Halka arz geliriyle yatırımlara devam… Kaleseramik 25 TL’lik halka arz fiyatı ile halka açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Halka arz geliriyle yatırımlara devam… Kaleseramik 25 TL’lik halka arz fiyatı ile halka açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 20, 2023 10:24

Bugün ve yarın talep toplayacaklarına dikkat çeken Kaleseramik Genel Müdürü Altuğ Akbaş, “Halka arzdan elde edeceğimiz gelirin yüzde 50’sini Slab-Sinterflex, yüzde 20’sini kredi kapama, yüzde 15’ini sürdürülebilirlik, yüzde 6’sını yurtdışı, yüzde 5’ini banyo ve yüzde 4’ünü de Frit alanlarındaki yatırımlarımızda kullanmayı planlıyoruz” dedi.

- Şirketinizin karo pazarındaki payı nedir, hedefiniz ne?

66 yıldır seramik sektöründe başarıyla faaliyet gösteriyoruz. Bünyemizde Çanakkale Seramik, Kalebodur, Kale Banyo, Kalesinterflex, Edilcuoghi Edilgres ve T-One gibi prestijli markalarımızın yanı sıra inovatif ürünümüz Cura Tile, Türkiye’nin ilk banyo ve mekân tasarım sitesi Kale Core, kadın emeğini desteklemek amacıyla hayata geçirdiğimiz projemiz Atölye Kale gibi ürün, uygulama ve projelerimiz var.

Çanakkale Çan ve Semedeli ile Yozgat Yerköy ve Balıkesir Bandırma’da toplam 474 bin m² kapalı alana sahip 4 fabrikamızda üretim yapıyoruz. Satışlarımızda en büyük ağırlığı yüzde 81.4’lük payı ile seramik kaplama malzemeleri (SKM) ürün grubu oluşturuyor. SKM’yi ise vitrifiye, armatür, banyo tamamlayıcı ürünler, mobilya ve diğer ürün grupları takip ediyor.

2021 Ceramic World Review raporuna göre; 56 milyon m²’lik üretim kapasitemiz ile Türkiye’nin 1’inci, Avrupa’nın 5’inci, dünyanın 18’inci büyük seramik kaplama malzemesi üreticisiyiz. Yine pazar payı raporları üreten GFK’nin 2023 ilk çeyrek verilerine göre ise, Türkiye karo pazarında yüzde 22,6’lık pay ile lider durumda bulunuyoruz.

- 2022’deki satış ve kârdaki dikkat çekici artışların nedeni nedir?

2022 yılında ekonomik durgunluk ile azalan talebe karşın, katma değeri yüksek satış ve faaliyetlere odaklanarak, önemli bir büyüme sağladık. 31 Mart 2022 ile 31 Mart 2023 arasındaki dönemi kapsayan son bir yıllık net dönem kârımızı, bir önceki döneme göre yüzde 333 oranında artırdık ve 1 milyar 474 milyon TL’ye çıkardık. Aynı dönemde FAVÖK’ümüz yüzde 104’lük artışla 810 milyon TL olurken, net satışlarımız da yüzde 98’lik artışla 6 milyar 645 milyon TL olarak gerçekleşti. Satışlarımızın yüzde 30’u yurtdışı satışlarımızdan geldi ve bu dönemdeki ihracatımızın toplamı 2 milyar 18 milyon TL oldu.

- 2023 yatırım planlarınız neler?

2023 yılında, yurtiçinde kapasite artışının yanı sıra modernizasyon, dijitalleşme, enerji tasarrufları, çevre ve iş güvenliği gibi konularda, toplamda 1 milyar 282 milyon TL’yi aşan yatırımlar planlıyoruz. 2023 Mart sonu itibariyle, halen devam eden yatırımlarımız ise 600 milyon TL’nin üzerinde.

2022’nin sonunda 34 milyon Euro yatırım ile Çan’da temelini attığımız ve önümüzdeki dönemde devreye almayı planladığımız Slab-Sinterflex hattımız oluşturuyor. Yılda yaklaşık 1.5 milyon m2 kapasite ile çalışacak yeni hattımızdaki üretimin yüzde 70’i de ihracat pazarlarına yönelik olacak. Önümüzdeki beş yıllık projeksiyonla da üretimimizi yıllık 56 milyon m2’den 62.2 milyon m2’ye, 1.14 milyon adet olan vitrifiye kapasitemizi de 1.21 milyon adete çıkarmayı hedefliyoruz.

- Yurtdışı hedefleriniz nedir, yerelleşme planlarınız var mı, varsa nasıl?

İhracata 1962’de başladık ve bu alan bizim için hep öncelikli alan oldu. Bugün 86 ülkede, 300’den fazla müşterimiz ile devam ediyoruz. Yurtdışı satışlarımız; 31 Martı 2023 itibarıyla son bir yılı kapsayan dönemdeki genel satışlarımızın yüzde 30’unu oluşturdu. Ülkemizin seramik kaplama malzemeleri ve seramik sağlık gereçleri sektörlerindeki ihracatının yüzde 8.6’sını gerçekleştiren bir şirket olarak, yeni dönemde de yeni yatırım ve işbirlikleri ile bu başarımızı daha da ileri taşımayı amaçlıyoruz.

Yurtdışında büyüme ve gelişim stratejimizi çerçevesinde; gelişmekte olan pazarlarda markalı ürünlerle büyüme; gelişmiş pazarlarda ise tutarsal payımızı koruyarak, üst segment konumlandırma şeklinde hareket ediyoruz.

Ayrıca, markalarımızın bilinirliği ve prestijini yurt dışına da güçlü yansıtarak, uluslararası pazarlarda ‘talep gören marka’ konumumuzu daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Şu anda Irak’ta 8, Pakistan’da 7, KKTC’de 2 ve Çin, Libya ve BAE’de birer münhasır Kaleseramik mağazası ile Kazakistan’da da 1 adet proje ofisimiz bulunuyor. Bunu yıl içinde yeni mağaza açılışları ile daha artırmayı amaçlıyoruz.

- Halka arz sürecindesiniz. Elde edeceğiniz gelir ile ne gibi yatırımlar yapmayı planlıyorsunuz?

Türkiye’nin ilk seramik fabrikasını kurmuş ve seramiğin kalesi olmaya 66 yılını vermiş bir şirket olarak, yatırımlarımızın en büyük kaynağını halka arz programımız oluşturuyor. Yaptığımız halka arz başvurusu 14 Temmuz’da Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından onaylandı. Bu onayla şirketimizin yüzde 21.25’lik kısmını yatırımcılarımıza açıyoruz. Bu kapsamda şirketimizin, 1 milyar TL kayıtlı sermaye tavanı dahilinde mevcut çıkarılmış sermayesini 405 milyon 388 bin 195 TL’den 109 milyon 390 bin 465 TL’lik artışla 514 milyon 778 bin 660 TL’ye çıkarıyoruz. Ardından da artırılmış miktar olan 109 milyon 390 bin 465 TL nominal değerli payları sabit fiyat yöntemi ile halka arz edeceğiz.

Ak Yatırım ve Yapı Kredi Yatırım liderliğindeki konsorsiyum aracılığıyla gerçekleştireceğimiz bu halka arzda; 25 TL’lik halka arz fiyatı üzerinden bugün ve yarın talep toplayacağız. Kaleseramik gibi büyük ve köklü bir sanayi kuruluşunun halka arzının, yatırımcılarımızdan beklentilerimizin de üzerinden bir ilgi göreceğine inanıyoruz.

Tabii bu yola daha büyük hedefler için çıktık. Bu çerçevede buradan gelecek gelirin yüzde 50’sini Slab-Sinterflex, yüzde 20’sini kredi kapama, yüzde 15’ini sürdürülebilirlik, yüzde 6’sını yurtdışı, yüzde 5’ini banyo ve yüzde 4’ünü de frit alanlarındaki yatırımlarımızda kullanmayı planlıyoruz.

- Sürdürülebilirlik bağlamında projeleriniz neler?

Kaleseramik olarak, yaşam alanlarına anlam katan ürünlerimiz ile daha iyi bir dünya ve sürdürülebilir bir gelecek için çalışıyoruz. Özellikle de verimi artıracak, karbon ayak izimizi daha da küçültecek yatırımlara yoğunlaşıyoruz.  Tasarımdan üretime tüm süreçlerimizde sürdürülebilir odaklı hareket etmenin yanında; kaynakları verimli kullanarak, atıkları geri kazanarak ve temiz enerjiye yoğunlaşarak dünyamıza sahip çıkmaya gayret ediyoruz.

Bu çalışmalarımızda da grubumuzun daha yeşil bir dünya amacıyla başlattığı ‘İyi Bak Dünyana’ hareketi ve BM Sürdürülebilir kalkınma kriterleri temel çerçevemizi oluşturuyor. Yeni yatırımlarımızda da buna özen gösteriyoruz. Örneğin; yeni Slab-Sinterflex yatırımımızda; sıfır atık, düşük enerji kullanımı ve tam dijitalleşme sayesinde yüzde 42 daha az karbon emisyonu ile üretim yapacağız.

Yine paydaşı olduğumuz Türkiye’nin ilk Hidrojen Vadisi Projesi kapsamında, Çanakkale’deki fabrikamızda 4 yıl boyunca yeşil hidrojenle üretim yaparak, karbon emisyonumuzu dörtte bir oranında düşüreceğiz. Ayrıca, geri dönüşüm, malzeme ve süreç iyileştirmeleri, sektöre öncü inovatif ürünlerin geliştirilmesi gibi birçok projeyi yürütüyoruz.

Halka arz geliriyle yatırımlara devam… Kaleseramik 25 TL’lik halka arz fiyatı ile halka açılıyor

- Dijitalleşme ve inovasyonu odağınıza aldınız mı, gelecek için neler yapıyorsunuz?

İnovasyon ve dijitalleşme artık tüm şirketler için olmazsa olmaz bir alanı oluşturuyor. Biz de bu alanda sektöre öncülük eden bir şirket olarak, 6 yıldan beri aralıksız sürdürdüğümüz ve ERP yenilenmesinden endüstri 4.00’a kadar 11 farklı başlıktan oluşan Dijital Dönüşüm Yol Haritamız ile çalışmalarımız sürdürüyoruz. Özellikle yeni Slab-Sinterflex hattımızda kullandığımız teknolojinin yanı sıra Türkiye’nin ilk banyo ve mekan uygulaması olan Kale Core uygulamamız bu alandaki önemli çalışmalarımızın başında geliyor.

Ayrıca hem inovatif ürünlerimiz hem de Ar-Ge gücümüz ile Türkiye’nin bu alandaki önemli şirketlerinden bir tanesiyiz. 2012 yılında Çanakkale-Çan’da bin 500 m2’lik kapalı alanda kurduğumuz ve 17.3 milyon TL bulan ekipman ve altyapıya sahip olan Kaleseramik Ar-Ge Merkezimizde 2022’de 34 projeyi tamamladık.

Bunun yanında 3’ü uluslararası 9’u ulusal toplam 12 patent ile 21’i yurtdışı, 184’ü de yurtiçi olmak üzere toplam 205 adet marka tescilimiz bulunuyor.  2021’de Turkishtime Dergisi’nin Ar-Ge harcamalarına göre belirlediği ‘Ar-Ge 250’ listesinde 165’inci sırada yer aldık.

DEPREM BÖLGESİNE DESTEĞİ SÜRDÜRÜYOR

- Deprem bölgesinin yeniden inşası ve kentsel dönüşümler, sektörü nasıl etkileyecek?

Deprem, hepimiz için çok sarsıcı bir süreç oldu. Kale Grubu bünyesindeki şirketler, çalışanlarımız ve paydaşlarımızla birlikte hızlıca harekete geçtik. Ayni ve nakdi desteklerimizi Kaleseramik Eğitim, Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı çatısı altında ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. Ayrıca, engelli bireylerin duş ve tuvalet kullanımına uygun 94 hijyen konteyneri, 190 yaşam konteynerini bölgeye sevk ettik ve desteklerimize devam ediyoruz.

Deprem 11 şehrimizde büyük yıkıma yol açtı. Şu anda yıkılan şehirlerimizi yeniden ayağa kaldırmak, diğer illerdeki mevcut yapı stokunu güçlendirmek noktasında yoğun bir çalışma var. Bu çalışmaların sektörümüze etkisini daha net rakamlarla ifade edebilmemiz, ilerleyen süreçte mümkün olacaktır.

İlandır

BAKMADAN GEÇME!