Paylaş
6 yaşından bugüne kadar eğitim sistemi içinde olan bir genç, ergenlik dönemine geldiğinde öncelikleri değişebilir ve okul başarısını pek de önemsemeyebilir. Arkadaşları, dış görüntüsü, hayran olduğu müzik grupları ya da sanatçılar zihnini daha meşgul edebilir. İsyanın, karşı çıkışların, sorgulamaların bolca olduğu ergenlik döneminde, okulu ve sistemi sorgulamak da bir ergen için doğaldır.
Bu dönemde tüm bu sorgulamalarla beraber okul başarısını koruyabilen ergenler kendi geleceğine ve başarıya, hedeflerine odaklı ergenlerdir.
Ergenlik döneminde okul başarısını etkiliyen faktörlere baktığımızda:
• Kişilik özellikleri,
• Zeka,
• İnsan ilişkileri, kendine güven,
• Hedef sahibi olmak
• Ergenliğe bağlı gelişim özellikleri
• Aile özellikleri (İletişimin, sevgi bağının güçlü olduğu, ergenin kendini birey olarak hissettiği, bağımsızlığın öneminin vurgulandığı ailelerde okul başarısındaki düşüş çok azdır. Kopuk, iletişimin olmadığı, ergenin kendini önemsiz hissettiği ailerde ise okul başarısı daha düşüktür.)
• Ergenin motivasyonu, okula olan bağlılığı, gelecekle ilgili hedef ve planlarını geçekleştirmek için neler yapması gerektiğini bilip bilmediği
• Çevresel etkenler, okulun bulunduğu çevre, model aldığı bireyler
• Akranlar, arkadaş çevresinin ortak değerleri, öncelikleri
• Madde kullanımı
• İkili ilşkiler
Ergenlik, çocuklukda gündemde olmayan pek çok konunun hızla hayata girdiği ve hızlı bir şekilde gelecek kaygısının yaşanır olduğu büyüme dönemidir.
Çocuklarıyla ilk yıllardan itibaren sıcak ilişkiler kurabilen, ergenlikle ilgili bilgi sahibi olan ve başarının önemini dengeli bir şeklide çocuklarına aktarabilen, hedeflerini birlikte gözden geçirebilen ve destek verebilen aileler okul başarısıyla ilgili en az sorun yaşayan ailelerdir.
Eğer ergen bir evladınız varsa ve okul başarısında konsantrasyonunda ciddi düşüşler yaşıyorsa, aynı zamanda sizlerle de pek iletişim kurmak istemiyorsa ya da sizler kuramıyorsanız bir uzmana birlikte gitmeyi teklif edebilirsiniz.
Paylaş