Paylaş
Hattın yapımı ile ilgili süreç 7 yıl önce başladı. Sözü burada CHP İstanbul 1. Bölge (Kadıköy) Milletvekili Kadir Gökmen Öğüt’e bırakalım:
“İstanbul’un yoğun araç trafiğine sahip olan Kadıköy-Kartal arasındaki D–100 karayolunun yükünü azaltmak ve ulaşımı hızlandırmak amacıyla hazırlanan projenin temeli, 2005 yılı ocak ayında atıldı. Metronun 2007’de açılacağı sözü verildi, ancak açılışı 29 Ekim 2011, 31 Aralık 2011, Şubat 2012, Mayıs 2012 olmak üzere 4 kez ertelendi.
YÜZDE 50 MÜJDESİYLE GELİYOR |
Peki bu 7 yıllık gecikmenin sebebi ne? Bu sorunun cevabı İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin’in, benim bir soru önergeme verdiği yanıtla ortaya ortaya çıktı.
Bakan Şahin’e neden belirtilen tarihlerde açılmadığını ve gecikmenin sebeplerini sordum. Bakan Şahin’in, İstanbul Valiliği’ne atfen verdiği yanıt, ihale öncesi metro ile ilgili yeteri kadar etüt çalışması yapılmadığını ortaya koydu.
Şahin, etüt çalışmaları ve teknik raporların tamamlanarak 2008 Ocak ayında yeni bir ihale yapıldığını ve projenin bitim tarihinin ise yeniden 2010 olarak belirlendiğini aktardı. 2010’dan 2012’ye kadar geçen 2 yıllık gecikmeyle ilgiliyse önergede sorulan soruya net yanıt gelmedi. Bakan Şahin, Büyükşehir Belediye Başkanlığı’ndan kaynaklanmayan sebeplerle hattın açılmasının geciktiğini söyledi.
Proje için harcanan toplam miktar ise ihale bedeli, kaba ve ince inşaat işleri, sistem malzemeleri, metro araçları ve danışmanlık ücreti dahil yaklaşık 2 milyar 567 milyon 162 bin TL’ye ulaştı.”
Topbaş duyurusunda, İstanbullulara ulaşımda ‘ilk’leri yaşattıklarını belirterek “Daha büyük yenilikler, daha köklü değişimler için durmadan, dinlenmeden çalışıyoruz. Sizlere bugünden müjdelemek isterim ki, yaptıklarımızdan daha fazlası yolda” dedi.
Metronun yapımını Yapı Merkezi, Doğuş, Yüksel, Yenigün, Belen İnşaat ortak girişimi üstlendi. Hattın direkt uzunluğu 21.6 km, bağlantı ve merdiven tünelleri dahil toplam tünel boyu da 56.1 km, ray uzunluğu 48.5 km tutuyor.
İstasyonlar
KADIKÖY-Kartal Metrosu’nun istasyonları şöyle: Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal.
Sürücünün hırsı!
GEÇEN temmuz ayının sonlarında, Boğaziçi Köprüsü’ne giden yolda arabasıyla benim aynama dokunan 34 PMN 61 plakalı Kürşat Bayram’a ait minibüs aynama dokunduktan sonra kendisini beklerken arabasını büyük bir hırsla getirip benim arabama çarpıp, önüme geçip hakaret ettikten sonra arabasıyla kaçtı. Olaya neden olan şoförün, Altur’un sahibi ve Galatasaray’a gönül vermiş olan Abdurrahim Albayrak’ın grubuna bağlı olması üzüntümüzü daha da arttırdı. Albayrak’ın, araç şoförlerinin, trafikte böyle saygısız ve tehdit edici araba sürüşlerinden haberi var mıdır? Bunlar arasında öğrenci servisleri de var. Allah korusun derim.
Albayrak’ın asistanı, polis ve savcılığa yansıyan bu olayla ilgili benimle yazışmalarda da duyarsız kalmıştır. Durumu kendisine bir de köşenizden duyurmak isterim.
Prof. Dr. Faruk ŞEN
Uydukent Kayabaşı’nda angus ve davar sesleri
BAKAN Erdoğan Bayraktar’ın son açıklaması ile de gündeme gelen 1 milyon nüfusun çekirdeği Kayaşehir’de iki gün önce yaşanan gelişmeleri sizinle paylaşmak istiyorum. Kayaşehir malumunuz TOKİ tarafından Türkiye’nin en büyük uydukent projesi olarak hayata geçirildi. Site yönetimleri de yine dolaylı şekilde kendilerine bağlı olan özel şirketler adı altında Emlak Yönetim Hizmetleri A.Ş ve Boğaziçi Yönetim A.Ş tarafından yürütülüyor. Bu yönetimlerden Kayaşehir halkının memnuniyetsizliği tavan yapmışken önceki gün kendi Facebook sayfalarında burada yaşayan bir kişiye hakaret ediyorlar. Bu hakareti yapanların diyalogları ise burada yaşayan binlerce insanı rencide ediyor. Yapılan ‘angus’ ve ‘davar’ hareketleri hiç yakışıyor mu? www.istanbulkayasehir.com sitesini okuyan utanır. Haksızlığa uğruyoruz. Yüksel DURGUT
Kemal Akar’dan açıklama
CHP üyesi ve eski sendikacı Kemal Akar, İBB Meclisi’ndeki tartışmalarla ilgili yazımızda adının geçmesi üzerine şunları söyledi:
“Ben CHP Büyükşehir Grup Başkanvekili’yken, kavgalı ve küfürlü siyaset yapmadım. Siyasette hep uygar ilişkiler içinde oldum. Beni ‘yumuşak’ muhalefet yapmakla suçlamak istiyorlar. Ama tutanaklar orada. Okusunlar, ‘İstanbul yedi kocalı Hürmüz’, ‘Plan yetkisi İstanbul’da değil, Ankara’da’, ‘Depremde İstanbul Allah’a emanet’ sözlerini kim demiş? Bugün bizim yaptığımız muhalefetin onda birini şimdiki arkadaşlarımız yapamıyor. Bana siyasi kulislerde haksızlık yapılmasına üzülürüm.”
Mühendislik düşmanlığı
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, 17 Ağustos depremi nedeniyle bir açıklama yaptı: “Yapı Denetimi Hakkında Kanun ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Taslağı üzerindeki çalışmaların kamusal niteliğin öne çıkarma yerine daha fazla ticarileştirmenin öngörüldüğü belirtilen uyarıda “Mühendislik hizmetinin niteliğini yükseltmek yerine meslek odalarını işlevsizleştirerek sahte mühendisliğin önünü açan bu düzenlemelere imza atanlara soruyoruz: Deprem riskini mühendislik hizmeti almamış yapıları çoğaltarak mı azaltacaksınız? Siyasi iktidarı tercihini bilimden ve insandan yana kullanmaya, ülkemizin deprem gerçeğine uygun ulusal bir deprem politikası belirlemeye ve daha da önemlisi bu politikaları bir an önce hayata geçirmeye çağırıyoruz.”
Paylaş