Nilçin Doyran Bengisu
Nilçin Doyran Bengisu
Nilçin Doyran Bengisu

Sağlıklı bir din eğitimi için ideal yaş nedir?

Çocuklara hangi yaşta din eğitimi verilmeli, sınırları ne olmalı?

Haberin Devamı

Çocukların gelişim süreci paralelinde din eğitiminin sınırlarını, hangi yaşta din eğitimin verilmesi gerektiğini Uzman Pedagog Nilçin Doyran Bengisu’ya sorduk.

Her çocuk büyüme sürecinin bir parçası olarak sorgulama dönemine girer. Bu dönemde elbette dini kavramları da sorgulamaya başlar ve soyut olan kavramları anlamaya çalışır. 0-6 yaş dönemindeki çocuklar henüz soyut düşünemezler. Çocuklar 4 yaşından itibaren soyut kavramlar hakkında fikir yürütmeye başlasalar da henüz bu yaş grubu çocuklarının bilişsel süreçleri buna imkan tanımaz.

[webtv=126500]

Bazı çocuklar bulunduğu kültür içerisinde dini kavramları öğrenseler de bu yetişkinlerin anladığı şekilde bir algılama değildir. Daha çok tanrının somutlaştırılarak imgelenmesi ile ilgilidir. Çocuk 7-11 yaş arası soyut düşünmeye ve bunları işlemlemeye başlasa da bu süreç 11-12 yaş yaşından itibaren anlamlandırılabilir. Ancak sağlıklı bir din eğitimi veya dini kavramlarının öğretim süreci de bu döneme denk düşmelidir. Eğitim sistemimizde ikinci kademe eğitim dönemine denk düşen süreçte yer alması doğrudur.

Haberin Devamı

Çocuklara dini kavramları anlatırken öncelikle çocuğun yaş düzeyine göre korkutulmadan anlatılması gerekmektedir. Her kültüre göre dini kavramları öğretmenin yaşı ve sınırı farklıdır. Çevresinde kültürel olarak sıklıkla bu kavramları duyan bir çocuk elbette daha fazla sorgulayacaktır. Bu durum çocuğun bilişsel olarak hazır olduğunu göstermez. Yapılan bilimsel çalışmalara göre çocuk 11-12 yaşına kadar soyut kavramları anlamlandıramaz.