Trendyol Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı

Güncelleme Tarihi:

Trendyol Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2024 09:14

Trendyol, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nun lansmanını Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirdi. Raporda çevresel ve toplumsal etki hedeflerindeki ilerlemeleri paylaşan şirket, Kapsam 1 ve 2 emisyonlarını %16 azaltarak karbon nötr hedefinde ilerleme kaydederken, atıklarının %96,7’sini de geri dönüştürdü. Tek kullanımlık plastik tüketimini %57 azaltan Trendyol, kargo poşetlerinin %70’ini ise geri dönüştürülmüş malzemelerden üretti. GRI standartlarına uygun olarak hazırlanan raporda şeffaflık ve güvenilirlik, üçüncü taraf bağımsız güvence doğrulama denetimleri ile kayıt altına alındı.

Trendyol 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’na linkten ulaşabilirsiniz.

Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, 2023 yılı çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik sonuçlarını açıkladığı yeni Sürdürülebilirlik Raporu’nu paylaştı. Rapor, 11-24 Kasım 2024 tarihlerinde Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de düzenlenen Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği 29. Taraflar Konferansı’nda (COP29) açıklandı. GRI 2021 standartlarına uygun olarak hazırlanan raporda; karbon azaltımı, sürdürülebilir üretim, ambalaj ve atık yönetimi gibi çevresel hedeflere yönelik adımların yanı sıra Trendyol’un sosyal etki projeleri ve sürdürülebilir gelecek vizyonu da yer alıyor.

Sanatın gücünü sürdürülebilirlik için kullanıyor 

Trendyol, ayrıca sürdürülebilirliğin etkisini sanatla güçlendirmek hedefiyle sanatçı Merve Atılgan ile bir iş birliğine imza attı. Atılgan, rapor için beş farklı sanat eseri üretti. Bu eserler, Trendyol’un sanat ekosisteminde pozitif etki yaratmak ve sanatçılara dijital dünyada alan açmak üzere hayata geçirdiği Trendyol Sanat’ta sanatseverlerle buluşacak. Eserlerin satışlarından elde edilecek gelir, bir sivil toplum kuruluşuna bağışlanacak. Bu iş birliği sayesinde sürdürülebilirlik yaklaşımının sanat yoluyla daha geniş kitlelere ulaştırılması hedefleniyor.  

Hedef: Her pazarda pozitif etki

Trendyol, globalde genişleyen etki alanına paralel biçimde, sürdürülebilirliği tüm operasyonlarının merkezine koyuyor. Şirket, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak üzere küresel mücadeleye katkı sunma sorumluluğu üstleniyor ve faaliyet gösterdiği her pazarda kalıcı pozitif etki yaratmak istiyor.

Sürdürülebilir dönüşümün etkisini hızlandırıyor

Trendyol Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı

Trendyol, geçtiğimiz aylarda e-ticaret sektörü ve kendi global ekosistemi için önemli bir kilometre taşı olan “Birlikte Dönüşüm Akademisi”ni hayata geçirdi. Türkiye’de tüm ekosistemine sürdürülebilirlik eğitimleri veren ilk şirket oldu. Trendyol, “Birlikte Dönüşüm Akademisi”ni faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda ekosistemine açtı. Trendyol, Akademi başta olmak üzere, tüm sürdürülebilirlik ve sosyal etki çalışmalarıyla dönüşüm etkisini hızlandırıyor.

2025’e kadar ambalaj malzemelerinin %100'ü sertifikalı olacak

Sürdürülebilirlik Raporu, Trendyol’un “Dünya”, “İnsan” ve “Yönetişim” kategorileri altında 9 ayrı başlıktan oluşuyor. Rapor, Trendyol’un çevreye duyarlı ve topluma katkı sağlayan uzun vadeli çözümler üretme taahhüdünde geldiği noktayı da kapsıyor. Trendyol 2023 Sürdürülebilirlik Raporu, şirketin hedeflerine paralel ilerlediğini ve sürdürülebilirlik yolculuğunda önemli mesafe kaydettiğini ortaya koyuyor. 

Rapora göre Trendyol, 2022 yılında oluşturduğu, sektörün ilk ve en kapsamlı sürdürülebilirlik yol haritası olan Sürdürülebilir Etki Planı çerçevesinde, operasyonlarında Kapsam 1 ve 2 emisyonlarını toplamda %16 azaltarak çevresel etkisini düşürdü. Tüm lojistik ağında ambalaj ve atık yönetimini optimize ederek, atıklarının %96,7’sini geri dönüştürdü ve tek kullanımlık plastik tüketimini %57 azalttı. Sürdürülebilir ambalaj stratejisiyle kargo poşetlerinin %70’ini geri dönüştürülmüş malzemelerden üretme hedefine ulaştı. Trendyol, 2025 yılına kadar tüm lojistik merkezlerinde sıfır atık sertifikasyonu almayı hedeflerken, bu hedefe ulaşıldığında perakende ambalaj malzemelerinin %100’ü sertifikalı kaynaklardan sağlanmış olacak. 

Trendyol, operasyonlarında ve değer zincirinde karbon ayak izini azaltarak 2040 yılına kadar karbon nötr olmayı, 2050’ye kadar ise tüm değer zincirinde bu hedefe ulaşmayı amaçlıyor. 

Faaliyet gösterdiği her yerde kalıcı miras bırakmak istiyor

Doğa, toplum ve tüm paydaşları için pozitif etki yaratmayı sürdürülebilirlik stratejisinin merkezine alan Trendyol, “hayatın her alanında dijital uçurumu kapatma” yaklaşımını benimsiyor. Bu doğrultuda 2023 yılı Sürdürülebilirlik Raporu, Trendyol’un Dijital Fırsat Eşitliği, Nitelikli Eğitim ve Kadının Güçlenmesi alanlarına odaklanarak yürüttüğü sosyal etki projelerinde gelinen aşamaları da ayrıntılarıyla açıklıyor. Sepette İyilik, Yarının Köyleri, Türkiye'nin Müzeleri, Trendyol Sanat, Yöresinden Ürünler gibi birçok programı eş zamanlı olarak yürüten şirket, faaliyet gösterdiği her yerde kalıcı ve faydalı bir miras bırakmayı hedefliyor. Trendyol bu kapsamda, girdiği uluslararası pazarlarda da sosyal etki projelerini eş zamanlı olarak başlatıyor.

Trendyol Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı

COP29’da Trendyol’un sürdürülebilirlik vizyonu ve projeleri konuşuldu

COP29’da Green Zone’da (Yeşil Bölge) yer alan tek Türk şirketi olan Trendyol, aynı zamanda Türkiye’nden konferansa kendi pavilyonuyla katılan tek sivil inisiyatif olan Sürdürülebilir Gelecek Platformu’nun ana sponsorluğunu üstlendi.

Trendyol, COP29 kapsamında üç panelde sürdürülebilirlik stratejisini ve projelerini katılımcılarla paylaştı. Sürdürülebilir Gelecek Platformu pavilyonunda, moderatörlüğünü Dr. Özlem Tuğçe Keleş’in yaptığı panelde Trendyol Grubu Kurumsal İletişim Direktörü İrem Poyraz, Sustainee Danışmanlık’tan Ezgi Eğribozlu ve Cabana Eğitim ve Danışmanlık’tan Dr. Işıl Şahan, 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu ve Trendyol’un bu alandaki hedeflerini ele aldı. Esmiyor platformundan Naz Yaman moderatörlüğünde gerçekleştirilen bir diğer oturumda, İrem Poyraz ve UNDP Türkiye Proje Koordinatörü Arzu Karaarslan Azizoğlu, Trendyol’un Pozitif Etki projeleri ile Azerbaycan ve diğer pazarlarda yürütülen sosyal etki çalışmalarını aktardı. Trendyol’un Azerbaycan’daki iş ortağı PASHA Holding’in pavilyonunda düzenlenen "Dijitalleşme Yoluyla Sürdürülebilirlik" panelinde ise Kapital Bank CEO’su Farid Huseynov ve PwC’den Khayala Eylazova ile birlikte konuşan İrem Poyraz, Trendyol’un "Birlikte Dönüşüm" yaklaşımını, dijitalleşmenin sürdürülebilirlikteki dönüştürücü etkisini ve Trendyol Birlikte Dönüşüm Akademisi’nin ekosistem genelinde sürdürülebilirlik bilincini artırma hedeflerini anlattı.

Trendyol Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı

İlandır

BAKMADAN GEÇME!