Paylaş
Dersi dinlemekte zorlanan, dikkatini veremeyen, arkadaşlarının dikkatini dağıtan öğrenciler öğretmenler tarafından zor öğrenciler olarak tanımlanır. Bu öğrenciler diğerlerinin aksine derste sıkılır. Bazı öğrenciler dersi dinleyemedikleri gibi anlama zorluğu da çeker. En basit konuları bile zor anlar, anladıklarını da çabuk unuturlar. Bu durum gerek aileleri gerekse öğretmenleri endişelendirir.
Ders konusunda zorluğu olan öğrenciler dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğü, görme ve işitme problemleri, otizmi olan öğrencilerdir. Ortak özellikleri ders dinlemekte zorlanmaları, evde ders çalışamamaları ve sınavlarda da düşük notlar almalarıdır. Birinci sınıftan itibaren bu sorunları başlar ve sınıflar yükseldikçe sorunları artar. Kimi öğrencilerin sorunları birkaç sene içinde düzelebilirken kiminin sorunu ileri yaşlara kadar devam edebilir. Bu nedenle sorunların erken yaşta tespiti önemlidir.
Öğrencilerin yaşadığı sorunların nelerden kaynaklandığının bulunması ve çözümünde okul, aile ve rehber öğretmenin iş birliği önemlidir. Öğretmenlerin rehber öğretmen ile birlikte danışarak sorunun ne olduğunu öğrenmeleri, ailelerin desteğini alarak çözüme yönelik adımlar atmaları işe yarayacaktır. Öğrencinin durumunun düzelmediği, devam ettiği durumlarda psikolojik ya da psikiyatrik bir yardımın alınması sorunun çözümüne yardımcı olacaktır. Dikkati ölçen testlerin uygulanması, öğrencilerin davranışlarının değerlendirilmesi, dikkat sorunu varsa çözülmesi onların ders dinlemesini kolaylaştıracak, sınavlarda başarılarını arttıracaktır. Zor öğrencilerin kendilerinin de sorun yaşadığını unutmamak gerekir. Onların sorunlarının çözülmesi aileleri ve öğretmenleri rahatlatacaktır. Ders dinleyemeyen öğrencilerin ders dinleyebilir olmaları ders çalışmayı sevmelerine sebep olacak ve giderek derse katılımları artacaktır. Zor öğrencilerin zorluk yaşayan öğrenciler olduğunu unutmamak gerekir. Bu zorluk çözüldüğünde onlarda zor öğrenci olmaktan çıkacaktır.
Paylaş