fuar kimliğine bürünmesini sağladı. Zaten sergilenen yeni modeller, konspetler ve uluslararası düzeyde yöneticilerin katılımı da bunun en büyük göstergesi. İnşallah önümüzdeki yıllarda pazarın büyümesi aynı şekilde devam eder de, Autoshow'un Avrupa'daki etkisi daha fazla olur. Türk otomotiv sektörünün düzenlediği fuarın artık bir Cenevre fuarından farkı olmaması gerekiyor.

Temsa'yı kurtardık

Haberin Devamı

Geçtiğimiz ay öyle bir haber yazdım ki, inanın ben bile etkisinin bu denli olacağını, bir şirketi ipten alacağımı düşünmemiştim. Özetlemem gerekirse, haber Sabancı Grubu'nun otomotivdeki amiral gemisi Temsa'yı satacağına ilişkindi. Bunu da son 11 yıldır Temsa'nın Genel Müdürlüğünü ve CEO'luğunu yapan Mehmet Buldurgan'ın ağzından yazmıştım. Zaten hikayede bu açıklamadan sonra büyüdü. Çünkü Buldurgan yaptığı açıklamada, Temsa'nın satılacağına ilişkin haberleri ikinci ağızlardan yurtdışında duyduğunu, yabancı müşterilerinin sırf bu yüzden siparişlerini iptal ettiğini söylemiş, bunun üstüne görevinden istifa ettiğini açıklamıştı. İşte ne olduysa bundan sonra oldu. Sabancı Grubu hemen ertesi gün borsa açıklaması yaparak Temsa'nın satışını kısmen yalanladı. Ardından her Sabancı Grubu toplantısında ana gündem CEO tarafından hep Temsa'ya getirildi ve satılmayacağı söylendi. Derken geçtiğimiz hafta Japon Toyota'nın ilk Türk CEO'su olduktan sonra emekliye ayrılan Tamer Ünlü'nün Temsa'nın başına getirildiği açıklandı. Mehmet Buldurgan gibi iyi bir Adanalı olan Tamer Ünlü, Türk otomotiv sektöründe etkili ve çok önemli bir yöneticidir. Bu noktadan sonra Tamer Ünlü'ye büyük iş düşüyor. Çünkü Temsa'yı yine ayaklandırıp, eğer satılacaksa da iyi bir fiyata gitmesini sağlamak artık Ünlü'nün elinde. Bekleyip bizi deği 11 yıllık CEO'sunu yalanlayan Sabancı Grubu'nun Temsa'yla ilgili kararını göreceğiz.

Haberin Devamı

Markaları görmek için tıklayınız.

Haberle ilgili daha fazlası: