Süt sağma odası lüks değil ihtiyaçtır

Güncelleme Tarihi:

Süt sağma odası lüks değil ihtiyaçtır
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2017 17:06

Anneler Günü bu sene, çalışan annelerin iş yerinde yaşadığı sorunlara dikkat çeken bir kampanyaya ev sahipliği yaptı. Danone Türkiye ve KAGİDER tarafından başlatılan kampanyada “Süt sağma odası lüks değil ihtiyaçtır” denildi.

Haberin Devamı

Kadınların annelik sürecinde iş yaşamında karşılaştığı sorunları tespit etmek ve çözmek için işbirliği yapan Danone Türkiye ve Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER),ilk adımı Anneler Günü’nde attı.

Ofislerin sadece yüzde 9’unda süt sağma odası bulunduğu gerçeğinden yola çıkan Danone Türkiye ve KAGİDER, bu konuda farkındalık yaratma çalışmasının ilk adımı olarak bir film hazırladı. “Toplantı odası, temizlik, düzen” gibi başlıkların ofisler için zorunlu ihtiyaçlar olmasından yola çıkılan filmde, süt sağma odasının da bir ihtiyaç olduğu vurgulanıyor.

Süt sağma odası lüks değil ihtiyaçtır

Süt sağma odası olmadığı takdirde, çalışan annelerin tuvalet gibi uygun olmayan ortamlarda süt sağmak durumunda kaldıklarını gösteren film, bu durumun anne ve bebek sağlığı için taşıdığı risklere dikkat çekiyor. 

Haberin Devamı

Kadınların iş yaşamından kopmaması için 2015 yılında Danone’un, Ipsos’a Türkiye’de annelerin iş yaşamında yaşadığı sorunların tespiti için yaptırdığı Çalışan Anneler Araştırması sonuçlarının referans gösterildiği filmde, bu odaların kurulmasının, çalışan anneler için motivasyon yaratarak, iş hayatında kalmalarını destekleyeceği belirtiliyor. Çalışan Anneler araştırması, kadınların yüzde 40’ının evlendikten ve çocuk sahibi olduktan sonra işi bıraktıklarını ve bu kadınların yüzde 56’sının “mutsuzluk, pişmanlık, sıkılmış, güvensizlik, işi özlemek, boşlukta olmak, asosyallik” gibi olumsuz duygular hissettiğini ortaya çıkarmıştı.

 

Süt sağma odası lüks değil ihtiyaçtır
 

İşyerlerinin sadece yüzde 2’sinin kreş için maddi yardım verdiği, sadece yüzde 5’inde kreş ve sadece yüzde 9’unda süt sağım odası olduğu da araştırmanın öne çıkan sonuçlarından bazılarıydı.

Danone Türkiye ve KAGİDER’in ve kampanya filminin uzun ve kısa versiyonları şu linklerden izlenebilir:

Haberin Devamı

Uzun versiyonunu izlemek için tıklayın! 

Kısa versiyonunu izlemek için tıklayın!

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!