‘Tarkan ve Ajda olunca tamam, bana gelince tutum değişiyor!’

Müzik dünyası epeydir zaten kaynayan kazandı.

Haberin Devamı

Yapımcılar kendi arasında gruplaşmış, yerli dijital kaleler paylaşılmıştı.
Hafta sonu ise beklenmedik bir şey oldu.
Hande Yener, 2005’ten beri Türkiye’de faaliyet gösteren pazar araştırma şirketi Nielsen’in verilerini topa tuttu.
Bilmeyenler için özetlemek gerekirse:
Nielsen, radyo ve müzik kanallarında çalınan şarkıların verilerini kaydediyor.
Sonra bu verileri her hafta bir liste halinde açıklıyor. Açıklanan son listede Yener’in yeni şarkısı “Ya Ya Ya”ilk 10’da yer almayınca sosyal medya üzerinden iki taraf arasında müthiş bir polemik başladı.
Her iki tarafı da aradım, konuştum.
Önce söz başlığa aldığım cümleyi söyleyen Hande Yener’de, bakın ne diyor:

GRİPİN NASIL BİRİNCİ OLDU, AÇIKLASINLAR!

“Ya Ya Ya şarkısı şu ana kadar YouTube’da 21 milyon kez tıklandı. Radyoların listelerinde ise 1 numaraya kadar yükseldi, ki radyolarda 1 numaraya yükselmek için günde 10 kere çalınmanız gerekiyor. Nielsen listesinde ise yokuz!
Verileri bana doğru gelmiyor. Sonunda dayanamadım ve patladım!
Çünkü bu kurumun verilerine bakılarak bir de yıl sonunda Kral TV’de ödül veriliyor!
Açıkça söyleyeyim, şirketim ve benimle uğraşanlar var.
Bu 21 milyon tıklama nedeniyle üç tane düşman kazandım, kim oldukları belli! Bunlar, dijital platformu ele geçirmiş insanlar!
Bu yüzden şirketim platformlardan kendini geri çekti. Mesela TTnet’te bir albümüm hariç yokuz.
YouTube tıklanma sayısını bizim manipüle etmemiz, buna cesaret etmemiz de mümkün değil. Onu da söyleyeyim, akıllara gelmesin...
Bu sektöre batıyorum diye düşünüyorum!
Çünkü yıllardır hakkım teslim edilmedi. Tarkan’ı, Ajda’sı olunca tamam diyorlar, ama bana gelince tutumlar değişiyor!
Son olarak Nielsen’e şunu sormak isterim:
2012’de Avrupa Müzik’ten yayınlanmış Gripin’in albümündeki şarkı nasıl listenizde birinci olabiliyor?
Bunu açıklasınlar!
Gripin’in kendisiyle, müziğiyle asla bir derdim yok, onu da söylemek isterim.”

HANDE YENER’İN İTİRAZINI ANLAMADIK!

Nielsen Müzik Türkiye’den Ozan Gür Yolcu’nun bana aktardıkları ise şöyle:
“Hande Yener’in itiraz ettiği şeyi inanın anlamadım!
Haftalar önce şarkısı Ya Ya Ya’yı En Hızlı Yükselen Eser olarak açıklamıştık, doğru.
Çünkü 280. sıradan ilk 25’e yükselmişti bir anda.
Şu anda ise sadece radyo çalınmalarının yer aldığı listemizde beşinci sırada. Radyo ve TV’nin karma yer aldığı listede ise 10 ya da 12. sırada olarak değişiyor. Durum bu.
Yener, radyoların web sitelerinde yayınlanan listelerde 1 numara olduğunu belirtiyor.
Ama o listeler sağlıklı listeler değil! Manipülasyona açık.
Biz veriye dayalı iş yapıyoruz. Bir yapımcının gelip bizi manipüle etmesi söz konusu değil.
Çünkü sistem ortada, hepsi bunu biliyor.
Bir şarkının YouTube ya da TTnet’te milyon küsur kere dinlenmiş olması ise bizi ilgilendirmiyor.
Gripin’in 2012 ya da 1975’te albümünü çıkarmış olması da...
Maalesef müzik sektöründe herkes birbiriyle kavgalı.
Bilişim sektöründen gelen bir insan olarak bu süreçte bunu gördüm.”

Haberin Devamı

Farklı bir Sezen Aksu konseriydi, çünkü...

Haberin Devamı

Harbiye Açıkhava Tiyatrosu’nda peş peşe iki konser veren Sezen Aksu bu kez farklıydı, çünkü...
-Repertuvardaki şarkılar Gezi’ye özel seçilmiş gibiydi. Mesela yıllardır yapıldığı gibi “Gülümse” ile değil, “Yanıyor içimizdeki koskoca orman” dizesini içeren “Aşkları da Vururlar” şarkısıyla açılış yapıldı; “Namus” ve “Hakim Bey” şarkılarıyla yola devam edildi.
-Aksu sadece şarkılarla değil, konuşmalarıyla da Gezi’yi sürekli anımsattı.
“Yeni gençliği anlayalım” dedi, “Bu sıkıntıdan yeşerecek olan filizden umutluyum” diye ekledi, “Hayat Sana Teşekkür Ederim” şarkısındaki “Hele başkaldıranları” dizesini söylerken Açıkhava’daki kalabalığı eliyle işaret edip gülümsedi ve konser geç saatlere sarkınca, “Polis gelirse direniriz” demeyi ihmal etmedi.
-İlk kez bir Türk şarkıcının konserinde eşcinsel ve trans bireylerin simgesi olan Gökkuşağı bayrağı açıldı.
“Kayıp Şehir” dizisinin oyuncusu Ayta Sözeri şarkısını söylerken açılan bayrak sırasında yanımda oturan lezbiyen çift doyasıya öpüşüp koklaşıyordu.
-Uzun süredir Sezen Aksu’yu sahnede şarkı söylerken bu kadar transa geçmiş, bu kadar yoğunlaşmış görmemiştim.
Geçer’in caz havası taşıyan doğaçlamasında ve “Güllerim Soldu”da sesi kadar, Aksu’nun kendinden taşan beden diline şahit olmak da eşsiz bir deneyimdi.
-Bacak dekoltesini örtmesini tavsiye eden bir seyirciye Aksu’nun kızıp “Bu ne ilkellik” diyerek ayar verişi de ayrıca görülmeye değerdi.
-Son olarak konser şu açıdan da farklıydı:
Her Aksu konserinin vazgeçilmezi olan sahnedeki vantilatörler ikinci bölümde hiç çalışmadı.

Yazarın Tüm Yazıları