Paylaş
Öncelikle sene boyunca gösterilen öğrenim sürecinin değerlendirilmesi olarak görülen karnenin, çocuğun tüm potansiyelini yansıtmayacağı unutulmamalıdır. Çocuğun ilgi ve yeteneklerini değerlendirmek için daha fazla çabaya ihtiyaç vardır. Karne döneminden önce sorunun tespit edilerek çözümüne yönelik destek alınması gerekir. Sorun bazen duygusal ve psikolojik desteğe ihtiyaç duyduğu dönemler olabileceği gibi bazen de dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğü gibi özel eğitim ihtiyaçlarının fark edilmemiş olması olabilir.
Çocukların göstermiş olduğu yoğun gayretle alınan bu başarı ebeveynlere de mutluluk ve gurur yaşatmaktadır. Bu karnelerin önemsenmesi, ödüllendirilmesi çocukların ihtiyaç duyduğu görülme, değerli hissetme duygusu ve motivasyon için önemlidir. Burada dikkat edilmesi gereken amacından sapmayan ödüllendirme ve tepkiler verilmesi gerektiğidir.
Bir diğer önemli konu ise bu başarı öncesi ailenin tutumu ve beklentileridir. Bazı ebeveynlerde var olan mükemmeliyetçi ve kontrolcü yapı ya çocuklara model olmakta ya da yüksek beklentiyi karşılama çabasına girmelerine sebep olmaktadır. Notları beklendiği gibi olmadığında ebeveynleri tarafından kabul görmeyecekleri ve sevilmeyecekleri duygusu altında ezilirler. Ebeveynler çocuklar için en iyisini isterken bu aşırı beklentiler sonucu mükemmel ancak kendini mutsuz ve yetersiz hisseden çocuklar olarak hayata atılmasına sebep olacaktır.
Paylaş