Paylaş
“Gençler sınavda dikkatsizlik yapmasın” diyoruz ama dediğimiz gerçekçi mi? Gençler sınavlarda çok basit hatalar yapıyorlar ve sonra da üzülüyorlar. Sadece kendileri değil aileleri de onlarla birlikte üzülüyor. Gençler ellerinden geleni yapsalar da basit hatalar sınavın kaderini belirliyor. Çok iyi puanlar beklerken bu yanlışlar nedeniyle sıralamaları düşüyor.
Öğretmen ve aileleri en çok şaşırtan ise gençlerin zor soruları rahat yapıp, en basit sorularda hata yapmaları. Bunun nedeni zor soruları dikkatle okuyor ve düşünerek cevaplıyorlar. Basit sorularda ise beyin baktıkları soruyu tamamlıyor ve ilk akıllarına gelen cevabı işaretlediklerinde çoğunlukla yanılıyorlar. Bu yüzden dikkat, sınavlarda çok önemli.
Özellikle dikkat eksikliği çok olan gençler ne kadar isteseler de gereğince odaklanamıyorlar. Bu durumdaki gençlerin dikkat arttırıcı ilaçlar kullanmaları gerekirken ailelerin ilaç konusundaki kaygıları buna engel olmaktadır.
“Çocuğum şimdiden kimyasal kullanmasın, şimdiden alışırsa ilerde bırakamaz” düşünceleri ailelerin ilaç konusuna soğuk bakmalarına neden olmaktadır.
İlaç dışında Nörofeedback ve Berard gibi algı artırıcı metotlar çocukların dikkatini arttırmaya yönelik alternatif beyin eğitim yöntemleridir. Özellikle görsel dikkat ile genel dikkatin birlikte bozuk olduğu durumlarda Nörofeedback görsel algı eğitimi faydalı olmaktadır. İşitsel dikkatin, genel dikkat ile birlikte bozuk olduğu durumlarda ise Berard işitsel algı eğitiminden faydalanılmaktadır. Bunlar sınava kadar olan sürede gençlerin dikkatini arttırmaya ve onların hata sayısını düşürmeye yardımcı olan beyin eğitim yöntemleridir.
Bu yöntemlerin dışında illa ilaç kullanılması gereken durumlarda ise ailenin ilaç kullanımı konusunda kaygıları varsa dikkat ilacını sadece sınavda kullanmak basit hata yapmasını engelleyecektir. Bu durum sadece başı ağrıdığı zaman kişinin ağrı kesici alması gibi olup ailenin endişesini de ortadan kaldıracaktır.
Ancak bu tür ilaçların mutlaka psikiyatrist tarafından verilmesi, ilacın sınavdan önce denenip verilecek dozun belirlenmesi ve ne oranda etkili olduğunun gözlenmesi gerekir. Bilmediği bir ilacı ilk defa sınavda almayı asla önermiyorum. Ama bu şekilde yaparak sadece sınavda ilaç kullanmanın birinci faydası ailenin kaygılarını kaldırması, ikinci faydası gençlerin basit hatalardan kurtulup hak ettikleri puanları alabilmeleridir.
Sonuç olarak ailelere yegane tavsiyem, gençlerin dikkat sorunu varsa mutlaka önceden psikiyatriste başvurup gerekirse dikkat ilacı kullanmaları, yeterince vakit kalmışsa da Nörofeedback ya da Berard yöntemlerinden faydalanmalarıdır.
Tüm gençlere başarılar dileğiyle. Son güne kalmasınlar!
Paylaş