Güncelleme Tarihi:
Türkler artık çok olmaya başladı... Önce Ford Otosan Gölcük’te ürettiği Transit Connect’i ardından Tofaş Bursa’da ürettiği Doblo’yu otomotivin anavatanına satmaya başladı. Bu araçlar Amerika kıtasına ihraç edilen ilk Türk yapımı hafif ticari araçlardı. Geçtiğimiz hafta ise yeni bir gelişme oldu. Tofaş yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla Bursa’da geliştirip üretmeye başladığı Fiat Egea Ailesi’nin sedan versiyonunu Amerika kıtasına satacağını duyurdu. Bu da Türkiye’den Amerika kıtasına ihraç edilecek ilk otomobilin müjdesiydi. Otomotivde rüştünü ispatlayan ve kalitesini her geçen gün artıran Türkiye artık dünyanın her yerine hem ticari araç hem otomobil satacak düzeye geldiğini ispatlamış oldu.
TOFAŞ’IN İKİNCİ MODELİ
Daha önce yeni Doblo’yu, ‘Ram PromasterCity’ adıyla Amerika kıtasına ihraç etmeye başlayan Tofaş, bu kıtaya ikinci modelini de göndermeye hazırlanıyor. Sedan, Hatchback ve Station Wagon kasa tiplerinden oluşan Fiat Egea projesi, Tofaş’a yeni ufuklar açmaya devam ediyor. Tofaş, büyük ölçüde kendi mühendislerinin katkısıyla geliştirdiği ve geçen yıl üretimine başladığı Egea Sedan’ı, Amerika kıtasına ihraç edecek. İlk etapta Meksika’da pazara sunulacak olan Egea, burada Dodge Neon olarak satılacak. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Dodge’un, Kuzey ve Güney Amerika kıtasının yanı sıra otomotiv sektöründe bilinirliği yüksek, güçlü mirasa sahip bir marka olduğuna dikkat çekerken, bu marka adına üretim yapacak olmalarının önemli bir adım olduğuna dikkat çekti. Eroldu, “Türkiye’de üretilen Egea Sedan modelimiz, Dodge Neon adıyla bu pazara ihraç edilecek. Egea Sedan ile Dodge markasını portföyümüze katarak Amerika kıtasında bir kapı daha açıyoruz. Dodge Neon’u bu yıl içinde Meksika’ya Bursa’dan ihraç etmeye başlayacağız. Meksika pazarında aracın sadece benzinli motora sahip versiyonları satışa sunulacak” diye konuştu.
7 MARKA İÇİN ÜRETİM
Bunun için ek bir yatırım yapmadıklarını, mevcut yatırım içinde gerekli değişiklikleri yaptıklarını da hatırlatan Eroldu, Meksika pazarında satılan araçların özelliklerinin Türkiye’yle benzerlik gösterdiğini, bu nedenle bazı tasarım unsurlarının dışında araçta büyük çaplı değişikliğe gitmeyeceklerini ifade etti. Egea, Doblo’dan sonra Tofaş’ın Amerika kıtasına ihraç ettiği ikinci model olurken, Bursa’daki fabrikada üretilen marka sayısı da 7’ye yükselecek. Tofaş olarak bu sayede aynı çatı altında üretim yaptıkları marka sayısını da artırdıklarının altını çizen Cengiz Eroldu, “Tofaş olarak üretim yaptığımız, başta Fiat markasını sayarsak (Fiat, Ram, Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall) yedinci markamız Dodge oldu. Yani özetle Tofaş’ta yeni projelere duyduğumuz heyecan ve üretim ve satış tempomuz en üst düzeyde devam ediyor” ifadesini kullandı.
MEKSİKA KÖPRÜ NİTELİĞİNDE
MEKSİKA pazarının, önemli ve köprü niteliğinde bir pazar olduğuna da dikkati çeken Eroldu, “Önemli ve köprü niteliğinde bir pazar. Yoğun rekabetin yaşandığı ve Türkiye’den daha büyük yapıya sahip. Yılda 1.4 milyon adet araç satılırken, buna karşılık yılda 3 milyon adetlik üretim kapasitesi var. Yani Türkiye’den Türkiye’den misliyle daha büyük bir yapıya sahip” diye konuştu. Dodge, Meksika’da halen Linea’nın farklı tasarıma sahip bir versiyonunu “Vision” adıyla satıyor. Egea, böylelikle aynı zamanda Dodge markasının bu pazarda sattığı ikinci Fiat kaynaklı model olacak.
AVRUPA’DAN 20 BİN SİPARİŞ
FIAT Egea’nın Türkiye’nin en önemli otomobil projesi olduğunu yineleyen Eroldu, “Fiat Egea model ailesinden 2023 yılına kadar toplamda 1.2 milyonu aşan bir üretim hedefimiz mevcut. Fiat Egea model ailesi ile 10 milyar dolarlık toplam ihracat gerçekleştirmek istiyoruz” dedi. Egea Sedan’ın Türkiye’de kısa sürede 8 bin 500 adetlik satışa ulaştığını, Avrupa’dan da toplam 20 bin adetlik sipariş aldığını da hatırlatan Eroldu, ailenin Cenevre’de tanıtılan diğer iki versiyonuyla birlikte satışların ivme kazanacağına inandıklarını da sözlerine ekledi.
DESTEĞİ UNUTULMAZ
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, merhum Mustafa Koç’un Egea projesindeki emeğinin çok büyük olduğunu ve tüm bunların hayata geçmesinde ve Egea projesinin üçlü model ailesine dönüşmesinde katkısı ve desteği olduğunu söyledi. Eroldu, “Tofaş çalışanları olarak Mustafa Bey’in desteğini asla unutmayacağız. Onun Egea projesindeki emeklerine layık olmak için var gücümüzle çalışacağız” ifadesini kullandı.
eozpeynirci@hurriyet.com.tr