Güncelleme Tarihi:
Her yıl moda olan kıyafetler kadar saç stilleri de değişime uğruyor. İşte, 2011 yılının saç modasını yakından takip etmek isteyenlere, saç kesimi hakkında bilgiler…
“Moda, hayatı güzelleştiren ve aynı müzik gibi yaşama keyif katan popüler bir tasarım birikimidir” diyen Tasarım ve Renk Koordinatörü Orhan Bademli, 2011 yılının saç modası hakkında bilgiler veriyor.
[fotogaleri=111]
Uzun Saç mı Kısa Saç mı Moda?
2011 yaz saç kesim modellerinde hacimler ve volümler çocuksu görünümün habercisi niteliğinde. Küt ama üst boy uçlarda, enerji boyutları yüksek olan katlar, farklı kullanılabilen oyuncu perçemler bu sezona damgasını vuruyor. Uzun saç modellerinde ise doğal görünüm saç uç boylarında kişiye özel hafif dalgalı hareketler tercihe diliyor.
Saç Kesimi Nasıl Olmalı?
Saç kesiminde ve renginde değişiklik isteyenler için uygun gördüğümüz yöntem ise şöyle: Kişinin aynayla arasındaki saç ile ilgili duygularını dinliyor ve bu yorumlarından yola çıkarak saç hakkındaki bilgilerini belirlemek.
Örneğin; verdiğimiz saç model kataloglarından beğendiği veya beğenmediği saçlar ile ne tür modeller ve bu modelleri seçerken resimlerde öncelikle nelerden etkilenmiş diye bakıyoruz. Giyim tarzından mı, dekoltesinden mi, pozundan mı, saç renginden mi yoksa yalnız saç modelinden mi?
Kişilerin kemik yapısı, enerji boyutları, mevsimleri, duygusal durumları, onlarla kurduğumuz iletişim esnasında en büyük rolleri üstleniyor.
Kesim tercihini kişinin kare, oval ya da yuvarlak yüz şekli belirlediği gibi enerjisi de etkiliyor. Örneğin; gökyüzü enerjisine sahip yüzler, medium ve yeryüzü enerjisine sahip yüzler olarak ayrılabiliyor. Ayrıca iç yüz, dış yüz ve baş büyüklüklerini dikkate alarak ve saçı kesmeden önce, kişinin düşüncelerini de almak gerekiyor.
Saç Rengi Nasıl Belirleniyor?
Kişilerin ten renkleri, ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış diye mevsimleri temsil ediyor. Burada küçük testlerle kişilere temsil ettikleri renk dokularını anlatmak gerekiyor.
Modayı takip eden bir renklendirme uzmanı, değişime hazır olmalı, risk almalı ve yenilikleri denemelidir. Hatta yeni fikirlere açık olmalı, müşterilerine yeni renkleri saptayarak açıklayabilmeli, kişiye özel paylaşımcı olabilmelidir.