Güncelleme Tarihi:
Yaklaşık 1.5 ay süren grev sona erdi ama işçi kesimi ile patronlar arasındaki anlaÅŸmazlığın sıkıntısını çeken biz kullanıcılar oldu. Her ne kadar Türk Telekom basın bültenlerine göre 'sorun' yaÅŸanmadıysa da bana gelen ÅŸikayetler hiç de bu yönde deÄŸildi. Giderilmeyen arızalar, açılmayan ADSL hatlar ve kesilen fiber optiklerin faturası hep vatandaÅŸa çıktı.Â
Kişisel olarak greve karşı biri değilim. Çok istisnai yerlerdeki çalışanlar hariç herkese bu hakkın verilmesi gerekiyor. Ancak iletişim gibi bir alanda başka bir alternatifiniz yoksa grev pek eğlenceli olmuyor. 'Ben Türk Telekom'u beğenmiyorum ABC Telekom'a geçeceğim' deme lüksünüz yok. Gerçi verilen lisanslarla bu yavaş yavaş değişecek ama bunu görmeye bizim ömrümüz yeter mi bilinmez.
Dünyanın başka ülkelerinde durum bizden biraz farklı. Orada gerçekten bir özelleşme, fiyat avantajı ve bağımsız altyapılar var. Özellikle kapitalist sistemin merkezi ABD'de onlarca farklı operatör farklı seçenekler sunarak müşteri kazanmaya çalışıyor. Biz de ise tek bir altyapı var ve diğer bütün operatörler bu altyapıyı kullanmak zorunda. Genel maliyetleri belirleyen ise Türk Telekom. Hal böyle olunca bir iki özel uygulamayı saymazsak fiyat rekabeti sağlamak pek mümkün olmuyor. Sonuçta özelleşse de aslında tekel olan bir iletişim altyapısından bahsediyoruz.
Grev süresince internet ya da telefonla ilgili sorun yaşayanlar grevin bitmesini beklemekten başka bir seçeneğe sahip değildiler. Hatta ben bile 'hattımda bir sorun olursa ne yaparım' diye kara kara düşünmedim değil. Alternatif internet planları bile yaptım. Neyse ki korktuğum başıma gelmedi. Evde bir sorun yaşamadım.
Artık internet hayatımızın merkezinde. Özellikle benim gibi işi de internet olan biriyseniz değil birkaç günlük birkaç saatlik bir soruna bile tahammül edemiyorsunuz. Çünkü işiniz bu ve yapamadığınız her iş size maddi zarar olarak geri dönüyor.
Â
Karamsar bir tablo çizdiğimin farkındayım ama olaya kullanıcı cephesinden baktığınızda görünen manzara böyle. Elbette Türk Telekom bu sıkıntının farkında olduğundan belli düzenlemelerle ve sürpriz kampanyalarla tüketicinin gönlünü almaya çalışıyor. Yeni duyurusunu yaptığı ADSL kampanyasında 3 farklı seçenek sunuyor.
Bu tip kampanyalara alışığız ama kampanyanın içeriğinde bulunan bir ibare dikkat çekici: Ayrıca, Aralık 2007 boyunca yeni ve mevcut tüm limitli paketlerdeki abonelere +2 GB kota TTNet'ten hediye ediliyor. Yani limitli ADSL abonelerine bir nevi 'kıyak' geçiliyor. Her ne kadar 2 GB kota 1 günde bile bitirilebilecek bir kapasite olsa da yine de hiç yoktan iyidir. Ayrıca kulağımıza gelen bilgilere göre telefon abonelerine ücretsiz konuşabilecekleri bir kampanyanın da hazırlıkları yapılıyor.
Anlaşılan Türk Telekom sıkıntıların farkında ve bunları telafi etmeye çalışıyor. Umarız ki önümüzdeki yıllarda bu tip sıkıntılar yaşanmaz da internetin ve iletişimin keyfini (şartlar elverdiği ölçüde) doyasıya yaşarız.