Güncelleme Tarihi:
Spor okulları ve kulüpler öğrencilerin gerginlikten uzaklaşarak rahatlamalarını sağlayan ortamlardır. Yapılan etkinlikler stresle başa çıkmalarını sağlar. Çocuklar spor yaparak rahatlarlar.
* Öğrenciler yeni arkadaşlıklar kurarak sosyalleşirler, iletişim becerilerini geliştirirler. Yaşıtlarının bulunduğu ortamda kendilerini sınama, arkadaşlarıyla kıyaslama fırsatını bulurlar.
* Liderlik becerileri gelişir.
* Çocukların 6-7 yaşında yüzme gibi ağır olmayan bir etkinlikle spora başlaması daha doğrudur.
* Denizden, havuzdan korkan çocukların öncelikle bire bir özel ders alarak güçlendirilmeleri ve daha sonra grup çalışmalarına alınmaları daha uygundur.
* Çekingen çocukların sevdikleri arkadaşlarıyla grup çalışmalarına katılmaları daha kolay olur.
* Yeni şeyler öğrenmeye karşı isteksiz olan çocukları doğrudan bir spora başlatmak yerine, seçenekler sunmak, antrenmanları spor alanının kenarından, dışarıdan izlettirmek uygun bir yaklaşımdır.
* Çocuklar severek başladıkları bir spor dalına karşı bir süre sonra ilgilerini kaybedebilirler. Bu durumda gerçekten sevdiği bir spor dalını keşif edene kadar farklı etkinliklerine katılması uygun olur. Örneğin yüzmeden sıkılan bir çocuk belki basketbola daha fazla ilgi duyabilir. Ancak daldan dala atlamaması için kısa süreli kurslara katılarak bitirmesi şart olarak ileri sürülebilir, "İki haftalık yüzme kursunu bitirirsen, basketbola başlayabilirsin " gibi.
* Yapılandırılmış ortamlarda çalıştırıcı denetiminde spor yapan öğrenciler kuralların ne işe yaradıklarını kavrarlar. Doğru ve yanlışın ayrımına varırlar. Kuralların gerekli olduğunu algılarlar. Kurallara uygun davranma konusunda deneyim kazanırlar.
* Bir gruba ait olma duygusunu yaşarlar. Özellikle ergenlik döneminde gencin kabul gördüğü bir ortamda gelişimini sürdürmesi özgüvenini güçlendirir.
* Takım içinde ekip ruhu oluşur. Yardımlaşma, dayanışma, paylaşma, işbirliği gibi değerler gelişir.
* Turnuvalar, müsabakalar çocuklara farklı şehir ve ülkelerde yaşayan sporcularla tanışarak, değişik kültürleri tanımalarına yardımcı olur.
* Spor yapılan ortamlarda sigara, içki v.b. madde kullanımı diğer sosyal çevrelerle kıyaslandığında daha azdır.
* Düzenli spor yapan çocuk ve gençlerin sağlıklı yaşam ilkelerine bağlı kaldıkları gözlemlenmektedir. Sağlıklı beslenirler. Yemek ve uyku saatleri düzenlidir.
* Beden görüntülerinden hoşnutturlar.
* Düzenli spor yapanlar kilo fazlalığı- obezite- v.b. sağlık sorunlarıyla boğuşmak zorunda kalmazlar.
* Doğal afetlerde spor yaparak geliştirdikleri beceriler hayat kurtarıcı olabilir, örneğin sel baskınında yüzme bilen bir çocuğun yaşama tutunma olasılığı daha fazladır.
* Özgüvenleri gelişir.
* Günlük yaşamlarını planlama, zamanı iyi değerlendirme gibi konularda deneyim kazanırlar. Ders çalışma, spor yapma, dinlenme, eğlenmeye ayırmaları gereken zaman dilimlerini kendi kendilerine düzenleme yetileri gelişir.
* Çocukları spora yönlendirirken sevmedikleri bir dalda eğitim almaları konusunda ısrarcı davranılmamalıdır.
* Yetişkinler çocuğun gücünü göz ardı ederek birinci olması, şampiyon olması gibi beklentilere kapılarak öğrenciyi aşırı zorlamaktan kaçınmalıdırlar.
* Her hangi bir spor dalında başarılı olan çocuğa "Çalıştırıcın futbolda çok iyi olduğunu söylüyor, ileride çok para kazanırsın hepimize bakarsın" gibi taşıması güç olan duygusal yükler verilmemelidir.
* Çocuğun ömür boyunca kendisini mutlu edecek hareketli bir uğraşı olması en büyük kazançtır.