Güncelleme Tarihi:
Algida, her gün 100 Milyon kişiyi güldürüyor
Algida, Unilever’in global ölçekli tek dondurma Ar-Ge merkezi olan Colworth Global Araştırma ve Geliştirme Merkezi’nde, her gün tüm dünyada 100 milyon kişinin gülümsemesine neden olan gelişmelere imza atıyor. Algida inovasyon süreçlerinde, kalite olarak en iyi ve tüketiciyi mutluluk hissine en çok ulaştıracak ürünü geliştirmeye odaklanıyor.
Global dondurma keşif ve tasarım merkezi Colworth Global Ar-Ge Merkezi'nde gerçekleşen basın toplantısında Unilever Türkiye Gıda Pazarlama’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin ise Algida olarak mutlulukla ilişkisi bilimsel araştırmalarla kanıtlanan dondurmanın, sorumlu beslenme anlayışı ile ürünlerini geliştirdiklerini ve bunun şirket olarak en önemli önceliklerinden biri olduğunu belirtti.
Unilever Global Dondurma Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Andrew Sztehlo, dondurma pazarındaki, sorumlu beslenme yaklaşımı doğrultusunda, 34 farklı ülkeden kendi alanında uzman 119’u doktorasını tamamlamış toplam 578 kişi ile dünya pazarına sunulan dondurmaların üretim süreçlerinde yeni teknolojileri geliştirmek ve kullanmak üzere sürekli çalıştıklarını, her yıl yaklaşık 200 patent ile Algida Colworth Global Dondurma Araştırma ve Geliştirme Merkezi’nde dünyadaki hemen hemen tüm damak zevklerine karşılık gelebilecek lezzet ve çeşitte benzersiz ürünler tasarlandığını belirtti.
Algida’nın “Sorumlu çocuk iletişimi” misyonundan bahseden Pazarlama Direktörü Leyal Eskin Yılmaz, 6-12 yaş arasındaki çocuklara ulusal/uluslararası beslenme rehberleri önerileri doğrultusunda geliştirilen sıkı beslenme kriterlerine uygun ürünlerin iletişimini gerçekleştirdiklerini belirtti. Bu anlayış çerçevesinde;
Dondurma ve Çaydan Sorumlu Unilever Global Tüketici İçgörü Lideri Profesör Robert Hurling, Algida olarak insanları mutlu eden ürünler yaratmak istediklerini belirterek yakın zamanda mutluluk bilimi de denen Pozitif Psikoloji konusundaki araştırmaları daha yakından takip ettiklerini söyledi.
Son dönemde 350 kişi ile yapılan bir araştırmada, dondurma yiyen insanların yeme anı öncesi ile sonrası değerlendirildiğinde olumlu duygularında %20 artış görülmüştür. Günlük yaşam içerisinde zevk aldığımız anları artırarak olumlu duygularımızı da artırıyoruz ve dondurma insanların genel anlamda mutluluklarını artıran bir keyif unsuru olarak karşımıza çıkıyor.
Amsterdam Üniversite’sinde son dönemde bir yüz tanıma yazılımı ile Mona Lisa’nın yüz ifadesinde mutluluktan kızgınlığa, hatta korkuya kadar hangi hisleri taşıdığı araştırılmıştır. Algida da aynı uygulamayı keyif veren yiyecekler konusunda farklı kişilerle denemiş ve sonuç olarak insanların çikolata ile mutluluklarının %12 artarken, dondurma ile %64 arttığını gözlemlemişler. Demek ki dondurmada insanları mutlu eden farklı bir özellik var ve günlük yaşamda mutlaka tadına varılması gerekiyor.
Unilever Global Dondurma Ar-Ge Müdürü Paul Cheney ve Ülke Şefi Hazer Amani’nin yaptığı tadımda 3 adet ürün tadılmıştır.
Bunların birincisi dondurma dükkanlarında satılan ortalama bir tarifi temsil eden reçetenin, manuel (elle yapılan) ve teknoloji imkanlarından yararlanmadan yapılmış hali, ikincisi; aynı reçetenin şeker ve yağ miktarının azaltılarak yine manuel ve teknoloji imkanlarından yararlanmadan yapılmış hali sonuncusu ise şeker ve yağının azaltılarak ikinci reçetenin Unilever patentli teknolojilerle yapılmış haliydi.
3. ürün kullanılan patentli teknolojiler sayesinde doku ve tat kaybı olmadan daha uygun beslenme değerlerine kavuşmuştur.
Yapılan uygulama, Algida global dondurma bilgi birikiminin ve patenli teknolojilerin, tüketicileri mutlu eden tadı ve dokuyu hiç bozmadan, çok daha uygun besleyici değerlere ulaşabildiğinin kanıtıydı
Katılımcılarla birlikte hayata geçirilen dondurma workshopunda tüm konukların bir Ar-Ge müdürü gibi davranarak dondurma ve çikolata, sos, şeker gibi ilave malzemelerle çocuklar için hem görsel hem de tat açısından mükemmel dondurmayı tasarlamaları istendi. Ortaya çıkan çalışmalardan hem görüntü hem de tat olarak en güzel dondurma seçilmiştir. Bu sırada Unilever Global Dondurma ve Çaydan Sorumlu Beslenme Direktörü Els de Groene bir uyarıda bulunmuş ve bu ürünün Unilever Çocuklara Özel Beslenme Kriterlerine uymadan tüketiciye lanse edilemeyeceğini hatırlatmıştır. Dondurmanın besleyici değerleri hesaplandığında 150 kcal olduğu görülmüştür. Bu nedenle sorumlu çocuk iletişimi gereği ürün kabul görmemiştir.