Güncelleme Tarihi:
“Çocuklarımız Kaybolmasın” projesi; çocuk kaybolmalarına karşı alınabilecek basit önlemleri hatırlatmayı, kamuoyu duyarlılığını artırmayı, ailelerin bilinçlenmesini sağlamayı ve çocuklarda farkındalık yaratmayı hedefliyor.
“Çocuklarımız Kaybolmasın” sosyal sorumluluk projesinin tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı Çiğdem Erdoğan Atabek, Yakınlarını Kaybetmiş Aileler Derneği Başkanı Zafer Özbilici ve Ströer Kentvizyon İcra Kurulu Başkan Vekili Gülçin Ulutürk kampanya hakkında bilgi verdiler.
“Çocuklarımız Kaybolmasın” projesi, teşhisi doğru koyup çözüm önerileri üreterek toplumsal sorunları sorun ortaya çıkmadan önlemenin mümkün olacağı inancıyla T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Yakınlarını Kaybetmiş Aileler Derneği (YAKAD) ve Ströer Kentvizyon iş birliği ile uzun süren yoğun çalışmalarla geliştirildi.
Projeyi geliştiren 3 kurum, bu hassas toplumsal soruna dikkati çekip kampanyada önerilen basit önlemlerle, kaybolan çocukların bulunması için harcanan enerji ve zamandan tasarruf etmeyi, bu soruna ayrılan kamu kaynaklarının çocukların daha iyi yetişmesini sağlayacak olanakların geliştirilmesinde kullanılmasını hedefliyor. Bir başka deyişle projenin amacı; çocukların kaybolması gibi sosyal bir sorun ortaya çıkmadan bir anlamda önleyici hekimlik görevi yaparak soruna dikkat çekmek, toplumsal duyarlılığı artırmak, önerilen önlemlerle çocukların kaybolmasını engellemek.
Bu amaç doğrultusunda geliştirilen “Çocuklarımız Kaybolmasın” projesi, okul öncesi çocukların ve okul çağı çocukların kaybolmalarını önlemek ya da en aza indirmek amacıyla geliştirilen “10 Altın Kural” adı verilen önlemlerden oluşuyor.
“10 Altın Kural”ı herkesin öğrenebilmesi için oluşturulan www.cocuklarkaybolmasin.gov.tr web sayfası ve 444 0 183 numaralı ücretsiz telefon hattına günün her saatinde ulaşmak ve bilgi almak mümkün.
“Çocuklarımız Kaybolmasın” projesinin tanıtımı için hazırlanan açıkhava kampanyasının afişleri, Türkiye’nin 26 yerleşim noktasında 45 bini aşan açıkhava reklam ünitesinin satış ve pazarlamasını yapan açıkhava reklam sektörünün lideri Ströer Kentvizyon’un reklam ünitelerinde 6 ay boyunca Türkiye’nin farklı şehirlerinde sergilenecek. Ayrıca Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından 81 ile dağıtılan afiş ve broşürler aracılığıyla kamuoyuna duyurulacak.