Güncelleme Tarihi:
Eğitim 5.0, geleceğin toplumunu yaratmanın temelini oluşturan, kişiselleştirilmiş eğitim, öğrenim esnekliği, sürekli gelişim, eleştirel düşünme ve problem çözme, veri yorumlama, öğrenci katılımlı müfredat, proje bazlı öğrenme, teknoloji ve eğitim birlikteliği dinamiklerine dayanan geleceğin eğitim modelidir.
Her bireyin öğrenme yöntemi, hızı, merak duyduğu alan ve gelişim basamakları birbirinden farklıdır. Eğitim 5.0, bu farklılıkları gözetmek ve öğrencilere, bu farklılıklarının temel alınacağı bir öğrenim sistemi sunmak, kendi farklılıklarını, öğrenme biçimlerini ve kişisel gelişim basamaklarını keşfedecekleri ortamı sağlar.
Eğitim 5.0, öğrencilere kendi hızlarında çalışabilme, bireysel ihtiyaçlarını ifade edebilme, kişisel sınırlarını genişletme, öğrenmenin yanında öğretebilme ve sorumluluk alma fırsatı sağlar.
Eğitim 5.0, eğitimin her yerde ve her an, kişinin kendi hızında ve merakı doğrultusunda devam ettiği bilincini öğrenciye aşılar.
Eleştirel düşünmek eğitim 5.0 için değerlidir. 5.0 ile eleştirel düşünme ve problem çözme eğitime entegre olur, öğrencilere bu bilinç ile en kalıcı şekilde öğrenmiş olurlar.
Eğitim 5.0, bilgiye ulaşma ve bunu ezberleme becerisinden ziyade, bilgiyle neler yapılabileceğini, bilginin nasıl değiştirip geliştirilebileceği yetisini öğrencilere kazandırır.
Eğitim 5.0 öğrencilerin, müfredatın oluşturulması ve geliştirilmesi süreçlerine dâhil olmalarını sağlar.
Eğitim 5.0 ile öğrenci; çalışma modellerini yakından tanır, modellerin içinde yer alır, uygulamalar yapar ve en zevk aldığı, kendisini en çok geliştirebildiği ve en çok geliştirebileceği modeli seçme imkânına sahip olur.
Eğitim 5.0’ın altyapısı olarak teknoloji, diğer tüm dinamikleri destekler ve mümkün kılar. Eğitim 5.0’da eğitim ve teknoloji iç içedir ve birbirlerini beslerler.