Güncelleme Tarihi:
Tüketicilerin yaşamlarını iyileştirmeye odaklanan P&G markası Orkid’in 2014 yılında başlattığı #KızGibi kampanyası, yeni videosuyla emojilerin genç kızları sınırlandırdığını gösteriyor. Orkid’in son araştırmasına katılan genç kızların yüzde 67’si, mevcut kadın emojilerinin genç kızların yapabildikleri şeylerin sınırlı olduğu izlenimini yarattığını söylüyor.
Orkid de yeni #KızGibi videosuyla tüm genç kızları emojilerin değişmesi için Prenses olmak, gelinlik giymek, oje sürmek, dans etmek - bunlar gerçekten de genç kızların yaptığı her şeyi temsil ediyor mu? Dünyanın en hızlı büyüyen dili olan ve genç kızların sıklıkla kullandığı emojilerde kızların ne şekilde resmedildiğine baktığınızda kendinize bu soruyu sorabilirsiniz.
Emojiler genç kızların her gün karşılaşılan toplumsal sınırları güçlendiriyor
Görsel iletişim, mesaj göndermenin her zaman anlamlı bir yolu olmuş ve bir resim binlerce kelimeye bedelken, global kadın bakım ürünleri lideri Orkid bu emojilerin, onları kullanan genç kızlar hakkında aslında ne söylediğini sorguluyor. Dünya genelinde kadınların başarılarının kutlandığı Dünya Kadınlar Günü yaklaşırken Orkid, genç kızlara her şeyi yapabildiklerini gösterme imkanı sağlamak istiyor. Genç kızların ergenlik döneminde kendilerine olan güveni yitirmelerini engellemek amacıyla devam eden #KızGibi kampanyasının bir parçası olarak Orkid, genç kızların kendilerine sunulan emoji seçeneklerinin kendilerini tam olarak temsil edip etmediği konusundaki düşüncelerini öğrenmek için Pulse Films'den ödül sahibi belgesel yapımcısı Lucy Walker ile birlikte çalıştı. Uzun bir film listesine ek olarak toplum dilbilimi tutkusuyla benzersiz bir geçmişe sahip olan Lucy, yeni videonun oluşturulmasına ve genç kızlarla konuşurken şaşırtıcı bulguların ortaya çıkartılmasına yardımcı oldu. Bugün yayınlanan son #KızGibi videosu kız emojilerinin, genç kızların her gün karşılaştığı toplumsal sınırlandırmaları nasıl güçlendirdiğini vurguluyor. Çeşitli yaşlardan genç kızlara, emoji kullanırken yaşadıkları deneyimler ve kendilerine sunulan seçeneklerin kim oldukları ve gerçekte ne yaptıklarını tam olarak yansıtıp yansıtmadığı soruldu.
Emojilerde toplumsal sınırlamalar konusunda bir değişim başlıyor
#KızGibi kampanyasının son videosunun ödüllü belgesel yapımcısı Lucy Walker, “Toplum, genç kızları belirli kalıplarla sınırlayabilen ince mesajlar vermeye eğilimli. Toplum dil bilimi eğitimi görmüş biri olarak, masum görünen dil seçimlerinin kızlar üzerinde ne tür bir etkiye sahip olabileceğini biliyorum. Genç kızların emojilerle ilgili konuşmasını duymak ve kendilerine sunulan seçeneklerin aslında her gün karşılaştıkları toplumsal kalıpları ve sınırlandırmaları nasıl sinsice güçlendirdiğini fark etmek oldukça ilginçti. En başından beri #KızGibi kampanyasının bir hayranıyım ve emojilerde resmedilenlere benzer toplumsal sınırlandırmalar konusunda bir değişim başlatmaya yardımcı olarak genç kızların kendilerine güvenmesini ve bu güveni sürdürmelerini sağlama konusunda Orkid ile birlikte çalışmaktan heyecan duyuyorum" dedi.
Orkid, her genç kızı temsil ettikleri durdurulamaz kişiyi yansıtan emojiler talep etmeye cesaretlendiriyor
En son gerçekleştirilen Orkid Özgüven ve Ergenlik Anketi* verileri, ankete katılan genç kızların yarısından fazlasının (%54) kadın emojilerinin klişe olduğunu düşündüğünü ve genç kızların yüzde 75'inin profesyonel kadın emoji seçenekleri başta olmak üzere kadın emojilerinin daha ileri düşünceli bir şekilde resmedilmesini görmek istediğini gösteriyor. Gerçek anlamda ilk global dil olan emojiler, özellikle günde bir milyardan fazla emoji gönderen genç kızlar arasında olmak üzere gündelik sosyal iletişimin bir parçası Oxford Sözlüğü bile "emojileri" 2015 yılının resmi kelimesi ilan etti. Orkid, her genç kızın #KızGibi durdurulamaz hissetmesine yardımcı olmak üzere, genç kızları temsil ettikleri durdurulamaz kişiyi yansıtan emojiler talep etmeye cesaretlendiriyor..
Orkid, genç kızlardan #KızGibi Durdurulamaz olduklarını göstermeleri için hangi kız emojilerinin kullanılmasını istediklerini paylaşmalarını istiyor. Siz de destek olmak, Dünyanın dört bir yanındaki genç kızlara her şeyin mümkün olduğu konusunda ilham vermek için bir fotoğraf veya video çekebilir, #KızGibi etiketiyle sosyal medya hesaplarınızdan paylaşım yaparak bu hareketin bir parçası olabilirsiniz.
4. Dalga Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması Bulguları
16-24 yaş aralığındaki genç kızların yüzde 54'ü, kadın emojilerinin sıradan olduğunu düşünüyor.
16-24 yaş aralığındaki genç kızların yarısı, emojilerin kadınların ilgi alanlarını temsil etme konusunda sınırlı olduğunu düşünüyor.
Genç kızların yüzde 76'sı, saç kestirme veya manikür yaptırma gibi sadece kadınlara özgü aktiviteleri yaparken resmedilmemeleri gerektiğini düşünüyor.
Genç kızların yüzde 67'si, mevcut kadın emojilerinin genç kızların yapabildikleri şeylerin sınırlı olduğu izlenimi yarattığını söylüyor.
Genç kızların yüzde 75'i, kadın sporcular veya polis memurları gibi seçenekler başta olmak üzere kadın emojilerinin daha ileri düşünceli bir şekilde resmedilmesini görmek istiyor.
Genç kızların neredeyse yarısı (%47), yeterli sayıda kadın emojisi bulunmadığını düşünüyor.
16-24 yaş aralığındaki her on genç kızdan en az yedi tanesi (%71), emojileri günde birden fazla kez kullanıyor ve yüzde 82'si ise her gün kullanıyor.
Anket Metodolojisi
4. Dalga Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması, toplamda 1.514 Amerikalı ile anket yapan Research Now Panellerini kullanarak MSLGROUP Research tarafından yürütülmüştür. 16-24 yaşları arasında 1.006 kadın ve 16-24 yaşları arasında 508 erkekten oluşan ve ülkeyi temsil eden bir örneklem grubu oluşturuldu. Anket, 30 Aralık 2015 ve 7 Ocak 2016 tarihleri arasında gerçekleştirildi.
3. Dalga Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması, toplamda 1.800 Amerikalı (16-24 yaşları arasında 1.300 Amerikalı kadın ve 16-24 yaşları arasında 500 Amerikalı erkek) ile anket yapan Research Now Panellerini kullanarak MSLGROUP Research tarafından yürütülmüştür. 1.000 kadın ve 500 erkekten oluşan ve ülkeyi temsil eden bir örneklem grubu oluşturuldu ve bu grup, 150 Afrika kökenli Amerikalı ve 150 İspanyol kökenli Amerikalı ile desteklendi. Anket, 30 Nisan 2015 ve 8 Mayıs 2015 tarihleri arasında gerçekleştirildi.
2. Dalga Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması, toplamda 1.800 Amerikalı (16-49 yaşları arasında 1.300 Amerikalı kadın ve 16-49 yaşları arasında 500 Amerikalı erkek) ile anket yapan Research Now Panelini kullanarak MSLGROUP Research tarafından yürütülmüştür. 1.000 kadın ve 500 erkekten oluşan ve ülkeyi temsil eden bir örneklem grubu oluşturuldu ve bu grup, 150 Afrika kökenli Amerikalı ve 150 İspanyol kökenli Amerikalı ile desteklendi. Anket, 5 Aralık 2014 ve 12 Aralık 2014 tarihleri arasında gerçekleştirildi.