Paylaş
Çocukların yapısal özellikleri ya da aileden gelen genetik geçişleri ile birlikte bazı çocuklar sayılarla uğraşmayı severken bir kısmı da sayılardan uzak durur, sayıları öğrenemez, matematik sembollerini karıştırır, dört işlem yapmakta zorlanır, problemleri bir türlü anlamaz ve en önemlisi de çarpım tablosunu ezberlemekte zorlanır. Ayrıca sağlarını sollarını karıştırırlar, yönleri ile ilgili zorlanırlar, zaman kavramları oturmamıştır, hatta bir kısmı müzik notalarını da sembollerden oluştuğu için öğrenemez.
Okula başlamadan bu sorunu daha okul öncesi dönemde anlamak mümkün. Çocuğunuz sayıları ve geometrik şekilleri öğrenemiyorsa, sayıları karıştırıp ters kopyalıyorsa, yönünü tayin etmekte zorlanıyorsa, zaman kavramlarını karıştırıyorsa, diskalkuli (matematiksel alanda öğrenme güçlüğü) yaşıyor olabilir.
Sayılar ile ilgili hesaplarda, dört işlem becerilerinde, problemleri kavramada, işleme dönüştürmede, sembolleri anlamada ve çarpım tablosunu ezberlemede zorlanmak, matematiksel öğrenme güçlüğünün belirtileri arasındadır.
Özellikle çarpım tablosunu ezberlemek, çocukları olduğu kadar aileleri de yıpratan bir süreçtir. Ancak çarpım tablosunu ezberleyemeyen her çocuk, öğrenme güçlüğü yaşıyor demek değildir, bunu aileler bilmelidir.
Öğrenme sürecini etkileyen birçok faktör vardır, bunlardan biri de motivasyondur. Çocuk, öğrenmesi gereken konuya merak duymalı yani o konuyla ilgilenmelidir. Bu nedenle, matematiği çocuk için eğlenceli hale getirerek öğretmeye çalışmak daha kolay olacaktır.
Çocuğunuzun öğrenme güçlüğü belirtilerini taşıdığını düşünüyorsanız bir uzmandan yardım almalısınız. Uzman çocuğunuzun öğrenme güçlüğü yaşayıp yaşamadığını belirledikten sonra size nasıl bir yol izleyeceğiniz konusunda kılavuzluk edecektir.
Paylaş