Güncelleme Tarihi:
Eğer Facebook'un sizi reklam kampanyaları için takip ettiğini düşünüyorsanız, yanılmadığınızı söyleyebiliriz. The Guardian'ın söylediğine göre, Belçika'nın veri koruma ajansı tarafından hazırlanan bir rapora göre Facebook, Facebook'a giriş yapmamış durumdaysanız, takip istemediğinizi bildirseniz ve hatta Facebook kullanıcısı olmasanız bile, online ortamda hareketlerinizi takip etmekte. Avrupa Birliği, bir süredir mahremiyet karşıtı hareketler sebebi ile Facebook ve Google'ın üzerine gitmekteydi ve şimdi, Avrupa Birliği kanunlarının doğrudan çiğnendiğine dair kanıtlar ortaya çıkmış durumda.
University of Leuven ve Vrije Universitiet Brussels araştırmacıları tarafından hazırlanan rapor, Avrupalı kullanıcıların bilgisayarlarına, karşı çıkmış olsalar da, facebook.com alanındaki herhangi bir siteyi ziyaret ettiklerinde Facebook tarafından takip çerezlerinin yerleştirildiğini gösterdi. The Guardian'ın açıklamasına göre, ziyaret edilen siteler giriş yapılmasını gerektirmeseler de, bu çerez gönderiliyor. Eğer bir kişi Facebook sosyal eklentisinin bulunduğu bir siteyi ziyaret ederse ("beğen" tuşunun bulunduğu siteler gibi) çerez tarafından Facebook'a bir bildirim gönderiliyor.Bu bildirimin gönderilmesi için ise sosyal eklenti ile iletişime geçmeye gerek bulunmuyor. The Guardian'ın söylediğine göre, 13 milyonun üzerinde internet sitesinde bu eklentiler bulunuyor.
Avrupa Birliği kanunları, sitelerin takip çerezlerini kullanıcıların bilgisayarlarına yerleştirmeden önce, kullanıcıların iznini almaları gerektiğini söylüyor. Bu raporla beraber de, Avrupa Birliği tarafından daha önceden gerçekleştirilen Google ve Facebook'un mahremiyet haklarını çiğnedikleri iddiası onaylanmış gibi gözüküyor.
Ancak, Avrupa Birliği tarafından Facebook'un mahremiyet kanunlarına karşı çıktığının kanıtı bulunsa bile, nasıl bir yol izleneceği henüz belli değil. Öyle ki, bu konuda harekete geçilmesi durumda ABD'nin Facebook'un arkasında durma olasılığı çok yüksek. Şubat ayındaki bir Re/code röportajında Başkan Obama, Avrupa Birliği'nin mahremiyet kaygısını, Avrupa teknoloji marketlerinin dünya marketinde daha güçlü bir konuma sahip olmaları adına Amerikalı internet devleri ile savaşmak için kullanılan bir taktik olduğunu söylemişti.
FOTOĞRAFLARLA FACEBOOK OFİSLERİ