Hayır! Sayın Rahmi Koç kriz teğet geçmemiştir

KOÇ Holding Şeref Başkanı Rahmi M. Koç, Antalya’da “Otel Yöneticileri Derneği”nin aylık toplantısında bir konuşma yapmış.

Bu konuşmasında “Başbakan Erdoğan haklı çıktı. Bundan önceki kriz, Türkiye’ye teğet geçti” demiş. Hayır, Sayın Rahmi Koç, 2009 krizi Türkiye’ye teğet geçmemiştir. 2009 yılında Türkiye’nin milli geliri % 4.7 geri gitmiş, işsizlik oranı da % 14’e çıkmıştır. Eğer herhangi bir ülkede milli gelir bir yılda % 4.7 düşmüş, işisizlik te % 3 artmışsa, kriz denilen kiriş o ülkeyi “kesmiş” demektir. 2010 yılında milli gelirin tekrar yükselmesi ve işsizliğin azalmaya başlaması, krizin geçtiğini gösterir. Ama kirişin(krizin), çembere (ekonomiye) teğet geçtiğini göstermez.

PROPAGANDANIN GÜCÜ

Bir iktisat yorumcusu olarak, krizin Türkiye’ye teğet geçmediğini sayısal kanıtlarla şu gariban köşede 3 kere yazdım. Buna mukabil Sayın Başbakan, hemen her gazetede manşetten yer alan ve her TV kanalından canlı olarak yayınlanan gür sesli açıklamalarıyla krizin Türkiye’ye teğet geçtiğini en az 300 kez söyledi. Benim halka mesaj verme kapasitem 1 ise, başbakanınki herhalde 1.000.000’dur. Sonuçta Sayın Rahmi Koç dahil herkes krizin Türkiye’ye teğet geçtiğine inandı. Hatta Sayın Başbakana muhalif olanlar arasında bir anket yapılsa, onların da % 90’ı, kriz Türkiye’ye teğet geçti diyecektir. Kalan % 10’nu da sırf muhalif olduklarından “teğet geçmemiştir” diyecek ama bunu sayılarla kanıtlayamacaktır. Propagandanın gücü işte budur.

OLAY YOK, VESİLE VAR; HABER YOK, PROPAGANDA VAR


Hemen her hafta İstanbul’da bir kaç tane uluslararası veya ulusal kongre yapılıyor. Bu kongreler sözde bilimsel amaçlıdır. Bu görünümü sağlamak üzere her kongre mönüsüne bir kaç tane “prof dr” ünvanlı konuşmacı ana yemek olarak konulur. Ayrıca başa bela gelmesin, onlar da bu arada kendi propagandalarını yapacak kürsüye çıksınlar diye, devletten veya vilayetten bir “büyük” de mönüye dahil edilir. Ancak propaganda öyle kuru kuruya yapılamaz. Kaydırıcı olsun diye bir olay yaratılmalıdır. Bu olay, vesile edilecek, medyada haber çıkacaktır. Minik ve büyük medya kuşlarının dikkatini bu kongreye çekmek için bir ökse lazımdır. Bunun için bir ünlü kullanılır. Mesala Angelina Jolie ökse olsa tadından yenmez. Ünlü bulunamazsa, pankartlı ve hatta itiş kakışlı bir protesto gösterisi organize edilebilir.   

MIA FARROW’UN YAKIŞIKLI OĞLU


Geçen hafta İstanbul’da bir kongre vardı. Kongrenin haber öksesi Mia Farrow’un oğluydu. Ayşe Arman’dan öğrendiğimize göre bu delikanlı kongreyi düzenleyen “ABD Dışişleri Bakanlığı ile TC Başbakanlığı”nın işbirliği sayesinde Türkiye’ye gelmiş. Acaba ABD Dışişleri Bakanlığı ile TC Başbakanlığı, bu kongreden ne bekliyorlardı ki bir “ökse” ayarlarladılar?

Son Söz: Yanlış, yeteri kadar tekrarlanırsa, doğru olur.
Yazarın Tüm Yazıları