Paylaş
- Türk Hava Yolları (THY) ile ortak şirketinizde bir değişiklik var mı?
- O şirketimiz THY-Opet olarak yoluna devam ediyor.
- Hükümet, Koç Grubu’na Gezi Parkı eylemleri sürecindeki tutumundan dolayı kızgın. Bu durum THY-Opet’i etkiledi mi?
- Biz işimize bakıyoruz. Bir sıkıntı yok.
Konuyu hafta içinde ofisinde buluştuğumuz THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu’yla sohbette de açtım:
- THY-Opet’te bizim yüzde 50 hissemiz var. Şirket gayet iyi gidiyor.
- Koç Grubu’na bağlı Tüpraş’a yönelen incelemeler THY-Opet’e de uzandı mı?
- Şirketlerde inceleme her zaman olur. Sorun yok.
- Ekstra inceleme olup olmadığını merak ediyorum.
- THY-Opet’e de polis eşliğinde denetime gelenler olmuş.
- Ne tür bir denetim?
- Marker ile yakıtın kalitesini denetlemişler.
THY-Opet’in uçak yakıtını Tüpraş’tan alıp dağıttığını vurguladı:
- Şirketin uçak yakıtı dağıtımındaki pazar payı yüzde 60 düzeyinde bulunuyor.
Söz THY’nin ortak olduğu şirketlerden açılmışken TAI’yle kurdukları TCI’ye değindi:
- Bu şirket uçaklardaki tuvalet, mutfak, elbise dolabı gibi bölümleri üretiyor. Bunlara “galley” adı veriliyor. İlk galley Airbus A330’a girdi. Boeing ve Airbus’ın global listesine de bu ürünlerimiz girecek. İhracat da gündeme gelecek.
Attıkları adımların cari açık yönüne dikkat çekti:
- Uçağın içindeki bölümleri üreterek bu alanlara giden dövizin ülkemizde kalmasını hedefliyoruz. Ayrıca ihracatla döviz de gelecek.
Kibar Holding ve Koreli ortağıyla birlikte girdikleri uçak koltuğu üretimi üzerinde durdu:
- Ocak 2014’ten itibaren ilk ekonomi sınıfı koltuklarımız uçaklarımıza girecek. Çok rekabetçi bir koltuk ürettik. İhracatı da söz konusu olacak. Bir süre sonra sıra business class koltuk üretimine gelecek.
Sonra THY Teknik ile Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki HABOM’la ilgili gelişmeleri aktardı:
- Uçak bakım kapasitemiz 2014’ten itibaren 4 kat artacak. Sabiha Gökçen’de aynı anda 11 dar gövdeli uçak bakım hangarına girebilir hale gelecek. Geniş gövdeli uçak hangarı da yakında devreye girecek.
- Uçak bakımının yarattığı ciro ne kadar?
- 600 milyon dolar.
THY-Opet’in cirosu 2 milyar doları aşıyor. Galley, uçak koltuğu üretimi adım adım devreye giriyor. Uçak bakımında ciro 600 milyon dolara ulaşıyor.
THY’nin havadaki iddiası ortak olduğu şirketlere de yansıyor...
170 milyon dolarlık tanıtım işe yarıyor
HAMDİ Topçu, 2013’te tanıtıma 170 milyon dolar ayırdıklarını belirtti:
- Büyük olasılıkla yılı bu bütçenin tamamını kullanmış olarak bitireceğiz. Tanıtımın yararını görüyoruz.
- Tanıtım bütçeniz artacak mı?
- Aslında ciromuza göre tanıtıma ayırdığımız bütçe dünyadaki önemli rakiplerimizin altında kalıyor. Tanıtım bütçemizin ciroya oranı yüzde 2’nin altında. Rakiplerimizde bu oran yüzde 4 dolayına çıkıyor.
THY Basın Danışmanı Ali Genç’e döndü:
- Bu yılı 49 milyon yolcuyla tamamlıyoruz değil mi?
Genç onayladı:
- Evet, bunun 12 milyonluk bölümü transit.
Topçu ekledi:
- İstanbul’un gücünü kullanarak büyümeye devam edeceğiz.
45 ülkeden 400 yabancı pilotumuz görev yapıyor
THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, Aydın’daki havacılık okulunun eğitime başladığını, eğitim uçuşları için Çıldır Havaalanı’nın kullanıldığını vurguladı:
- 2018’e kadar her yıl 650 yeni pilot almamız gerekecek. Şu anda pilot açığını yabancılarla kapatıyoruz.
- Kaç yabancı pilot var?
- 45 ülkeden 400 dolayında yabancı pilot görev yapıyor. Milliyete değil, yetenek ve performansa bakıyoruz.
- Yabancı pilot sayısında artış olacak mı?
- Önümüzdeki 2 yıl bir miktar artış olur. 2016’dan itibaren yabancı pilot sayısı inişe geçer.
Havacılık okulu için eğitim uçağı siparişleri verdiklerini kaydetti:
- Eğitimde kullanılacak 40’a yakın uçağımız olacak.
Paylaş