Paylaş
Merak ediyorum ve de vurguluyorum. Amacım Çeşme turizmine zarar vermek değil, olamaz da. Neden söylüyorum? Kimse inanmaz ama, belki de olumsuz düşünenler var diye.
Konu; geçen 18 Aralık’ta Çeşme Pırasa Adası yakınlarında karaya oturan Lady Tuna gemisi. Karaya oturdu da ne mi oldu? Çeşme’de, bugüne kadar ki en büyük çevre felaketine neden oldu. Efendim iddiaya göre, gemiden sızan 80 ton yakıt çeşitli yöntemlerle bloke edildi ve denize karışmasına engel olundu.
50-60 ton yakıt her yerde
Ama 50-60 ton yakıt için çok geçti, Paşa Limanı ile Ilıca Yıldız Burnu arasında sahile kadar geldi. Ve de denize karıştı. Temizleme çalışmaları başlatıldı. Turizmciler doğal olarak tedirgin oldu. Çeşme Turizmci Otelciler Birliği Başkan Yardımcısı Yakup Demir, kirlilik nedeniyle büyük ıstırap çektiklerini, rezervasyon iptallerinin söz konusu olduğunu bildirdi, “Dileriz, bu petrol atığı en kısa zamanda Çeşme’nin denizinden tamamen temizlenir, yaz geldiğinde de hiçbir misafirimize petrol atığının yansıması söz konusu olmaz. Bu kötü algıyı da hızlı bir şekilde Çeşme olarak üstümüzden atmayı diliyoruz” dedi.
Kirlilik yargıya da taşındı
Kirlilik konusunu iş adamı Mehmet Refik Soyer yargıya da taşıdı. Çeşme Belediye Başkanı Muhittin Dalgıç ise, biraz daha rahat izlenim verdi, rezervasyon iptallerinin söz konusu olmadığını vurguladı, denize karışan yakıtın temizleme çalışmalarını titizlikle izlediklerini, sezon öncesi olumlu sonuç alınacağını beklediklerini dile getirdi.
İŞTE YANIT BEKLEDİKLERİM
7 Mart itibarıyla merak ediyorum, etkililerden, yetkililerden yanıt bekliyorum:
* Lady Tuna adlı gemiden sızan yakıtın miktarı ne kadardır?
* Çeşme kıyılarının nereden nereye kadarını etkilemiştir? (Örneğin Paşa Limanı ile Ilıca Yıldız Burnu arasını mı?)
* Temizleme çalışmaları ne aşamadadır? Kıyıya vurup da çıkarılan yakıtın miktarı nedir?
* Denize karışan yakıt miktarı nedir? Ya da ne kadar yakıt karıştığı tahmin edilmektedir?
İÇİMİZ RAHAT OLSUN MU?
* Denize karışan yakıtı temizleme yöntemi var mıdır? Varsa, başarı oranı nedir?
* Sezon öncesi, ilçeye gelmesi beklenen yerli-yabancı turistin içi rahat olmalı mıdır?
* Daha da önemlisi, Çeşme’de evi, yazlığı olanlar, ilçenin cennet sahiline ve denizine güvenmeli midir?
* Sezon öncesi Çeşme’de reklam tabelalarının nasıl olacağı, dışarıda, kıyıda (Örneğin kirlendiği iddia edilen Yıldız Burnu’nda) nerelere, hangi saatler arasında sandalye konulacağı kuralları açıklandı. İyi de oldu.
* Peki, sezon öncesi etkili ya da etkililerden kim, hangisi Çeşme’deki deniz ve kıyı kirliliğiyle ilgili açıklama yapacak?
* Örneğin kim ya da kimler, “Kimse merak etmesin Çeşme’nin denizi tertemiz. Herkes (Öncelikle biz, ailemiz, çoluk, çocuğumuz, yakınlarımız) denize iç rahatlığıyla girebilir. Asla tehlike yok. Huzurla yüzebilirsiniz” diyebilecek?
KABUS GİDERİLDİ Mİ?
* Sonuç olarak Çeşme’ye kabus olan yakıt kirliliği giderildi mi?
* Ve de nokta: ÇEŞME’NİN DENİZİ TEMİZ Mİ, DEĞİL Mİ?
(Dilerim herkese rahat soluk aldıracak bir yanıt alırım. Ve de bu köşede mutlulukla duyururum. ‘Yanıtla ilgili de son sözüm: Umutlar asla tükenmez.’ Bekliyorum efendim. Ve yineliyorum, bu olayın kötü bir anı olarak kalmasını, Çeşme’nin deniziyle, sahiliyle ‘pırıl pırıl bir cennet’ olarak anılmasını, çok ve de çok iyi turizm sezonu geçirmesini diliyorum.)
-------------------------------
SÖZ SİZİN
Küçükpark üzerine
28 şubat 2017 tarihli “okur köşenizdeki” paylaşım üzerine, biz de kendi belediyemizin (Bornova Belediyesi-İzmir) Küçükpark sakinlerine layık gördüğü yeni düzenlemesinin fotoğrafını göndermek istedik. Geniş bir beton yığını, tabuta benzeyen banklar, kalan bir avuç toprağa dikilmiş kuru otlardan oluşan ve akşamları da açık hava meyhanesine dönen 2017’nin İzmir’ine yakışan Küçükpark’ın fotoğrafı.
Yonca Şenyılmaz
------------------------------------------
BİR ALINTI
Nevin Bubik’ten
Ne kadar anlatırsan anlat, söylediklerin karşındakinin anlayabildiği kadardır.
BİR KUTLAMA
Yarın 8 Mart, Dünya Kadınlar Günü. Ülkemizdeki ve dünyadaki tüm kadınlara kutlu olsun. Kadınlar şiddet görmesin, ağlamasın, barışla yaşasın, mutlu olsun ve hep gülsün...
Paylaş