Wal-Mart için Türkiye'ye yatırım çok erken

Güncelleme Tarihi:

Wal-Mart için Türkiyeye yatırım çok erken
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2005 00:003dk okuma

ESKİ Wal-Mart yöneticisi Michael Bergdahl, ‘Yakın dönemde Wal-Mart’ın Türkiye’ye geleceğini sanmıyorum’ dedi. Wal-Mart’ın kurucusu Sam Walton’un da kişisel dostu olarak bilinen Bergdahl, grubun dört aşamalı büyüme programında Türkiye’nin ön sıralarda olmadığını söyledi.DÜNYANIN en büyük perakende zinciri olan Wal-Mart’ın eski yöneticisi Michael Bergdahl, şirketin bugünkü stratejisi gereği Türkiye’ye yatırım yapmayacağını savundu. Uzun yıllar üst düzey yöneticilik yaptığı Wal-Mart’ın kurucusu Sam Walton’un da kişisel dostu olarak bilinen Michael Bergdahl, ‘Yakın dönemde Wal-Mart’ın Türkiye’le geleceğini sanmıyorum’ dedi.4 AYAKLI STRATEJİSİ VAR: Wal-Mart kurucusu Sam Walton’la yaşadığı deneyimi, ‘Sam Walton’dan Öğrendiklerim’ adlı kitapta toplayan ve Akbank’ın davetlisi olarak geldiği İstanbul’da Axess müşterilerine süpermarketlerle rekabet etmenin yollarını anlatan Bergdahl, Wal-Mart ile ilgili soruları da yanıtladı. Wal-Mart’ın 4 ayaklı bir büyüme stratejisi olduğunu belirten Bergdahl, şöyle konuştu: ‘Bu büyüme planına göre, Wal-Mart öncelikle Kuzey Amerika’da büyüyecek. Şirket ikinci adımı Güney Amarika’da, üçüncü adımı Asya’da atmayı ve daha sonra Avrupa pazarına girmeyi planlıyor. Bu nedenle Wal-Mart’ın yakın dönemde Türkiye’ye geleceğini sanmıyorum.’FARKLILIK YARATIN: Küçük dükkan sahiplerine farklılık yaratmalarını öneren Bergdahl, Wal-Mart gibi dev perakende zincirleriyle küçük şirketlerin fiyata dayanan bir rekabete giremeyeceğini vurguladı. ‘Rekabeti farklılık yaratarak, yaratıcılığınız ve bireysel ilişkilerdeki gücünüz ile kazanın’ diyen Bergdahl, 7 kelimeden oluşan bir de formül sundu. Bergdahl, formülünü; fiyat, uygulama, kültür, promosyon, harcamalar, yetenek ve hizmet kavramlarının İngilizce baş harflerinden oluşan ‘POCKET’ kelimesi ile açıkladı.KİTLENİ BELİRLE: Müşterilerin ‘gelir, yaş, cinsiyet ve kültür’ durumlarına göre farklılık göstereceğini hatırlatan Bergdahl, her perakendeciye uygun müşteri kitlesinin bulunacağını, önemli olanın bu müşteri kitlesinin tespiti ve kitleye yönelik satış çalışması olduğunu söyledi. ABD’de büyük süpermarketlerin genellikle düşük orta ve düşük gelirli kişilere hizmet verdiğini belirten Bergdahl, özellikle gıdanın dışındaki alanlarda faaliyet gösteren küçük perakendicilerin orta ve yüksek gelir grubuna hitap ederek kazanç sağlayabileceğini söyledi. Bush, Irak’ta Wal-Mart yöntemi uyguluyorWal-Mart üzerine yazdığı kitapla tanınan yönetim ve pazarlama gurusu Michael Berghdal, Bush yönetiminin Irak operasyonu sırasında ABD ordusunun ihtiyaçlarını karşılamak için Wal-Mart tedarik zincirini incelediğini ve Irak’ta benzer bir yöntemin kullanıldığını söyledi. Wal-Mart tedarik zincirinin basit ve etkili olduğunu belirten Berghdal, şöyle konuştu: ‘Benim Wal-Mart’ta çalıştığım yıllarda kurulan bir tedarik zinciri var. Bu zincir bilgisayar sistemi üzerinden çalışır ve tedarikçileri biribiriyle yarıştırır. Bildirimler tedarikçiye otomatik olarak yapılır. Böylece çok fazla mal depolamak gerekmez.Markalar kazanıyor market dönemi bitiyorBERGDAHL’in dikkat çektiği noktalardan biri de ‘süpermarket döneminin bitmeye, küçük markalar döneminin ise giderek ivme kazanmaya’ başladığı yönünde oldu. Müşterinin süpermarketlerden bıkmaya başladığını dile getiren Bergdahl, özgün ürünler, etkili servis, kişisel iletişim ile müşteri bağlılığı yaratan markaların güç kazandığına dikkat çekti. Küçük perakendecilerin müşteri ile ilişkilerinin büyük markalara göre daha doğrudan olduğunu hatırlatan Bergdahl, bu ilişki biçimini de çok önemli bir avantaj olarak gösterdi.Lakabı kuş avcısıAKBANK Axess müşterilerine dev süpermarketlerle nasıl rekabet edileceğini anlatan Michael Bergdahl’in lakabı ‘Kuş avcısı’. Bergdahl’ın söylenişi, İngilizce’de kuş avcısı anlamına gelen ‘Bird Dawg’ terimine çok yakın olduğu için Wal-Mart kurucusu Sam Walton tarafından Michael Bergdahl’e ‘Bird Dawg’ lakabı verildi. Bergdahl, Wal-Mart’la ilişkisini kesmesine rağmen hálá Bird Dawg lakabı ile tanınıyor.Wal-Mart’ın sırrı sürümden kazanmakKÜÇÜK dükkan sahiplerine ucuzluğun tek başına yeterli olmayacağını anlatan Michael Bergdahl, Wal-Mart’ın başarısını ise ucuzluğuna bağladı. ‘Wal-Mart düşük kár marjıyla çok satış yaptı ve sürünmden kazandı. Wal-Mart’ın sırrı budur’ diyen Bergdahl, Wal-Mart’ın hikayesini şöyle aktardı: ‘1962 yılında Wal-Mart’ta Sam Walton, herkesin 1.20 dolara sattığı ürünü 1 dolara satarak devrim yaptı. Sam Walton ilk işinde 80 cent’e aldığı ürünleri 1 dolara satınca herkes Walton’a ‘Bu adam deli, bu kár marjıyla yaşayamaz ve batar’ dedi. Ancak Walton düşük kár marjıyla sürümden kazandı. ’ �
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!