Paylaş
Tatil döneminde öğrencinin birinci dönemini nasıl geçirdiğini sorgulaması, akademik başarısını değerlendirmesi gerekir. Tatil, sadece keyifli zaman geçirmek demek değil, aynı zamanda kişinin yarım kalmış bazı plan ve projelerini tamamlaması için de güzel bir zaman dilimidir. Özellikle okuldaki akademik başarısı düşük ve eksikleri fazla olan öğrenciler için tatil bulunmaz bir fırsattır.
Öğrenci, tatil döneminin tamamını tabi ki sadece ders çalışarak geçiremez, geçirmemelidir de. Ders çalışma programı; daha çok tekrar yapmak, eksik konuları gözden geçirmek, test çözmek şeklinde değerlendirebilir. Unutmamak gerekir ki öğrenmeyi kalıcı hale dönüştüren davranış tekrardır.
Tatil döneminde uygulanacak programı hazırlarken kişi, önce sorumluluklarını, kalan zaman diliminde ise keyif aldığı aktivitelerini yapmak şeklinde planlayabilir. Keyif alınan aktivite önce yapılırsa hem yapılan aktivite süresinin biteceği kaygısı hem de sorumluluk davranışının zamanının yaklaştığı kaygısı ortadan kalkar. Bu sebepten, keyif alınan aktiviteyi sona bırakmak gereklidir.
Çocuğun karneyi objektif olarak değerlendirmesini sağlayın
Ebeveynlerin karneye yönelik yoğun olumsuz eleştirileri çocuk ile ebeveynin arasını açabilir. Önemli olan çocuğun farkındalığıdır. Bu sebepten öncelikle ebeveyn, çocuğun karnesini kendi gözünden ve objektif olarak değerlendirmesini sağlamalı, eksik noktalar bulunuyorsa ne yapılması gerektiği konusunda çocuğa fikir vermelidir. Bu bir yardımcı öğretmenden destek almak ya da çocuğun kendi başına tatil programında dersi nasıl programlayacağına yardımcı olmak olabilir.
Paylaş